دسته‌بندی نشده · مارس 22, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BI | ایمان اشکاوند راد | انتشارات ابزار اندیشه



معرفی کتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BIکتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BI نوشته‌ی ایمان اشکاوند راد، این نرم‌افزار پرکاربرد و معروف را به زبانی ساده و با کمک تصاویر به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BI:

در دنیای امروز با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، شکل‌گیری و استفاده تعداد زیادی از کاربران از شبکه‌های اجتماعی گوناگون، روزانه حجم فراوانی داده جدید در جهان تولید می‌شود. داده‌ها از باارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکت و سازمانی محسوب می‌شود. با وجود تولید بسیار زیاد داده‌ها در هر شرکت و سازمان، پردازش و تحلیل آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از چالش‌ها و نیازهای هر سازمان یا شرکت‌ عظیم که حجم فراوانی از داده‌ها را در اختیار دارند، نیاز به تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ آن سازمان و شرکت است. مدیران و صاحبان کسب و کار می‌خواهند با تجزیه و تحلیل این داده‌ها اطلاعات سودمندی به دست آورند تا قادر باشند نتایج را پیش‌بینی و ایجاد خطرات و مشکلات در شرکت خود را کم کنند و با بینش کسب شده، فروش و بازدهی و درآمد سازمان و شرکت خود را افزایش دهند.

هوش‌ تجاری که به اختصار BI خوانده می‌شود، داشتن دانشی وسیع و جامع از تمام مواردی است که بر سازمان اثرگذار است و فرآیندی تکنولوژی‌محور برای تحلیل داده به شمار می‌رود. ابزارهای BI تجزیه و تحلیل داده‌ها را به صورت‌های گوناگون همچون نمودار، نقشه، گزارش، داشبورد و… نشان می‌دهند.

یکی از مشهورترین و پراستفاده‌ترین نرم‌افزارهای هوش تجاری، نرم‌افزار پاوربی‌آی (Power BI) است. در این کتاب تلاش شده، ابتدا با مفاهیم هوش تجاری و ابزارهای این حوزه آشنا شوید، سپس به ارزیابی خصوصیات نرم‌افزار پاوربی‌آی و مقایسه آن با رقیبان دیگر بپردازد.

در ادامه‌ شما با فضا و امکانات گوناگون این نرم‌افزار آشنا می‌شوید. موضوعاتی همانند انواع داده‌های مورد قبول و نحوه ورود داده‌ها به فضای نرم‌افزار، آشنایی با انواع ویژوال‌ها و نمودارهای گوناگون این نرم‌افزار و نحوه کار با آن‌ها را خواهید آموخت.

پس از آن به سراغ مدل‌سازی داده می‌روید. همچنین زبان DAX و نحوه فرمول‌نویسی در فضای پاوربی‌آی را یاد خواهید گرفت. همچنین نحوه انتشار داشبوردها و گزارش‌های خود را می‌آموزید. سپس با شگردها و نکته‌های ارزشمندی که هنگام استفاده از این نرم‌افزار با آن‌ها مواجه خواهید شد، آشنا می‌شوید. همچنین چگونگی انتشار گزارش‌ها در بسترهای گوناگون و نصب و راه‌اندازی Power BI Report Server برای سرور سازمانی را می‌آموزید.

کتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BI برای چه کسانی مناسب است؟

صاحبان شرکت‌‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها با یادگیری و اجرای این نرم‌افزار موجب ارتقای کار خود خواهند شد.
فهرست مطالب کتابفصل اول: مقدمه‌ای بر هوش تجاری
فصل دوم: آشنایی با محیط Power BI و اتصال به منابع داده‌ای مختلف
فصل سوم: آشنایی با محیط Power Query Editor و مدل‌سازی داده
فصل چهارم: آشنایی با انواع Visualها
فصل پنجم: آشنایی با زبان DAX و مفاهیم Measure، ستون و جدول محاسباتی
 فصل ششم: آشنایی با ترفندها و تکنیک‌های حرفه‌ای
فصل هفتم: انتشار داشبورد و گزارشات
منابع و مراجع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش نر‌م افزار هوش تجاری Power BI | ایمان اشکاوند راد | انتشارات ابزار اندیشه