دسته‌بندی نشده · ژوئن 12, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی (راهبردی برای موفقیت سازمان) | علی رستگار | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی (راهبردی برای موفقیت سازمان)مهم‌ترین عامل در موفقیت یک شرکت چیست؟ علی رستگار، نویسنده کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی (راهبردی برای موفقیت سازمان) معتقد است دلیل پیشرفت یک کسب‌وکار را باید در نیروهای انسانی آن جستجو کرد لذا در یک اثر مختصر و مفید، نکات لازم برای انتخاب شایسته‌ترین نیروها را به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی:

درباره شایستگی چه می‌دانید؟ این مفهوم که به تازگی مورد توجه و تاکید روان‌شناسان سازمانی قرار گرفته است، بر مجموعه‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌ها تاکید دارد که عملکرد شغلی کارکنان را بهبود می‌بخشد. از نظر این رویکرد، انتخاب بهترین گزینه‌های ممکن به ارتقا خروجی سازمان منجر می‌شود و کلید موفقیت یک شرکت را باید در اهمیت شایسته‌سالاری زمان استخدام جستجو کرد. ممکن است این اصل به نظر بدیهی برسد اما استفاده از رویکرد شایستگی در کشور ما، موضوعی نوپاست و همین موضوع اهمیت وجود آثاری مانند کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی در ایران را به ما نشان می‌دهد.

این کتاب شامل چهار فصل است که فصل اول به مرور نقش منابع انسانی شایسته و مدیریت آن می‌پردازد. در فصل دوم ماهیت و مفاهیم شایستگی منابع انسانی تبیین و در فصل سوم مدل شایستگی تشریح شده است. فصل چهارم نیز به بررسی اصول ارزیابی شایستگی می‌پردازد و روش‌ها، تکنیک‌ها و فرایند این عمل را به صورت مختصر و مفید به شما آموزش می‌دهد. مهم نیست شما در یک اداره دولتی مشغول به کار هستید یا شرکت خصوصی، نکاتی که علی رستگار در کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی مطرح کرده برای تمام کارفرمایان ضروری هستند و کمک می‌کنند به بهترین شکل نیروهای انسانی خود را مدیریت کنید.

کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی مناسب چه کسانی است؟

مدیران، کارشناسان و سایر افراد علاقه‌مند به حوزه مدیریت منابع انسانی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی می‌خوانیم:

مذاکره گروهی: در تمرین کار گروهی، افراد حاضر در جلسه موقعیتی یکسان دارند و در پی کسب منافع مشترکی هستند. همانطور که ذکر شد، شورای مدیران و جلسه هیئت‌مدیره نمونه‌هایی از کار گروهی هستند که تمامی افراد حاضر در جلسه به‌دنبال نیل به هدفی مشترک هستند و کار گروهی نیز بر این مبنا شبیه‌سازی شده است.

اما در بسیاری از مواقع، عده‌ای از یک سازمان با گروهی دیگر از یک سازمان دیگر برای انجام کاری مشترک از جمله خرید یا فروش، انتقال تکنولوژی و عقد قرارداد مذاکره می‌کنند. مذاکره گروهی، چنین شرایطی را شبیه‌سازی می‌کند. در مذاکره گروهی افراد به دو گروه مساوی تقسیم می‌شوند. تعداد اعضای هر گروه دو یا سه نفر است. موضوع مورد مذاکره به همراه اطلاعات لازم و هدف مورد تعقیب در اختیار گروه‌های مذاکره‌کننده قرار گرفته و از آن‌ها خواسته می‌شود که ضمن انجام مذاکره سعی در دستیابی به اهداف موردنظر خود کنند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: منابع انسانی شایسته
فصل دوم: شایستگی
فصل سوم: مدل شایستگی منابع انسانی
فصل چهارم: ارزیابی شایستگی منابع انسانی
معرفی مؤلف
از همین مؤلف
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب بکارگیری رویکرد شایستگی منابع انسانی (راهبردی برای موفقیت سازمان) | علی رستگار | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران