دسته‌بندی نشده · مارس 17, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی | آنتونی جی ترور | انتشارات بشری



معرفی کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزیکتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی نوشته‌ی آنتونی جی ترور، برترام جی. کاتزونگ و ماریکه کرودرینگ هال، یکی از بهترین آثار در زمینه‌ی داروسازی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با داروهای تاثیرگذار بر سیستم اعصاب مرکزی آشنا شوند و خود را برای آزمون‌های گوناگون آماده کنند.

درباره‌ی کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی:

سیستم اعصاب مرکزی (CNS) شامل مغز و نخاع است و جزو حساس‌ترین، پیچیده‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های بدن انسان محسوب می‌شود. هرگونه اختلال و یا بیماری در این ناحیه می‌تواند عواقب و عوارض وسیعی در زندگی برای شما به همراه داشته باشد. متاسفانه برخی از این اختلالات منجر به مرگ فرد خواهد شد. بنابراین شناخت داروهای این بیماری بسیار کمک‌کننده است و از خطرات جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند.

کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی (Katzung and Trevor’s pharmacology: examination and board review) جهت کمک به دانشجویان برای مرور مفاهیم داروشناسی و ایجاد آمادگی برای آزمون‌ها به نگارش در آمده است.

کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به دانشجویان پزشکی، داروسازی و پزشکان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی می‌خوانیم:

داروهای ضد تشنج معمولا برای دوره‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و توجه به ویژگی‌های فارماکوکینتیک آن‌ها به منظور پیشگیری از مسمومیت و تداخلات دارویی حائز اهمیت است. برای برخی از این داروها مانند فنی توئین، تعیین سطوح پلاسمایی و کلیرنس در هر بیماران ممکن است برای درمان ایده آل ضروری باشد. به طور کلی داروهای ضد تشنج به صورت خوراکی جذب خوبی داشته و زیست دسترسی مناسبی دارند. بیشتر داروهای ضد تشنج توسط آنزیم‌های کبدی متابولیزه می‌شوند (به غیر از گاباپنتین و ویگاباترین) و در برخی موارد متابولیت‌های فعال ساخته می‌شوند. مقاومت به داروهای ضد تشنج ممکن است به علت افزایش بیان ناقلین دارو در سطح سد خونی- مغزی باشد.
فهرست مطالب کتاب1: مقدمه‌ای بر فارماکولوژی CNS
2: داروهای آرام‌بخش – خواب‌آور
3: الکل‌ها
4: داروهای ضد تشنج
5: بی‌هوش‌کننده‌های عمومی
6: بی‌حس‌کننده‌های موضعی
7: شل‌کننده‌های ماهیچه اسکلتی
8: داروهای مورد استفاده در پارکینسون و دیگر اختلالات حرکتی
9: ترکیبات آنتی سایکوتیک و لیتیوم
10: ضد افسردگی‌ها
11: ضد دردهای اپیوئیدی و آنتاگونیست‌های آن‌ها
12: سوء مصرف دارو
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی | آنتونی جی ترور | انتشارات بشری