دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت | جهانگیر توکلی | انتشارات جیحون



معرفی کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیتدر راه رسیدن به موفقیت چند توانایی اصلی نقش تعیین‌کننده‌ای در دستیابی به پیروزی دارند و از آن‌ها به عنوان شاه کلید کامیابی یاد می‌کنند. جهانگیر توکلی در کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت، که برگرفته از نظرات بزرگانی همچون آنتونی رابینز، برایان ‌تریسی، جوزف مورفی و سایرین است، موثرترین جملات و دستورات این افراد موفق را گردآوری کرده و در اختیار خوانندگان این کتاب قرار می‌دهد.

درباره کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت:

امروزه کتاب‌های فراوانی در حوزه موفقیت به چاپ می‌رسند. علاوه بر آن سخنرانی‌ها و سایر مطالب آموزشی در این رابطه به وفور یافت می‌شود. همین مساله باعث سردرگمی خواننده خواهد شد و او را با پهنه گسترده‌ای از منابع روبه‌رو می‌کند که انتخاب کردن از بین آن‌ها بسیار سخت به نظر می‌رسد.

به همین دلیل جهانگیر توکلی به صورت گزیده و کاملا فشرده اصلی‌ترین مهارت‌ها و نکات مهم کامیابی را در کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت گردآوری کرده است. این کتاب گلیچینی از بهترین توصیه‌های موفقیت، برگرفته از آراء بزرگانی چون: آنتونی رابینز، برایان ‌تریسی، ناپولیون هیل، دیل‌ کارنگی، جوزف مورفی، ماکسول مالتز و دیگران، به همراه دیدگاه‌های نگارنده را در بر دارد و شما را از خواندن کتاب‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند.

نوشتاری که پیش روی شماست، ساده‌ترین شیوه‌های عملی برای حرکت به سوی توفیقات روزافزون در زندگی را با بیانی قابل فهم بیان می‌کند. تا مورد استفاده همه گروه‌های اجتماعی واقع شود. این مباحث در 9 مرحله با عنوان 9 مهارت تنظیم شده است که دانستن هر کدام از مهارت‌ها و اعمال آن در زندگی روزمره، ما را قادر می‌سازد که بتوانیم با توفیق بیشتری به سوی کامیابی گام برداریم.

در آخر این مباحث هم، سخنانی توصیه‌آمیز از بزرگان نقل شده که اندیشه در باب آن‌ها می‌تواند نیروی محرکه برای رسیدن به موفقیت را در وجودمان به کار اندازد. با این کتاب همراه شوید و روند پیشرفت خود را متحول گردانید.

کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان توسعه فردی و یادگیری مهارت‌هایی برای رسیدن به موفقیت از توصیه‌ها و نکات این کتاب بهره خواهند برد.

جملات برگزیده کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت:

– سلامتی زیربنای خوشبختی، قدرت و روحیه است. (بنیامین دیزرائیلی)
– انسان همان چیزی است که باور دارد. (آنتوان چخوف)
– آنچه را که از زندگی می‌خواهیم باید تصور کنیم و به خود بقبولانیم و با عمل برای رسیدن به آن تلاش کنیم. (آنتونی رابینز)
– برای این که تغییر اتفاق بیفتد، باید به آگاهی رسید. (ریکو اوچیدا)
– هنر می‌تواند انسان را از آشفتگی برهاند. (آرتور میلر)

در بخشی از کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت می‌خوانیم:

موقعیت خود را در میان جامعه و دوستان چگونه حس و تصور می‌کنید؟ از چه نوع تصوراتی نسبت به خودتان لذت می‌برید؟ تصورات شما از خودتان زیربنای شخصیت حقیقی شما محسوب می‌شود. به قول ناپلئون بوناپارت: «ابناء بشر تحت فرمان تصورات خود می‌باشند». یعنی با تصوراتی که بشر از خود دارد، هویت حقیقی خودش را به نوعی ‌ترسیم می‌کند.

پندارهای درونی در واقع ایمان شما به آن چیزهایی هستند که باید باشند، یا باید باشید. شکست و موفقیت با ایمان آغاز می‌شود. اگر ایمان داشته باشید که در کاری موفق می‌شوید، حتماً موفق می‌شوید و بالعکس، اگر معتقد باشید که توفیق نخواهید یافت، در هر صورت درست فکر کرده‌اید.

چون با تصور و پندار از پیش ساخته‌تان زمینه را برای هر دو مورد فراهم ساخته‌اید. هرچند که مهارت‌ها و امکانات انجام کاری را در اختیار داشته باشید، همین که به خود بگویید که نمی‌توانید، راه‌های فکری خود را برای رسیدن به موفقیت سد کرده‌اید. اما اگر به خود بگویید که قادر به انجام کاری هستید، راه‌های وصول به منابع و نیرومندی را به روی خود گشوده‌اید.

شعور ناخودآگاه ما دائماً در حال فراهم کردن اطلاعاتی است که ما را به جهتی خاص سوق می‌دهد. حتی در سطح شعور ناخودآگاه نیز حک، اصلاح و تعمیم وجود دارد. لذا پیش از این که بتوانید کار مؤثری انجام دهید، لازم است درک صحیحی از هدف‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید داشته باشید. آقای ماکسوِل مالتز این فرایند را سایبرنتیک روانی می‌نامد.

اگر ذهن دارای هدف مشخصی باشد، می‌تواند کار تمرکز و هدایت را آن قدر تکرار کند تا به نتیجه مورد نظر برسد. اگر هدف مشخصی نداشته باشد، انرژی‌اش هدر می‌رود. مانند همان کسی که بهترین اره دنیا را دارد، ولی نمی‌داند که چرا به جنگل آمده است. این که عده‌ای بهتر می‌توانند امکانات و نیروهای خود را بسیج کنند، بستگی به اهداف آنان دارد.
فهرست مطالب کتابمقدمه
مهارت اول: قبل از هر کار، خوب فکر کنید
مهارت دوم: برای هر کارتان برنامه و هدف داشته باشید
مهارت سوم: به اهداف و آرزوهای‌تان متعهد بوده و پشتکار داشته باشید
مهارت چهارم: داشتن نظم و اولویت‌بندی در کارها
مهارت‌ پنجم: با ارتباط مؤثر در جامعه به موفقیت بیشتری می‌رسید
مهارت ششم: داشتن تصویری مثبت از خود
مهارت هفتم: بالا بردن دانش و تقویت تخصص‌ها
مهارت هشتم: نفوذ کلام و قدرت بیانم
مهارت نهم: به همه دانسته‌های‌تان عمل کنید (هنر عمل‌گرا بودن)
توصیه‌هایی برای موفقیت از کلام بزرگان
منابعی که در تهیه و تدوین این کتاب مورد استفاده واقع شده است





معرفی و دانلود کتاب 9 مهارت موثر برای موفقیت | جهانگیر توکلی | انتشارات جیحون