دسته‌بندی نشده · مارس 9, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب با هم بودن بهتر است: کتاب کوچک الهام بخش | سایمون سینک



معرفی کتاب با هم بودن بهتر است: کتاب کوچک الهام بخشکتاب با هم بودن بهتر است نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور سایمون سینک، اثری پرفروش و منحصر به فرد در قالب داستانی استعاری است و به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را در زندگی پیدا کرده و دنیایی را بسازید که در رویاهایتان تصور می‌کردید.

درباره‌ی کتاب با هم بودن بهتر است:

دنیایی را تصور کنید که هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید مشتاق رفتن به سرکار باشید، در آنجا احساس امنیت کنید و در پایان روز با حس رضایت به خانه برگردید. این چشم اندازی است که سایمون سینک تجسم می‌کند. ساختن دنیایی ایده‌آل که اکثر افراد هر روز صبح مشتاق رفتن به سرکار باشند، در آن جا احساس امنیت کنند و در پایان روز با موفقیت به خانه بازگردند.

ساختن چنین رویایی کار ساده‌ای نیست و در فرصت کم نیز عملی نخواهد شد. اما اگر همه تلاش کنند و هر یک مسئولیت و سهم خود را در این هدف مشترک به درستی ادا کنند، می‌توان دنیایی بهتر برای زندگی ساخت. این همان سفری است که سینک امید دارد در این کتاب ترسیم کرده باشد.

کتاب با هم بودن بهتر است (Together is Better: A Little Book of Inspiration) داستان سه دوست است که در یک جای خوب زندگی می‌کنند. اگرچه در زمین بازی لحظات شادی را هم تجربه می‌کنند، اما آن‌ها هم مثل همه‌ی بچه‌های دیگر، زیر سایه‌ی «پادشاه زمین بازی» زندگی می‌کنند. او بیشتر به خودش و اوضاع خودش اهمیت می‌دهد و به وسیله‌ی ترساندن دیگران فرمانروایی می‌کند. در نتیجه، بچه‌های دیگر از ترس تنها ماندن و توجه ندیدن، به هم می‌چسبند.

این داستان استعاری است و زمین بازی نمایانگر سازمانی‌ است که ما برایش کار می‌کنیم، خصوصاً سازمان‌هایی با محیط ناسالم کاری. پادشاه زمین بازی نمایانگر رئیس یا شرکت ماست که اعداد، بیشتر از آدم‌ها برایش اهمیت دارند، که با ارعاب رهبری می‌کند، یا اینکه برای ساختن محلی که ما هر روز با اشتیاق سر کار بیاییم، هیچ ایده‌ای ندارد (شاید هم اصلاً اهمیت ندهد).

سیاست‌های زمین بازی همان سیاست‌های اداری هستند که بسیاری از ما هر روزه در مشاغلمان آن‌ها را تجربه می‌کنیم. ما به محل‌هایی می‌رویم که در آن‌ها بدگویی کردن، تقصیر را به گردن دیگری انداختن و حفظ منافع شخصی، بر چشم‌اندازهای مشترک داشتن، اعتماد و همیاری غلبه دارند و بسیاری از ما مثل بچه‌های زمین بازی، با این چیزها کنار می‌آییم و اگر کسی از ما بپرسد آیا کارمان را دوست داریم یا نه، می‌گوییم خوب است، همیشه یک‌جور است. عالی نیست، بد هم نیست.

بعضی از ما آرزو داریم کارمان را رها کنیم و شغلی بهتر پیدا کنیم. بعضی از ما با آنچه داریم مدارا می‌کنیم و استدلالمان هم این است که صورتحساب‌هایی برای پرداختن و ‌شکم‌هایی برای سیر کردن داریم. پرسش این است: آیا می‌توانیم تقدیرمان را تغییر دهیم؟

سه دوست، سه قهرمان ما، کهن‌الگوهایی نمایانگر خود ما هستند. ما در مراحل مختلفی از کارمان هر یک از آن‌ها بوده‌ایم. آن‌ها آرزو دارند از زمین بازی بیرون بیایند، همان‌طور که ما آرزو داریم در جای متفاوت یا بهتری کار کنیم و حتی اگر آن‌ها بتوانند از زمین بازی بیرون بیایند و حتی اگر ما هم بتوانیم از کارمان استعفا دهیم و به دنبال کار بهتری بگردیم، پرسش این است: مقصدمان کجاست و چطور به آن جا خواهیم رسید؟

داستان تمثیلی و استعاری کتاب با هم بودن بهتر است، راه تغییر زندگی و چگونگی دستیابی به رویاهایمان را نشان می‌دهد و پیامی ساده دارد؛ روابط انسانی بسیار مهم است. هرچه روابط، پیوندهای اعتماد و همکاری ما قوی‌تر باشد، می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و لذت و رضایت بیشتری از زندگی کاری و شخصی خود به دست آوریم.

کتاب با هم بودن بهتر است به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مطالعه‌ی کتاب با هم بودن بهتر است به همه‌ی افرادی که به دنبال ایجاد تغییر در زندگی شخصی و کاری و دستیابی به اهداف خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

سایمون سینک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و سخنران برتر انگیزشی در سال 1973 در ویمبلدون انگلستان به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ حقوق از دانشگاه لندن سیتی دریافت کرد و پس از آن به‌عنوان مشاور سازمانی و سخنران انگیزشی شروع به فعالیت نمود. سایمون سینک (Simon Sinek) به رهبران و سازمان‌ها می‌آموزد که چگونه ایده‌های خود را در سراسر جهان ارائه کنند.

وی همچنین تابه‌حال دیدگاه‌ها و راهکارهای کاربردی زیادی به مدیران سازمان‌های بزرگ و کوچک پیشنهاد داده است. این نویسنده برجسته در نهایت ایده‌های خود را در کتاب حاضر پیاده‌سازی کرد که با انتشار آن به شهرت جهانی رسید. از کتاب‌های دیگر سینک می‌توان به «رهبران آخر غذا می‌خورند» و «بازی بی‌نهایت» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب با هم بودن بهتر است:

– اگر به‌جای رقابت رؤیا را دنبال کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.
– رهبری درجه و مقامی نیست که به دست بیاوری. رهبری خدمتی است که باید عرضه کنی.
– برای اجتناب از انتقاد شدن، تنها یک راه وجود دارد: «کاری نکنی، حرفی نزنی، و هیچ نباشی»
– رهبری به عهده گرفتن مسئولیت نیست. رهبری اهمیت دادن به افراد تحت مسئولیت فرد است.

در بخشی از کتاب با هم بودن بهتر است می‌خوانیم:

تصور اینکه زندگی در جایی دیگر چطور خواهد بود، خوب است و مشکلی ندارد. اما ترک کردن و به جایی تازه رفتن، شهامت می‌خواهد. عازم ناشناخته‌های بزرگ شدن. اما اگر با اولین قدم مشکلی پیش بیاید، چه خواهد شد؟ شاید ترک کردن، اساساً فکر خوبی نبوده است؟ شاید بهترین کار این باشد که برگردیم و همانجا بمانیم؟ هر چه نباشد، شیطانِ آشنا بهتر از شیطانِ ناشناس است.

اما شاید، اگر افراد مناسبی در کنارت داشته باشی، تو را تشویق کنند که به راهت ادامه دهی.

مهم نیست چه وقت شروع کنیم.
مهم نیست از کجا شروع کنیم.
تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شروع کنیم.

دل داشتن به چه درد می‌خورد، اگر آتشی در آن نباشد؟
بیدار شو، اشتیاق را سر بکش، کبریتی روشن کن و دست به‌کار شو!

اگر به‌جای رقابت رؤیا را دنبال کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

بی‌خطر بودن برای پیاده‌روها و استخرهای شنا خوب است.
اگر بخواهیم به‌جایی برسیم، لازمه‌ی زندگی خطر کردن است.
فهرست مطالب کتاباز اینجا شروع کن
یکی را انتخاب کن: تنها برو، یا با هم بروید
بصیرت پیدا کن
استقامت
وسوسه
بازگشت
آن رهبری باش که آرزوی داشتنش را داری





معرفی و دانلود PDF کتاب با هم بودن بهتر است: کتاب کوچک الهام بخش | سایمون سینک