دسته‌بندی نشده · آوریل 28, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا | علیرضا آذربایجانی | انتشارات سرو یاسین



معرفی کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خداآیا نگران وضعیت منابع طبیعی زمین هستید؟ کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا، نوشته علیرضا آذربایجانی راهکارهایی برای مصرف بهینه انرژی به شما معرفی می‌کند تا با کمک آن‌ها از منابع به شکل درست استفاده کنید و در نتیجه مشکلات محیط زیستی دنیای مدرن را کاهش دهید.

درباره کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا:

زندگی ما انسان‌ها در کره زمین، به وجود منابعی که در اختیارمان قرار دارد وابسته است. هوا، آب و خاک منابعی ارزشمند هستند که نیازهای ما را برطرف می‌کنند، پایه پیشرفت‌های عظیم علمی و تکنولوژی هستند و قابل تجدید نیستند. به بیان ساده‌تر، آنچه که ما برای زندگی در اختیار داریم محدود است و در صورت مصرف اشتباه به سرعت آلوده شده یا حتی از بین می‌رود. از آنجایی که نگهداری از این منابع مسئولیتی جهانی است و لازم است افراد از سنین پایین در این مورد آموزش ببینند، علیرضا آذربایجانی کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا را برای آشنایی نوجوانان ایرانی با مباحث محیط زیستی تالیف کرد.

مطالعه این کتاب ضمن ارائه درکی درست از منابع طبیعی، راهکارهایی برای مصرف بهینه انرژی در اختیار خواننده نوجوان قرار می‌دهد. استفاده از این دستورالعمل‌ها باعث می‌شود زندگی سالم‌تری برای اعضای خانواده و دیگر افراد جامعه فراهم کنیم و همچنین بار آلودگی حضور بشر در این سیاره زیبا و البته در معرض خطر را کاهش دهیم.

کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا مناسب چه کسانی است؟

خوانندگان نوجوانی که دغدغه حفاظت از محیط زیست را دارند از مطالعه این اثر لذت خواهند برد و مسئولان آموزشی نیز می‌توانند از این کتاب برای آموزش اصول درست مصرف از منابع طبیعی به دانش‌آموزان مقاطع متوسطه استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا می‌خوانیم:

میزان مصرف آب در ساختمان‌ها از زمان طراحی و ساخت ساختمان معلوم می‌شود. چرا که سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، لوله کشی و تهویه ساختمان تاثیر مستقیمی در مصرف آب افراد ساکن در ساختمان دارند.

عایق نمودن مناسب دیوارها، کف، سقف و همچنین پنجره‌ها تاثیر مهمی در کاهش مصرف گاز، برق و حتی آب دارد؛ زیرا وقتی ساختمان عایق‌بندی خوبی داشته باشد در زمستان نیاز کمتری به وسایل گرم‌کننده خواهد بود، برق و گاز کمتری مصرف خواهد شد و در و دیوار و وسایل خانه کمتر کثیف می‌شوند و در تابستان نیز نیاز کمتری به کولر خواهد بود و در نتیجه برق و آب کمتری مصرف خواهد شد.

استفاده از پنجره‌های دو جداره که عایق سرما، گرما و صدا هستند، مانع از ورود سرما، گرما و صدای بیرون به محیط داخل خانه شده و موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود. همچنین نصب پرده‌های چند لایه در جلوی پنجره‌ها و نورگیرهای خانه از ورود گرما و تشعشات آن در فصل تابستان و سوز سرما در فصل زمستان به طور موثری جلوگیری می‌کند.

برای جلوگیری از ورود تشعشات گرمایی از طریق شیشه‌ها و نورگیر حیاط خلوت و یا پنجره‌های رو به آفتاب می‌توان بر روی سطح خارجی این پنجره‌ها رنگ سفید موقتی، پودر (میل) زد و یا از پرده‌های حصیری استفاده کرد. این رنگ موقتی را پس از برطرف شدن گرما به راحتی می‌توان با مقداری آب برطرف نمود.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آب، خاک، هوا، نعمت‌های بزرگ خدا | علیرضا آذربایجانی | انتشارات سرو یاسین