دسته‌بندی نشده · آوریل 18, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا | بیل اولت



معرفی کتاب راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپابا وجود سال‌ها کار علمی و تجربی هنوز اختلاف نظرهایی در بحث کارآفرینی وجود دارد و بسیاری معتقدند کارآفرینان به صورت ذاتی ویژگی‌هایی دارند که عامل موفقیت آنهاست؛ اما بیل اولت، نویسندە کتاب راه اندازی کسب و کار این موضوع را افسانه‌ای بیش نمی‌داند و بیان می‌کند که کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید همچون مهارت‌هایی مانند تحصیلات، ورزش و توانایی مدیریت، کاملا اکتسابی و قابل یادگیری است.

درباره کتاب راه اندازی کسب و کار:

امروزه ایده‌پردازان و کارآفرینان به منشأ تغییرات اساسی در زمینۀ پیشرفت صنعت، تولید و خدمات تبدیل شده‌اند و از آنجایی که کارآفرینی موتور رشد اقتصادی به حساب می‌آید، دولت‌های توسعه‌یافته به اهمیت نقش افراد کارآفرین در تحول اقتصادی پی برده‌ و گسترش فرهنگ کارآفرینی را در برنامه‌های فناوری و آینده‌نگر خود قرار داده‌اند.

موضوع کارآفرینی به ویژه در عصر حاضر با ورود کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ‌ها) شکل جدیدی به خود گرفته است. به همین دلیل لزوم کتب و منابعی که در جهت تقویت و بهبود این فضا گام بردارند، مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

کتاب راه اندازی کسب و کار (Disciplined Entrepreneurship) با رویکردی سیستماتیک گام‌های عملیاتی مهمی را در جهت تاسیس کسب‌وکارهای نوپا برداشته است. توصیه‌های کاربردی این کتاب نتیجه چندین سال تجربە و مشاوره بیل اولت در دانشگاه MIT است و در قالب 24 گام از مرحلە ایده‌پردازی تا به ثمر رسیدن محصول، کارآفرین را هدایت و همراهی می‌نماید.

مولف این کتاب سعی کرده تا در هر قدم با ارائە نمونه‌های مختلف از ایده‌ها و کسب‌وکارهای متنوع مفاهیم را ساده کند و مخاطب را در فهم موضوعات یاری نماید. بنابراین می‌توان اذعان داشت تفاوت اصلی این اثر در بین پهنای گسترده‌ متون این حوزه که به طور عمده به شکل تئوری منتشر شده‌اند و به مسائل کلیشه‌ای و غیرعملی در حیطه کسب و کار پرداخته‌اند، این است که به شکلی موثر و با بیانی شفاف مباحث را کاملا کاربردی و هدفمند به مخاطب منتقل می‌کند.

کتاب راه اندازی کسب و کار مناسب چه کسانی است؟

کتاب پیش رو برای همه افرادی که در صدد راه انداختن یک کسب‌وکار جدید هستند و ایده‌های ایجاد اشتغال و کارآفرینی را در سر دارند، کمک‌کننده خواهد بود. همچنین کتاب راه اندازی کسب و کار به کسانی که برای بهبود و ارتقای وضعیت استارت‌آپ خود به یک راهنمای عملی نیاز دارند، نکات مفیدی را آموزش می‌دهد.

با بیل اولت بیشتر آشنا شویم:

بیل اولت (Bill Aulet) مدیر عامل یک مرکز کارآفرینی در دانشگاه MIT است. او در همین دانشگاه در دانشکده مدیریت، کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار تدریس می‌کند. او سالانه چه از طریق دوره‌ها و کلاس‌های مختلف و چه با نوشتن کتاب‌های حوزه کسب‌و کار، به مشاغل نوپا و استارت‌آپی کمک کرده و نکات مفیدی را به کارآفرینان آموزش داده است.

در بخشی از کتاب راه اندازی کسب و کار می‌خوانیم:

باید مطمئن باشید که پیشنهادتان منحصربه فرد است و کاربرنمایتان ارزش قابل توجهی را از محصولتان به دست خواهد آورد. اکنون باید اطمینان پیدا کنید که کاربرنما و ده مشتری بعدی‌تان می‌توانند محصول شما را بخرند.

خیلی کم اتفاق می‌افتد که فرآیند خرید ساده باشد. تقریبا باید افراد متعددی را متقاعد کنید که خرید یا استفاده از هرگونه محصول قابل توجه‌ی چه در محیط کسب‌وکار به کسب وکار و چه در بازار مصرفی (معمولا) محصولتان ارزش خریدن را دارد.

برای موفقیت در فروش محصول، لازم است تا همۀ افرادی را بشناسید که در روند تصمیم‌گیری کاربر نهایی در خرید محصول نقش دارند. برخی افراد به شکلی فعال به تأیید یا رد فرآیند خرید می‌پردازند، درحالیکه برخی دیگر نظراتی را بیان می‌کنند که می‌تواند فرآیند خرید را دچار نوسان کند.

این فرآیند یا هرگونه فرآیند مشابه دیگر به روش‌های گوناگونی در برنامه‌های آموزش فروش ارائه شده‌اند و چندین دهه است که به کار گرفته می‌شوند. با توجه به اهدافی که در این کتاب دنبال می‌کنم، برای توصیف این فرآیند از زبانی ساده و معمولی استفاده خواهم کرد. این فرآیند برای موارد کسب‌وکار به کسب‌وکار و کسب‌وکار به مصرف کننده صادق است، هرچند که موارد کسب‌وکار به مصرف کننده ممکن است شامل افراد کمتری باشد و در آن‌ها هر فرد چندین نقش را بر عهده داشته باشد.
فهرست مطالب کتابشش موضوع اصلی 24 گام
گام 0: شروع کنید
گام 1: تقسیم بندی بازار
گام 2: انتخاب بازار خط مقدم ساحلی
گام 3: ساخت پروفایل کاربر نهایی
گام 4: محاسبۀ اندازۀ کل بازار در دسترس برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 5: ترسیم پروفایل کاربرنما برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 6: مورد کاربری چرخۀ حیات کامل
گام 7: تعیین مشخصات سطح بالای محصول
گام 8: تعیین کمیت ارزش پیشنهادی
گام 9: ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید
گام 10: شایستگی محوریتان را مشخص کنید
گام 11: موقعیت رقابتی‌تان را ترسیم کنید
گام 12: تعیین واحد تصمیم‌گیری مشتری
گام 13: فرآیند جذب مشتری دست به جیب را ترسیم کنید
گام 14: محاسبۀ اندازۀ کل بازار در دسترس برای بازارهای پس‌آیند
گام 15: طراحی مدل کسب و کار
گام 16: تعیین چهارچوب قیمت گذاری
گام 17: ارزش مادام العمر مشتری جذب شده را محاسبه کنید
گام 18: فرآیند فروش را برای جذب مشتری ترسیم کنید
گام 19: محاسبۀ هزینۀ جذب مشتری
گام 20: فرضیات کلیدی را شناسایی کنید
گام 21: فرضیات کلیدی را بیازمایید
گام 22: حداقل محصول تجاری قابل پذیرش را تعریف کنید
گام 23: نشان دهید که سگ‌ها غذای سگ را خواهند خورد
گام 24: برنامۀ محصول را توسعه دهید
سخن آخر: کسب‌ و کار چیزی فراتر از بیست ‌و چهار گام است
دربارۀ نویسنده
واژه‌نامه
پینوشت‌ها





معرفی و دانلود PDF کتاب راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا | بیل اولت