دسته‌بندی نشده · می 30, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ | محمدجعفر فاخری فسایی | انتشارات فرنام



معرفی کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظکتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ اثری از محمدجعفر فاخری فسایی است که به کوشش و تحقیق محمدحسین تقوایی تهیه شده. اصل این کتاب به صورت یک نسخه خطی قدیمی موجود است که تقوایی، آن را جمع‌آوری و مدون کرده و با افزودن بخش‌هایی به کتاب اصلی، آن را به شکلی که می‌بینید منتشر کرده است. این اثر، معانی و مفاهیم پنهان‌شده در آثار حافظ شیرازی را به‌زیبایی بیان می‌کند و تفسیری خواندنی از اشعار او در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ:

یافتن رمز و رازها و معنای حقیقی اشعار کهن پارسی یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که اگر اهل شعر و ادب باشید قطعا از آن لذت می‌برید. محمد جعفر فاخری فسایی از نویسندگان و شاعران برجسته ایرانی، به دلیل ارادتی که به حضرت حافظ (Hafez) داشته، ‌این کتاب پرمغز را به رشته تحریر درآورده است. فاخری شرح و تفسیر برخی اشعار حافظ را با هدف اثبات این موضوع بیان کرده که همه اشعار خواجه شیرازی در مدح اهل بیت، به‌ویژه امام علی (ع) و حضرت مهدی (ع) است.

اگر دوست دارید معنای اشعار حافظ را بهتر درک کنید و به عمق مقصود او پی ببرید، ‌این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که به خواندن تفاسیر اشعار حافظ و نکات پنهان آن علاقه دارند، ‌از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با محمدجعفر فاخری فسایی بیشتر آشنا شویم:

یکی از برجسته‌ترین محققان و پژوهشگران حوزه ادبیات که به‌عنوان یکی از نویسندگان زبردست ایرانی شناخته می‌شود، محمد جعفر فاخری فسایی است. فاخری در حدود 10 سال از عمر خودش را در مدرسه منصوریه شیراز تحصیل کرد و به‌عنوان یکی از استادان برجسته زبان عربی از او یاد می‌شود. او یکی از بهترین شاعران مسلط به شعر فارسی و عربی بود که آثار زیادی از وی برجای مانده است. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «شیخ و شاهد، شبیه پیغمبر، قند و گلاب، منظومه راز دل، غزلیات، رباعیات»

در بخشی از کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ می‌خوانیم:

عارف که آن خود شخص حافظ است، از تجلیات چراغ هدایت خدایی که قرآن است، پی به راز نهانی برد و بر او روشن شد که ذات علی یگانه گوهر پرفروغ و خورشید درخشانی است که می‌باید از اشعه جمالش سپهر سریر خلافت منوّر گشته و عالمی اکتساب نور و اقتباس روشنائی از او نماید و مخالفین علی خزف و سفال‌هائی می‌باشند که به حقّه‌بازی خود را گوهر نمایاند و صرّافان گوهر ناشناس بی‌بصیرت را که هر زمان خرمهره را با در برابر می‌کنند، به گرد خود جمع نموده و آن گوهر قیمتی را بی‌بها شمرده و کنج خانه را گنج او قرار داده از جلوه‌گری و نمایش بازش داشته‌اند. باری از این قرآن عزیز و از این لعل درخشنده حقیقت و ذات و صفات و عقل و فرهنگ هر کس بلکه هر چیز را می‌توان دانست؛ چنان­که عارف (خواجه) به واسطه آن تشخیص داد که علی سر حلقه گوهریان و مخالفش استاد شیشه‌گرها و سفال‌سازان است.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب یک نغمه طرب‌ انگیز از طرب‌ نامه حافظ | محمدجعفر فاخری فسایی | انتشارات فرنام