دسته‌بندی نشده · آوریل 6, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی | … | انتشارات سنجش امیرکبیر



معرفی کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضیکتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی دربردارنده‌ی تکنیک‌های برنامه‌ریزی، خلاصه و چکیده‌ی مباحث درسی، نکته‌ها و روش‌ها، تست‌های خودسنجی و درنهایت تست‌های طبقه‌بندی‌شده است؛ دانشجویان و داوطلبان کنکور ارشد می‌توانند از این اثر کاربردی استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی:

روانشناسی مرضی، یا آسیب‌شناسی روانی، یکی از شاخه‌های علم روانشناسی است که رفتارهای بیمارگونه یا نابهنجار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر ریشه‌های ژنتیکی، بیولوژیکی، اجتماعی و… آن تمرکز می‌کند. روانشناسی مرضی یکی از پایه‌های اصلی روانشناسی را تشکیل می‌دهد و از این رو، دانش‌آموختگان رشته‌ی روانشناسی باید در این حوزه تخصص کافی داشته باشند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ی روانشناسی شامل سؤالاتی از این حوزه است و کتاب حاضر جهت ایجاد آمادگی در داوطلبان این آزمون به رشته‌ی تحریر درآمده است. کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی، با استفاده از منابع معتبر و جزوه‌های دانشگاه‌های مطرح سراسر ایران، در 19 فصل تدوین شده است و در هر فصل به مباحث مهمی از جمله زمینه‌های تاریخی، نظریه‌ها و روش‌ها، و انواع اختلالات می‌پردازد.

درباره‌ی مجموعه‌ی سنجش امیرکبیر:

امروزه، به‌دلیل تعداد بالای داوطلبان و وجود رقابت تنگاتنگ میان آن‌ها، ورود به دانشگاه‌های مطرح در سراسر کشور امری بسیار دشوار است که علاوه بر هوش و توانایی‌های علمی، تمرین و ممارستی جدی نیز می‌طلبد. در شرایطی که هر روزه مؤسسه‌هایی جدید با انبوهی از شعارهای غیرعملی سر برآورده‌اند و متقاضیانِ ورود به دانشگاه را جذبِ تبلیغات پرطمطراق خود می‌کنند، یک متقاضی ساده کاری سخت برای انتخاب راهبرد صحیح در مسیر تحصیلی خود دارد.

مجموعه‌ی سنجش امیرکبیر سعی دارد با ارائه‌ی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به نام «دوره‌های مکاتبه‌ای» نیازهای دانشجویان، دانش‌پژوهان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز عالی را پاسخ دهد. کتب آموزشی «دوره‌های مکاتبه‌ای» با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان سال اول تا چهارم دانشگاه و همچنین داوطلبان ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به نگارش درآمده‌اند.

روش استفاده از این کتب آموزشی:

این کتاب‌ها شامل دو قسمت هستند. قسمت اول دربردارنده‌ی خلاصه‌ی درس و نکات کلیدی و قسمت دوم شامل تست‌های طبقه‌بندی‌شده است. بنابراین کافی‌ است تا داوطلبان موضوع درسی هر قسمت را به‌خوبی فرا بگیرند و در آخر تست‌های طبقه‌بندی‌شده را حل کنند.

کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ی روانشناسی را دارید، این کتاب انتخاب مناسبی جهت آمادگی برای شرکت در آزمون است.
فهرست مطالب کتابفصل اول: زمینه تاریخی آسیب‌شناسی روانی
فصل دوم: طبقه‌بندی، ارزیابی و تشخیص
فصل سوم: نشانه‌شناسی رفتار غیرعادی
فصل چهارم: نظریه‌ها و روش‌های روانی درمانی
فصل پنجم: اختلالات خلقی
فصل ششم: اختلالات اضطرابی
فصل هفتم: اسکیزوفرنی و سایر اختلالات سایکوتیک
فصل هشتم: اختلالات شبه جسمی
فصل نهم: اختلالات شخصیت
فصل دهم: اختلالات تجزیه‌ای
فصل یازدهم: اختلالات کنترل تکانه و انطباقی
فصل دوازدهم: اختلال ساختگی و تمارض
فصل سیزدهم: اختلالات خواب
فصل چهاردهم: اختلالات خوردن
فصل پانزدهم: اختلالات دفعی و جنسی
فصل شانزدهم: اختلالات مصرف مواد
فصل هفدهم: اختلالات شناختی
فصل هجدهم: اختلالات شیرخوارگی و کودکی
فصل نوزدهم: اختلالات فراگیر رشد
مباحث مکمل مختص آزمون دکتری سراسری و وزارت بهداشت
مباحث مکمل مختص آزمون دکتری آزاد
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آمادگی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی مرضی | … | انتشارات سنجش امیرکبیر