دسته‌بندی نشده · جولای 8, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب یک سال زندگی آگاهانه | گی هندریکس | انتشارات کلک آزادگان



معرفی کتاب یک سال زندگی آگاهانهچگونه یک زندگی موفق و اصیل داشته باشیم و از کجا شروع کنیم؟ گی هندریکس نویسنده پرفروش و روان‌درمانگر در کتاب یک سال زندگی آگاهانه با ارائه‌ی مطالبی الهام بخش و تمریناتی متحول کننده برای تمام روزهای سال، به ما کمک می‌کند تا به سوی موفقیت در زندگی حرکت کنیم. این اثر جذاب هر روز یک فکر الهام بخش برای آفرینش زندگی پرشور و بامعنا به ما ارائه می‌کند.

درباره کتاب یک سال زندگی آگاهانه

به نظر شما چه چیزهایی عناصر زندگی آگاهانه را تشکیل می‌دهند؟ گی هندریکس (Gay Hendricks) معتقد است عناصری مانند مسئولیت‌پذیری، صداقت، هدف‌گزینی، سپاس‌گزاری، تعهد، پذیرفتن واقعیت و… بنیان‌های زندگی آگاهانه هستند و به ما اطمینان می‌دهد که سردرگمی و ابهام از ازل با انسان همراه بوده و خواهد بود و جای تعجب نیست که هر کدام از ما در زندگیمان اغلب با این مسائل مواجه شویم.

کتاب یک سال زندگی آگاهانه (A Year of Living Consciously) ما را در سفری حیرت‌آور به سوی حل سردرگمی‌ها و رسیدن به موفقیت شخصی همراهی می‌کند. این اثر قسمت‌هایی کوتاه دارد که ما را به سوی درک، خودآگاهی و صداقت تشویق می‌کند که همه از عناصر حیاتی زندگی آگاهانه هستند. این کتاب شامل مطالبی موثر و نقل قول‌هایی جذاب از بزرگان برای هر روز سال است که در نهایت ما را به سوی یک زندگی پرشور، شاد و بامعنا هدایت می‌کند.

هندریکس به ما کمک می‌کند تا اسرار پنهان خود را درک کنیم و در نهایت آن‌ها را در آغوش بگیریم. از نکات مثبت این کتاب مبری بودن نویسنده از هرگونه تعصب بر روی عقیده، آیین و یا سنتی خاص است که همین ویژگی میزان پذیرش و دریافت مطالب کتاب را افزایش می‌دهد.

نویسنده بر ابعاد شخصیتی مختلف انسان‌ها اشراف دارد و به ما می‌آموزد که بدون پذیرش تفاوت‌های خود و دیگران نمی‌توانیم به شادی و خوشبختی واقعی برسیم. هندریکس در میان مطالب خود از فرازونشیب‌های زندگی خود نیز می‌گوید و در اینجاست که می‌شود صداقت و راستی کلام او را درک کرد؛ مطالعه‌ی کتاب یک سال زندگی آگاهانه علاوه بر اینکه لذت‌بخش است، ما را به سوی رشد، تغییر مثبت، درک روشن و خودآگاهی سوق می‌دهد.

اگر عادت به مطالعه‌ی مداوم ندارید، این کتاب با روزشمار خود تمرینی مناسب و موثر است تا عادت مطالعه‌ی روزانه را در خود پرورش دهید. تمرینات روزانه‌ی کتاب برای افرادی که برای فراگیری مطالب نیاز به تمرین و تکرار دارند بسیار مفید است. دیگر ویژگی مثبت کتاب یک سال زندگی آگاهانه این است که متعلق به گروه سنی خاصی نیست و همه افراد چه جوان، میانسال و سالمند می‌توانند از آن بهره ببرند.

کتاب یک سال زندگی آگاهانه مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید به زندگی خود شور و معنا ببخشید و به سوی موفقیت و خوشبختی حرکت کنید، خواندن کتاب یک سال زندگی آگاهانه به شما پیشنهاد می‌شود.

گی هندریکس را بیشتر بشناسیم

گی هندریکس را به عنوان یکی از پیشگامان هم‌آمیزی ذهن و بدن می‌شناسند. او سخنرانی‌ها، دوره‌ها و کتب فراوانی در این زمینه تألیف کرده است. از جمله آثار پرمخاطب او می‌توان به کتاب «دوست داشتن آگاهانه، هفت و مدیر عارف» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب یک سال زندگی آگاهانه

– «یادگیریِ چیزی تازه، بهترین کار در جهان است.» اندرو هارپر هفت‌ساله
– «هیچ چیزی به اندازۀ راز، سنگین و پرفشار نیست.» ضرب‌المثل فرانسوی
– «اگر خودتان را دوست بدارید، همه چیز در جای درست قرار می‌گیرد.» (لوسیل بال)
– «فقط با چشم دل می‌توان به درستی دید. چشم سر از دیدن چیزهای مهم محروم است.» (آنتوان دو سنت – اگزوپری)

در بخشی از کتاب یک سال زندگی آگاهانه می‌خوانیم

بیستم شهریور

«نپرسید کشورتان چه می‌تواند برای شما بکند، بپرسید شما چه می‌توانید برای کشورتان بکنید.» جان اف. کندی

مجسم کنید شما نهالی در حال کاشته شدن هستید. با چشم فکر خود، درخت را ببینید: تنه‌ای باریک و قوی، ریشه‌هایی بلند که به نرمی در خاک می‌فشارید، شاخه‌هایی که برخی از آن‌ها شکننده و بعضی محکم با جوانه‌های سبز نورسته هستند و برگ‌هایی تازه و لطیف. بدن خود را مانند تنۀ درخت، دست و پاهایتان را شاخه‌ها، احساس‌ها و افکارتان را جوانه‌های منتظر شکفته شدن و برگ‌هایی که انتظار سهیم شدن در اکسیژن فضا را می‌کشند، ببینید. شما همچون درختی، می‌توانید چیزهای فراوانی را با جهان پیرامون خود سهیم شوید. شما فقط برای زیبایی نیستید. شما مقصودی واقعی در زنجیرۀ زندگی دارید و هدیه‌ای ضروری را به محیط عرضه می‌کنید. به خود اجازه دهید، هدایایی را که به پیرامونتان می‌دهید، ببینید و بپذیرید. اگر احساس می‌کنید فضا را اشغال کرده‌اید، بی آن که در مقابل به اندازۀ کافی عرضه کنید، راه‌هایی برای تغییر این وضعیت بیابید. شاید این گفته که «وقت خود را در اختیار بگذارید و به دیگران کمک کنید»، تکراری و شعارگونه به نظر برسد، اما شعارها اگر چه بدنام شده‌اند، اما معمولاً درست هستند. اگر با جهان پیرامون خود در مقام انسانی شایسته، دهشگر و سهیم‌شونده بر هم کنش داشته باشید، خواهید دید که جهان، متقابلاً پاسخ می‌دهد. یک زندگی آگاهانه فقط بر «من» متمرکز نیست و فقط تمرکزی خودمحورانه بر احساس‌ها و خواسته‌های شما ندارد.

یک انسان به راستی آگاه، به طور کامل در جریان داد و ستد یا جزر و مد جهانی که در آن زندگی می‌کند، مشارکت دارد و دهشگر است.





معرفی و دانلود کتاب یک سال زندگی آگاهانه | گی هندریکس | انتشارات کلک آزادگان