دسته‌بندی نشده · آوریل 22, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب سلام اندروید | امید کربلایی | انتشارات اهل سخن



معرفی کتاب سلام اندرویدبا گسترش علوم کامپیوتری و کاربرد آن در بازار کار، یادگیری برنامه‌نویسی با استقبال مواجه شده است. امید کربلایی مولف کتاب سلام اندروید که یکی از کاملترین کتاب‌ها برای شروع آموزش برنامه‌نویسی‌ست، در اثر حاضر شما را از شروع یادگیری این مهارت تا بازاریابی و رشد فردی به عنوان یک برنامه‌نویس یاری می‌کند.

درباره کتاب سلام اندروید:

اگر قصد شروع یادگیری برنامه‌نویسی اندروید را دارید، کتاب پیش‌رو به شما سلام می‌کند! این کتاب به زبان ساده مفاهیم پایه‌ای و ابتدایی برنامه‌نویسی اندروید را به شما آموزش می‌دهد.

امید کربلایی، نویسنده کتاب که به برنامه‌نویس تک‌انگشتی معروف است و خود دچار معلولیت است، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کلیشه‌های رایج در رابطه با برنامه‌نویسی را درهم بشکند و امکان فراگیری این دانش را در حجمی فشرده و ساده برای همه، حتی کسانی که محدودیت‌‌ دارند، فراهم کند.

مخاطبین کتاب با انجام تمرینات و توجه به نکات آن می‌توانند مسیر تبدیل شدن از یک فرد مبتدی تا برنامه‌نویس واقعی را طی کنند و از کاربردهای این دانش بهره‌مند شوند.

کتاب سلام اندروید مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به برنامه‌نویسی و دانشجویان علوم کامپیوتر از این کتاب مطالب مفید و کاربردی می‌آموزند.

در بخشی از کتاب سلام اندروید می‌خوانیم:

شما پیشتر مشاهده کردید که چگونه از هدف (intent) برای فراخوانی یک اکتیویتی دیگر استفاده شد. سیستم عامل اندروید از فیلترها برای مشخص کردن (pinpoint) مجموعۀ اکتیویتی‌ها، سرویس‌ها و گیرنده‌های پخش استفاده می‌کند که می‌توانند با کمک مجموعۀ مشخصی از عمل‌ها، دسته‌بندی‌ها، طرح داده (data scheme) مرتبط با یک هدف، هدف را مدیریت کنند.

برای لیست کردن عمل‌ها، دسته‌بندی‌ها و انواع داده‌های مرتبط با هر اکتیویتی، سرویس یا گیرندۀ پخش، از عنصر <intent-filter> در فایل مانیفست استفاده کنید. در زیر مثالی از بخشی از فایل AndroidManifest. xml برای مشخص کردن اکتیویتی com. example. My Application. CustomActivity آورده شده است که می‌تواند توسط هر دو عمل ذکر شدۀ دسته‌بندی و داده فراخوانی شود (invoke).

هنگامی‌که این اکتیویتی همراه با فیلترهای ذکر شده در بالا تعریف شد، سایر اکتیویتی‌ها می‌توانند با استفاده از android. intent. action. VIEW ‌یا استفاده از عمل com. example. My Application. LAUNCH این اکتیویتی را فراخوانی کنند، در صورتی‌ که دسته‌بندی آن‌ها android. intent. category. DEFAULT باشد.

عنصر <data> نوع دادۀ مورد انتظار اکتیویتی برای فراخوان شدن را مشخص می‌کند و برای مثال بالا اکتیویتی سفارشی ما انتظار دارد که داده‌ها با “http: //” شروع شوند. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که یک هدف بتواند از فیلترهای بیش از یک فعالیت یا سرویس عبور کند، ممکن است از کاربر سؤال شود کدام کامپوننت را فعال کند.
فهرست مطالب کتابفصل 1:  first step
فصل 1/5:  پول در بیار لعنتی!
فصل 2:  Ui layouts
فصل 2/5:  فریلنسر رویایی
فصل 3:  Android – Drag and Drop
فصل 3/5:  با رعایت این نکات همه جا جاته
فصل 4:  Android – Alert Dialog
فصل 4/5:  تیمسازی یا کارسازی؟
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب سلام اندروید | امید کربلایی | انتشارات اهل سخن