دسته‌بندی نشده · می 23, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون: به همراه مثال‌های متعدد و توضیح خط به خط کدها | محمد حسن علیائی طرقبه



معرفی کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون: به همراه مثال‌های متعدد و توضیح خط به خط کدهاآموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون تالیف محمد حسن علیائی طرقبه کتابی کاربردی برای دانشجویان علوم کامپیوتر است که با زبانی ساده از مباحث مقدماتی تا پیشرفته برنامه‌نویسی پایتون را شرح داده است. شیوه آموزشی این کتاب به همراه مثال‌های متعدد و توضیح خط به خط کدها به یادگیری دانشجویان کمک فراوانی خواهد کرد.

درباره کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون:

در این کتاب تلاش شده به تمام مباحث پایه‌ای زبان برنامه‌نویسی پایتون اشاره شود. به علاوه بیشتر روش‌ها و متدهای واجب و لازم از ماژول‌های math، numpy، sympy، matplotlib و tkinter را به همراه روش به کارگیری آن‌ها و نمونه‌های پراستفاده توضیح داده شده است.

مثال‌های متنوع و توضیح سطر به سطر کدها به همراه خروجی آن‌ها کمک می‌کند تا مطالب راحت‌تر فهم شوند و آموزش مطالب آسان‌تر انجام پذیرد. در این کتاب محتوای مربوط به آرایه‌ها، لیست‌ها، رشته‌ها، خواندن فایل‌ها، رسم انواع نمودارها و سیگنال‌ها و اکثر مطالب پایه‌ای و کاربردی دیگر به شیوه‌ای راحت ارائه می‌شوند.

درنهایت در فصل آخر با ماژول tkinter برای ساخت رابط کاربری گرافیکی (GUI) و با انواع ویجت‌های آن آشنا می‌شوید که با کمک آن‌ها و البته خلاقیت خود قادر خواهید بود هر مدل برنامه گرافیکی تحت ویندوز (و حتی بازی) را طراحی و خلق نمایید. بعد از مطالعه کتاب و انجام تمرینات آن، کنجکاوی و استمرار در کدنویسی از شما یک پایتون نویس حرفه‌ای می‌سازد.

کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر از این کتاب نکات کاربردی زیادی را فرا خواهند گرفت.

در بخشی از کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون می‌خوانیم:

کامنت‌گذاری دو کاربرد و مفهوم مهم دارد. اول اینکه یعنی بتوانید در بخشی از کد پایتون، برای خود یا کاربر دیگر توضیحاتی را اضافه کنید. این توضیحات متنی، می‌تواند هم انگلیسی و هم فارسی باشند و اصلا در برنامه اجرا نمی‌شوند.

کاربرد و مفهوم دوم اینکه، از همین نکته می‌توان برای غیرفعال کردن قسمتی از کد استفاده کنیم. به عبارت دیگر با کامنت کردن بخشی دلخواه از کد، آن قسمت دیگر فعال نیست و اجرا نخواهد شد. در زبان پایتون برای کامنت گذاری دو روش وجود دارد.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش صفر تا صد زبان برنامه نویسی پایتون: به همراه مثال‌های متعدد و توضیح خط به خط کدها | محمد حسن علیائی طرقبه