دسته‌بندی نشده · ژوئن 20, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner | محمد بهارلوئی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Minerآیا مناسب‌ترین برنامه داده کاوی را می‌شناسید؟ کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner نوشته‌‌ی محمد بهارلوئی، شما را با یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای این حوزه آشنا می‌کند و روش کار با آن را شرح می‌دهد.

درباره کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner

دنیای مدرن بر پایه انباشت داده بنا شده و در این موضوع هیچ شکی نیست. فراهم شدن امکان ثبت نام‌های الکترونیکی، دریافت مجازی نمرات و مدارک و پیگیری فعالیت‌های صاحبان حساب‌های بانکی و حتی کاربران برنامه‌های تلفن‌همراه همگی ایده‌های محال گذشتگان هستند که امروز به واسطه جمع‌آوری داده در ابعاد وسیع عملی شده‌اند. اما این پیشرفت ستودنی، مشکلاتی نیز را برای به همراه آورده است. افزایش روزانه یا حتی ساعتی اطلاعات، مدیریت داده را به وظیفه‌ای دشوار تبدیل کرده که انجام آن خارج از توانایی‌های انسان است. به همین دلیل برنامه‌هایی مخصوص داده کاوی ساخته شدند که استفاده از حجم انبوه داده را برای ما ممکن می‌کنند و کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner یا Rapid Miner-Data Mining Training with Rapidminer نوشته محمد بهارلوئی، راهنمای کار با یکی از کاربردی‌ترین این برنامه‌هاست.

این برنامه به دلیل سهولت کار، امکانات متعدد و سرعت عمل در میان دانشجویان و سایر افرادی که به داده کاوی نیاز دارند بسیار محبوب است و هر روز کاربران جدیدی را به سمت خود جلب می‌کند. به همین دلیل این افراد به منبعی کامل برای آموزش نحوه کار با این نرم‌افزار احساس می‌شد که خوشبختانه با وجود کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner دیگر جای هیچ نگرانی نیست. این اثر شما را با تاریخچه و ضرورت برنامه رپیدماینر آشنا کرده و باعث می‌شود با انجام تمرین‌ها به عملیات‌های موردنیاز خود مسلط شوید.

کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner مناسب چه کسانی است؟

تمام افرادی که در حرفه خود به داده کاوی نیاز دارند می‌توانند از آموزش‌های این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner می‌خوانیم

صفحه طراحی، مربوط به طراحی فرآیند داده کاوی می‌باشد. هر نوع فعالیت داده کاوی به کمر رپید ماینر از چند فرآیند تشکیل شده است. نوع فرآیندهای مورد نیاز، چگونگی قرار گیری آن‌ها و اتصال بین آن‌ها در این صفحه رسم و تعیین می‌شود. به عنوان مثال، اگر هدف انجام فرآیند خوشه بندی باشد، ابتدا باید فایل داده‌ها وارد نرم افزار شود، سپس فایل‌های وارد شده نرمال شوند و در نهایت خوشه بندی انجام شود. برای این کار نیاز به سه فرآیند مجزا می‌باشد که به ترتیب باید انجام شوند. این سه فرآیند را از بخش عملگرها که در بخش بعد با آن آشنا می‌شویم وارد صفحه طراحی کرده و بعد از اتصال آن‌ها به یکدیگر و در نهایت اتصال آخرین عملگر به محل نتیجه، می‌توانیم فرآیند مورد نظر را طراحی کنیم.
فهرست مطالب کتابفصل اول: معرفی داده‌کاوی
فصل دوم: آشنایی با نرم‌افزار
فصل سوم: عملگرها
فصل چهارم: خوشه‌بندی در داده‌کاوی
فصل پنجم: دسته‌بندی در داده‌کاوی
کلام آخر
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش داده کاوی با Rapid Miner | محمد بهارلوئی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران