دسته‌بندی نشده · می 28, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino | علیرضا حاتمی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب آموزش جامع آردوینو Arduinoمعرفی یکی از قوی‌ترین بردهای کامپیوتر! کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino نتیجه تلاش و کوشش علیرضا حاتمی، مسعود نظری و اشکان طالبی برای ارائه توضیحات لازم درباره این برد قدرتمند است که اطلاعات ضروری و اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino:

با ظهور مفاهیم علم الکترونیک دیجیتال، تحولی عظیم در همه حوزه‌ها به وجود آمد که نتیجه آن، پیشرفت صنعت، افزایش رفاه به واسطه اتوماسیون، و استفاده از علوم رباتیک در سایر حوزه‌ها است. امروزه، با پیشرفت قطعات الکترونیکی، انجام پروژه‌های الکترونیکی ساده‌تر شده و حضور یک برد قدرتمند به نام آردوینو، حتی امکان انجام ساده‌تر پروژه‌ها را برای ما فراهم کرده است. در این شرایط اگر شما نیز در جستجوی راهنمایی ساده اما جامع برای آشنایی با این پلتفرم پرکاربرد هستید، پس کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino که توسط علیرضا حاتمی، مسعود نظری و اشکان طالبی را از دست ندهید.

اما اگر قبل از تصمیم درباره تهیه کتاب، به تعریفی اولیه از آردوینو نیاز دارید از معرفی سایت سازنده برنامه کمک می‌گیریم: «آردوینو ابزاری است برای تولید کامپیوترهایی که نسبت به کامپیوتر شخصی شما، درک و کنترل بیشتری بر دنیای فیزیکی دارند». از مهم‌ترین مزایای آردوینو می‌توان به ارزانی و source open بودن آن اشاره کرد. ویژگی open source بودن موجب می‌شود تا شما به اطلاعات سایر برنامه‌نویسان دسترسی داشته، از علم همه آن‌ها استفاده کنید و پروژه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. قیمت مناسب نیز به این معنی است که افراد بسیاری می‌توانند این ابزار را تهیه و از آن استفاده کنند.

کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته مهندسی برق، رباتیک، کامپیوتر و سایر افرادی که به این حوزه‌ها علاقه‌مند هستند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino می‌خوانیم:

میکروکنترلرها، به اصطلاح سیستم‌های سایبرفیزیکال هستند. یعنی از محیط فیزیکی اطراف خود می‌توانند پارامترهایی مانند دما، رطوبت، شدت نور و…. را به وسیله حسگرها متوجه شوند. پردازش‌های مجازی (سایبری) را به وسیله ریزپردازنده خود انجام دهند. متناسب با پردازش‌ها، به وسیله عملگرهایی مانند لامپ، موتور و… تغییراتی را در محیط فیزیکی انجام دهد. لذا نسبت به کامپیوتر شخصی شما، مقدار بیشتری از دنیای فیزیکی را حس و کنترل می‌کنند.

در واقع میکروکنترلرها اختراع شده‌اند تا در برخی موارد، به جای انسان‌ها حس کنند، فکر کنند و واکنش نشان دهند. یک سیستم گلخانه را در نظر بگیرید که قرار است همواره دمای آن در محدوده مجاز باقی بماند. کافی است از یک میکروکنترلر به عنوان مغز متفکر مجموعه، به همواره حسگر دما، و یک سیستم سرمایشی گرمایشی به عنوان عملگر استفاده شود. میکروک نترلر دمای مجموعه را از حسگر می‌خواند، هرگاه دما از حدی بالاتر باشد، سیستم سرمایشی را روشن می‌کند. هرگاه دما از حدی کمتر باشد میکروکنترلر سیستم گرمایشی را روشن می‌کند و بدین ترتیب، مجموعه را دقیق تر از یک انسان کنترل می‌کند. از کاربردهای مهم میکروکنترلرها می‌توان به ربات‌ها اشاره کرد. ربات‌ها در واقع مجموعه‌ای از حسگرها و عملگرها هستند که به وسیله مغز متفکر خود (یعنی یک میکروکنترلر) رفتار هوشمندانه‌ای از خود نشان می‌دهند.
فهرست مطالب کتابفصل اول:  آردوینو چیست؟
فصل دوم: مباحث مقدماتی
فصل سوم: برنامه‌نویسی
فصل چهارم: کار با آردوینو
فصل پنجم: پروژه‌های کاربردی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش جامع آردوینو Arduino | علیرضا حاتمی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران