دسته‌بندی نشده · می 20, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروها | نیک آرنولد | انتشارات پیدایش



معرفی کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروهاهزاران حقایق باور نکردنی در مورد نیروهای طبیعت را در کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروها بخوانید! نیک آرنولد در این اثر با بیانی طنز آمیز و جذاب شما را با نیروهای جالب حاکم بر جهان آشنا می‌کند.

موضوع کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروها چیست؟

دیوار صوتی چیست؟ آیا انسان می‌تواند از درون بدنش منفجر شود؟ گوش‌های ما هنگام دوچرخه‌سواری از زمین خوردنمان جلوگیری می‌کنند؟ آیا امکان دارد فشار هوا قطار را بکشد و یا متوقف کند؟ سرعت رشد ناخن‌های ما چقدر است؟

این تنها بخشی از سوالاتی هستند که نیک آرنولد در کتاب حقایق هولناک درباره‌ی نیروها (Fatal Forces) پاسخ می‌دهد. همچنین این کتاب علاوه بر اینکه هزاران حقایق جالب در مورد نیروها به شما می‌آموزد، شما را با دانشمندانی که این نیروها را کشف کردند نیز آشنا می‌کند. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با این نیروهای پرشتاب و خطرناک روبه‌رو شوید، حتماً کتاب حقایق هولناک درباره‌ی نیروها را مطالعه کنید.

درباره‌ی مجموعه علوم ترسناک:

نیک آرنولد (Nick Arnold) در این مجموعه پرفروش و پرطرفدار با بیانی طنزآمیز و جذاب حقایق علمی عجیبی را به نوجوانان ارائه می‌دهد. هر جلد از این مجموعه به یک موضوع می‌پردازد و موضوعات انتخاب شده از میان سرفصل‌های دروسی است که کودکان و نوجوانان در کتاب‌های مدرسه خود با آن‌ها آشنا شده‌اند. با وجود اینکه مباحث مطرح شده در این کتاب بیشتر به علوم زیستی، شیمی، فیزیک و جانوران مربوط می‌شود اما آرنولد از مباحث ریاضی نیز غافل نبوده و برخی از مهارت‌های ریاضی را به طور غیرمستقیم از طریق مسائل کتاب به آن‌ها می‌آموزد.

مجموعه علوم ترسناک (Horrible Science) شامل بخش‌هایی به نام «جرات داری…» است که نوجوانان را تشویق به انجام آزمایش‌های علمی می‌کند. مهم‌ترین هدف این مجموعه فوق‌العاده آموختن علم به نوجوانان و تشویق آنان به علم‌اندوزی است. مفاهیم علمی که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته می‌شود به زبانی ساده بیان شده و بیان طنزآمیز نیز به جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها افزوده است. نوجوانان با خواندن این کتاب‌ها به دنیای اطراف خود دقیق‌تر نگاه می‌کنند و پدیده‌های اطراف خود را بهتر می‌شناسند.

آرنولد در مجموعه علوم ترسناک از دریچه‌ای جالب که باعث کنجکاوی نوجوانان می‌شود به دنیای علم نگاه می‌کند و علاوه بر سرگرمی مخاطب خود، مباحثی علمی را نیز به آن‌ها یاد می‌دهد. تصویرگری‌های دوست داشتنی این مجموعه نیز بر جذابیت و طنازی کتاب‌ها افزوده است. از این مجموعه‌ی محبوب تاکنون بیش از 4 میلیون نسخه در انگلستان به فروش رفته و در 24 کشور دیگر دنیا از جمله ایران نیز منتشر شده است. کشور انگلستان جوایز مختلفی از جمله چند دوره جایزه‌ جامعه سلطنتی برای کتاب‌های علمی را به این مجموعه اهدا کرده است.

اقتباس هنری از مجموعه علوم ترسناک:

گروه تئاتری در بیرمنگام انگلستان از این مجموعه اجراهایی را بر روی صحنه نمایش برده‌اند. همچنین از مجموعه‌ی علوم ترسناک برنامه‌ای تلویزیونی در سال 2015 توسط شبکه‌ی CITV ساخته شد.

کتاب حقایق هولناک درباره‌ی نیروها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی و طنز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

نیک آرنولد را بیشتر بشناسیم:

نیک آرنولد خالق مجموعه علوم ترسناک در سال 1964 به دنیا آمد. وی که به عنوان محقق و نویسنده شناخته می‌شود، فعالیت خود را از دوران نوجوانی آغاز کرد. او از دوران نوجوانی داستان‌هایی می‌نوشت، اما هرگز تصور نمی‌کرد که با نوشتن کتاب «علوم ترسناک» به چنین شهرتی برسد. اولین آثار منتشر شده آرنولد در نتیجه پروژه‌ای بود که او در دانشگاه شمال لندن روی آن کار می‌کرد و زمانی که نقد مثبتی درباره او نوشته شد شروع به نوشتن کتاب‌های «علوم ترسناک» کرد.

در بخشی از کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروها می‌خوانیم:

جان‌تان را بردارید و پرواز کنید
26 فوریه 1955. کالیفرنیا، ایالات متحده‌ی آمریکا

دقیقاً در ساعت 9:30 دقیقه «جورج فرانکلین اسمیت» خلبان که به «تک‌خال پروازهای آزمایشی» شهرت داشت، لباس‌های کثیفش را برداشت، از رختشویخانه بیرون آمد و با بدترین روز زندگی‌اش مواجه شد.

خب، می‌خواست حواسش را جمع کند. چند نفر داوطلب کار کردن در یک روز تعطیل هستند؟ اما او کاری بهتر از تمام کردن یک گزارش نداشت. البته وقتی به سرِ کار رسید، کسی به او پیشنهاد کرد که یک پرواز آزمایشی را با یک جت سوپر سیبر خیلی جدید براق انجام دهد. این نوع جدیدی از هواپیمای جت بود که توانایی پرواز سریع‌تر از صوت را داشت.

جورج پوزخندی زد. او عاشق آزمایش و پرواز با هواپیماهای قدرتمند بود. پس با همان حالت خوش‌خیالی‌اش پاسخ داد: «بله، من حتماً آن را بلند خواهم کرد، بیش از 45 دقیقه یا همین حدود طول نخواهد کشید.»

و این زمان کوتاه ارزش آن را نداشت که او لباس محافظ پرواز را به تن کند.

هنگامی که جورج از زمین بلند شد، متوجه شد که کنترل‌ها خشک و سفت هستند. اما چیزی وجود نداشت که او نگرانش شود. بررسی‌های قبل از پرواز همه‌چیز را خوب نشان می‌دادند. پس با یکی از دوستان خلبانش از طریق میکروفن خوش و بشی کرد.
فهرست مطالب کتابپیش‌گفتار
نیوتن بدقلق
حقایق قدرتمند
سرعت سرسام‌آور
جاذبه‌ی مخوف
تحت فشار
حقایقی درباره‌ی اصطکاک
کشش و کرنش
حرکت دورانی
کمانه کردن
ماشین‌های قدرتمند
ساختن یا در هم کوفتن
نیروهای نهانی





معرفی و دانلود PDF کتاب علوم ترسناک: حقایق هولناک درباره‌ی نیروها | نیک آرنولد | انتشارات پیدایش