دسته‌بندی نشده · می 13, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 | روشنک هشیوار | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1آیا تصمیم دارید به کودک خود کار با کامپیوتر و گوشی هوشمند را آموزش دهید؟ کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 از روشنک هشیوار یک راهنمای ساده و کاربردی برای این سوال شماست و بسیاری از مشکلات شما در این مسیر را حل می‌کند.

درباره کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1:

یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های والدین آماده کردن فرزندان برای برخورد درست نسبت به دنیاست، اما کودکان نسل امروز علاوه بر نکته‌های تربیتی معمول، نیاز دارند درباره تکنولوژی نیز آموزش ببینند. احتمالا اولین دلیلی که به ذهنتان می‌رسد آسیب‌هایی است که فرزندتان به تلفن همراه یا دستگاه کامپیوتر شما وارد کرده، چون تا مدتی پیش هیچکس کودکان را عضوی از گروه مخاطبان ابزارهای دیجیتال به شمار نمی‌آورد. اما شیوع بیماری کرونا همه‌چیز را عوض کرد. مهدکودک‌ها و مدرسه‌های ابتدایی مجبور شدند دو سال تحصیلی از راه گوشی هوشمند با دانش‌آموزان ارتباط بگیرند و در این نقطه از زمان بود که نیاز به آثاری مثل کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 از روشنک هشیوار در جامعه ایرانی به شدت احساس می‌شد.

تکنولوژی بسیاری از مشکلات روزمره ما را حل کرده و مثال‌های کاربرد آن فراونند، اما استفاده نادرست از کامپیوتر و تلفن‌های همراه مخصوصا برای کودکان بی‌خطر نیست. بدون آموزش صحیح و مدیریت درست، این ابزارهای مفید ممکن است به کودک شما آسیب برسانند. مهندس روشنک هشیوار که سابقه تدریس کامپیوتر به کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد، به همین دلیل تصمیم به تالیف کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 گرفت که نتیجه تلاش او ستودنی است. این کتاب با روش‌های کاربردی، کار با کامپیوتر را به فرزند شما آموزش می‌دهد و مطالعه آن برای هردوی شما لذت‌بخش و مفید خواهد بود.

کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 مناسب چه کسانی است؟

کودکان بین 6 تا 12 سال می‌توانند از این اثر برای یادگیری اصول اولیه کار با کامپیوتر و قطعات آن استفاده کنند. همچنین معلمان، والدین و کارگاه‌های آموزش کامپیوتر نیز یکی از مخاطبان اصلی این اثر آموزشی هستند.

در بخشی از کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 می‌خوانیم:

روز چهارم زمانی که بچه‌ها داشتن با تبلتشون بازی می‌کردن یکدفعه برق‌ها رفت و بعد از یه مدت که باتری تبلت تموم شد و خاموش شد رفتن پیش مادربزرگشون و گفتن: «حالا ما چکار کنیم، حوصلمون سر رفته». مادربزرگ گفت: «الان براتون خوراکی میارم برین تو حیاط بازی کنین». تو این مدت مانیا به مانی گفت: «پس مادربزرگ که مثله ما تبلت نداره چقدر حوصلش سر میره؟» و مانی گفت: «کاشکی دیروز بهش کمک می‌کردیم و کار با موبایلو یادش می‌دادیم».

وقتی مادربزرگ اومد بچه‌ها عذرخواهی کردند و به مادربزرگ یاد دادند که چجوری با موبایلش پیام بفرسته. مادربزرگ براشون تعریف کرد که از زمانی که کامپیوترها وارد زندگی آدما شدن با اینکه خیلی کارهاشون سریع‌تر و راحت‌تر انجام میشه، ولی اگر از اونها درست استفاده نکنیم می‌تونه خطرات زیادی برای ما داشته باشه. مادربزرگ از اونها سوال کرد که شما الان تو خونتون چه کارهایی رو با کامپیوتر انجام میدین؟ مانیا گفت: «بابا همیشه قبض‌هامون رو از طریق کامپیوتر پرداخت می‌کنه، مامانم چند بار برای من و مانی کفش و کتاب از طریق کامپیوتر خریده و برامون آوردن خونمون، شبا بابا همه اخبارهای مهم رو توی موبایلش برای مامان می‌خونه».

مانی گفت: «تازه چند روز پیش که می‌خواستیم بریم سینما مامان با موبایلش بلیط سینما خرید و ما شب به سینما رفتیم و قراره بلیط هواپیما هم با موبایلش بگیره و مارو به مسافرت ببره». مانیا گفت: «راستی معلممون تکالیفمون رو برای مامان می‌فرسته و ما اگر یادمون بره می‌تونیم از مامان بپرسیم، و مامانم عکس‌ها و فیلم‌هامون رو برای خالمون که مسافرت هست می‌فرسته و ما حتی می‌تونیم باهاش خیلی راحت تصویری صحبت کنیم …».
فهرست مطالب کتابداستانک
انواع ماشین و ماشین کامپیوتر
انواع کامپیوتر و دستگاه‌های دیجیتال
کامپیوتر رومیزی
لپتاپ
تبلت
تلفن هوشمند
دستگاه‌های دیجیتال
سخت‌افزار و نرم‌افزار و سخت‌افزارهای اصلی کامپیوتر
کیس (جعبه محافظ
مانیتور (صفحه) نمایش)
کیبورد (صفحه کلید)
ماوس (موشواره)
آشنایی با سخت افزارهای جانبی
پرینتر (چاپگر)
میکروفن 
اسپیکر (بلندگو)
دوربین دیجیتال
دوربین وب
دسته بازی
آشنایی با دستگاه‌های ورودی و خروجی
دستگاه‌های ورودی
دستگاه‌های خروجی
آشنایی با حافظه‌ها
حافظه‌های اصلی
حافظه‌های جانبی
ایمنی در برابر کامپیوتر
ویندوز 10
روش صحیح روشن کردن کامپیوتر
آشنایی با میزکاری (دسکتاپ)
آیکن
نوار وظیفه (TASKBAR)
آشنایی با کارایی ماوس
تغییر عکس پس‌زمینه
تغییر رنگ نوارها و پنجره‌ها
محافظ صفحه
آشنایی با پنجره‌ها
روش صحیح خاموش کردن کامپیوتر 
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش مبانی و ویندوز سطح 1 | روشنک هشیوار | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران