دسته‌بندی نشده · می 23, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب لولا دختر جزیره | جونو دیاز | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب لولا دختر جزیرهتاحالا به اولین خانه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اید فکر کرده‌اید و یا شکل آن را به یاد دارید؟ کتاب لولا دختر جزیره درباره اولین خانه‌ها حرف می‌زند. این اثر را جونو دیاز با هنرمندی بی‌نظیری نوشته است و روایتی جذاب و کودکانه از «به‌خاطرآوردن و دلبستگی» است. این کتاب دوست‌داشتنی، عشق به سرزمین را به کودکان می‌آموزد و یادآوری می‌کند که سرزمین‌ها خانه‌های کوچکی هستند که باید آن‌ها را به خاطرمان بسپاریم. کتاب پیش‌رو در سال 2019 نامزد جایزه پورا بلپه شده است.

درباره کتاب لولا دختر جزیره:

آیا زادگاهتان را به یاد دارید؟ اولین شهر، اولین محله یا کوچه و یا اولین خانه‌ای را که در آن به دنیا آمدید، به خاطر می‌آورید؟! کتاب لولا دختر جزیره (Islandborn) یک قصه جذاب و خواندنی از دختری به نام لولا است که در یک جزیره به دنیا آمده است. جونو دیاز (Junot Díaz) این کتاب زیبای کودک را با روایتی گیرا و دلنشین نوشته است.

لولا دختر کوچکی است که از سرزمین مادری‌اش مهاجرت کرده و در کشور دیگری زندگی می‌کند. هر یک از بچه‌ها، در مدرسه‌ای که لولا درس می‌خواند،‌ از یک سرزمین متفاوت آمده‌اند. روزی که معلم مدرسه از بچه‌ها می‌خواهد سرزمین مادری‌شان را نقاشی کنند، همه خوشحال می‌شوند به جز لولا! زیرا او زمانی که یک نوزاد بود، همراه با خانواده‌اش از وطن اصلی خودش مهاجرت کرده و هیچ چیزی از آنجا نمی‌داند! لولا تلاش می‌کند که با تعریف‌ و توصیف‌های دیگران،‌ سرزمینش را تصور کند و نقاشی جزیره‌ای را که در آن متولد شده بکشد. لولا برای آنکه بتواند تصویر سرزمین مادری‌اش را در خاطره‌اش روشن نگه دارد،‌ تصمیم می‌گیرد به سراغ پیرمردی برود که حقایق زیادی را می‌داند…

کتاب لولا دختر جزیره با بیان جذاب و تصویرسازی‌های شگفت‌انگیز می‌تواند کودکان را به خود جذب کند و روایتی از عشق،‌ خانواده و تعلق است.

نکوداشت‌های کتاب لولا دختر جزیره:

– دیاز با خلق یک قهرمان سرسخت، کنجکاو، پرشور، عاقل و دوست‌داشتنی، خوانندگان را به فکر کردن درباره یک سوال اساسی انسانی ترغیب می‌کند: تعلق داشتن به چه معناست؟ (Publishers Weekly)
– داستانی حساس و زیبا از فرهنگ، هویت و تعلق. (School Library Journal)
– این عنوان مهم، مورد علاقه کودکان خردسال خواهد بود و جرقه بحث‌های مهم بسیاری را برمی‌انگیزد. (Booklist)

جوایز و افتخارات کتاب لولا دختر جزیره:

– نامزد جایزه بهترین کتاب مصور گودریدز (2019)
– نامزد جایزه پورا بلپه (2019)

کتاب لولا دختر جزیره مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کودکان 3 تا 7 ساله‌ای که از خواندن داستان‌های آموزنده لذت می‌برند،‌ بسیار مناسب است.

با جونو دیاز بیشتر آشنا شویم:

یکی از موفق‌ترین نویسندگان کودک که افتخارات زیادی را در کارنامه فعالیت‌های خودش دارد،‌ جونو دیاز است. این نویسنده در جمهوری دومینیکن به دنیا آمده و بزرگ‌شده نیوجرسی است. دیاز پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی،‌ به‌عنوان استاد ادبیات خلاقانه در دانشگاه ام‌آی‌تی مشغول‌به‌کار شد. محوریت داستان‌های جونو دیاز، ‌مهاجرت است و با شیوه‌ای خلاق و زیبا، این موضوع را می‌پروراند. او از سوی مجله نیویوکر، عنوان نویسنده تأثیرگذار قرن 21 را از میان بیست نویسنده تاثیرگذار دریافت کرده است. اولین رمان دیاز «زندگی کوتاه شگفت‌انگیز اسکار وایو» نام دارد که در سال 2008 برنده جایزه پولیتزر، کتاب پرفروش نیویورک تایمز و فینالیست جایزه کتاب ملی شد.

در بخشی از کتاب لولا دختر جزیره می‌خوانیم:

توی کلاس، همه بچه‌ها داشتند درباره نقاشی‌هایشان با هم حرف می‌زدند. مادر نلسلون برای همه کیک فنجانی پخته بود،‌ برای همین آن جلسه شبیه یک مهمانی کوچک بود. خانم اوبی نقاشی‌ها را به دیوار چسباند. گفت: «حالا کلاسمان کلی پنجره دارد. هر وقت بخواهید به اولین خانه‌ی دوستتان نگاه کنید،‌ فقط کافی است بیرون از پنجره‌ها را ببینید.»
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب لولا دختر جزیره | جونو دیاز | انتشارات پرتقال