دسته‌بندی نشده · آوریل 25, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY | احسان امجدی بیگوند | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITYکتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY نوشته احسان امجدی بیگوند، اثری آموزنده با محوریت دنیای شبکه، آسیب‌های احتمالی آن و همچنین روش های محافظت از کاربران در برابر هکرها است.

درباره کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY:

از زمان تولد اینترنت تا امروز، دنیای دیجیتال، تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. تکنولوژی‌های قدیمی به سمت بهینه شدن قدم برداشتند، در گذر زمان به تکامل رسیدند و به دنیای بی‌مرزی که آن را به اسم دهکده جهانی می‌شناسیم شکل دادند. در این شرایط ما بخش بزرگی از رفاه خود را مدیون تغییرات غیرقابل باور تکنولوژی هستیم، اما باید دقت کرد که همه این نوآوری‌ها در خدمت بشر نیستند. احسان امجدی بیگوند در کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY توضیح می‌دهد که بسیاری از امکانات با انگیزه سواستفاده شخصی، منافع سیاسی و فرهنگی و مالی ایجاد شده‌اند و به همین دلیل لازم است که علاوه بر توسعه و پیشرفت، به محافظت انسان‌ها در برابر تکنولوژی هم بیاندیشیم.

عده زیادی از کاربران این دنیای مجازی، باور دارند که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند چون از موقعیت شغلی یا ثروت خاصی برخوردار نیستند، اما اگر فکر می‌کنید تنها شخصیت‌های معروف رسانه، سیاستمداران و سرمایه‌داران بزرگ در معرض خطر هستند اشتباه می‌کنید. استفاده‌ای که سودجویان می‌توانند با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مردم انجام دهند از غیرقابل باورترین تصورات ما نیز فراتر هستند. در واقع شبکه اینترنت و تکنولوژی‌های وابسته به آن، مانند تیغ جراحی هستند که می‌توانند همزمان با رفع مشکلات، صدمه‌های غیرقابل جبرانی به مردم و حتی نوع بشر وارد کنند.

اما با وجود تمام خطر‌ها، خبر خوب این است که دانش امنیت شبکه با قدرت در کنار تغییرات تکنولوژی پیش می‌رود و به روش‌های گوناگون کاربران را از آسیب‌های احتمالی حفظ می‌کند. کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY یکی از منابع مفید در این حوزه است که همزمان به مباحث شبکه و امنیت پرداخته است و ضمن معرفی مولفه‌های اساسی شبکه، روش‌های ایمن کردن آن‌ها را نیز به مخاطب آموزش می‌دهد. با کمک این اثر به شناختی جامع از دنیای امنیت اطلاعات می‌رسید و می‌توانید دانش خود از این حوزه را به روز کنید.

کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان به امنیت اطلاعات و همچنین افرادی که تصمیم به فعالیت در حوزه امنیت شبکه و اطلاعات را دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY می‌خوانیم:

اولین شخصیتی که مورد بررسی قرار می‌دهیم، kiddie Script‌ها هستند. این گروه، افراد غیرپیچیده‌ای هستند که در مواجهه با تکنولوژی، مهارت کمی دارند یا اصلا ندارند. این افراد از اسکریپت‌ها یا کدهایی که توسط دیگران نوشته و در اینترنت به‌طور رایگان قرار داده شده‌اند، استفاده میکنند. به‌طور مثال این افراد ممکن است فقط با داشتن دانش “past/copy، “یک اسکریپت مخرب PHP را از وبسایتی بر روی وبسایت دیگر کپی کنند. انتقال یک اسکریپت مخرب ذاتا موضوع خطرناکی است که در این مثال غالبا توسط نوجوان‌ها می‌تواند صورت پذیرد. این دسته از هکرها توسط فرآیندهایی که ممکن است ساده به نظر برسند، ممکن است خواسته یا ناخواسته خسارت‌های باورنکردنی را به سیستم‌های غیرایمن وارد کنند.

دسته دیگر از هکرها، Hacktivistها نام دارند؛ ترکیبی از hack و activist. مانند مفهوم هکر، نام این دسته معمولا روی انواع متنوعی از فعالیت‌ها برچسب می‌خورد؛ از انجام هک به منظور ایجاد یک تحول اجتماعی تا ترویج برنامه‌های سیاسی یا مبارزه با تروریسم سایبری. از آنجایی که کلی بودن مفهوم hacktivist ممکن است باعث ابهام شود، باید گفت که این نوع هکرها می‌توانند از داخل یا خارج از سازمان حمله را آغاز کنند و میزان منابع سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حتی مالی که برای این موضوع لازم خواهند داشت بسیار متغیر است. به لحاظ تخصصی، معمولا hacktivistها از kiddie scriptها در سطح بالاتری قرار دارند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: Introduction To Security
فصل دوم: Computer Systems Security Part I
فصل سوم: Computer Systems Security Part II
فصل چهارم: Os Hardening And Virtualization 
فصل پنجم: Application Security
فصل ششم: Network Design Elements 
فصل هفتم: Networking Protocols And Threats 
فصل هشتم: Network Perimeter Security
فصل نهم: Securing Network Devices 
فصل دهم: Authentication Models 
فصل یازدهم: Access Control Methods And Models
فصل دوازدهم: Vulnerability And Risk Assessment
فصل سیزدهم: Monitoring And Auditing 
فصل چهاردهم: Encryption And Hashing Concepts
فصل پانزدهم: Pki And Encryption Protocols
فصل شانزدهم: Social Engineering, User Education, And Facilities Security
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مبانی امنیت اطلاعات و شبکه +SECURITY | احسان امجدی بیگوند | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران