دسته‌بندی نشده · فوریه 16, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم | سید شمس الدین حسینی | انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران



معرفی کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دومکتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم، به صورت جامع مباحثی از قبیل اقتصاد صنایع دفاعی و دانش بنیان، آفند و پدافند پولی و مالی، اقتصاد سیاسی و دیپلماسی دفاع اقتصادی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم:

در دو دهه اخیر، جنبه اقتصادی دفاع به‌مراتب برجسته‌تر شده است. جنگ (تحریم) اقتصادی به‌عنوان محوری بسیار مهم در راهبرد امنیتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته است و از آن به‌عنوان اهرم فشار استفاده می‌شود. اقتصاد به عرصه جنگ تبدیل‌ شده و «دفاع اقتصادی» به‌مراتب، مهم‌تر از گذشته می‌شود.

در عصر حاضر رشد تولیدات و تثبیت نوسانات اقتصادی یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصاد کلان هر کشور محسوب می‌شود. استفاده از شاخص‌های اقتصاد مبتنی بر دانش یا اقتصاد دانش بنیان از ابزارهای مهم مدیریت تقاضاست که می‌تواند در تحقق این مهم نقش بسیار موثری داشته باشد. کتاب حاضر به دنبال تبیین راهبرد گسترش شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی جنبه‌های اقتصاد دفاعی و مقاومتی کشور ایران علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم می‌خوانیم:

کشورهای دشمن یا رقیب جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن‌ها آمریکا، با توجه به بینش استکباری، مسائل و موانع اقتصادی را مؤثرترین راه برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌دانند. بر این اساس چندین دهه است که یک خط سیاسی پایدار و مستمری را تحت عنوان تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند. به همین دلیل مقام معظم رهبری هدف این کشورها را به درستی تشخیص داده و به موقع در طول نزدیک به دو دهه عنوان و شعار سال‌ها را بر مبنای مفاهیم اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند. هدف از نام‌گذاری سال‌ها این بود که اندیشمندان کشور بر روی موضوع کلیدی اقتصاد متمرکز شوند.

به عبارت دیگر، برای خنثی‌سازی سیاست‌های خصمانه دولت‌های دشمن، شعارهای سال، در حقیقت حلقه‌هایی هستند برای تشکیل منظومه‌ای تامل در زمینه اقتصادی که توان اقتصاد را از موانعی که بر سر راهش ایجاد می‌شود عبور داد، یک جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی شروع شده است و برخی کشورها به اتکای تسلطی که بر نظام مالی و تجاری جهان دارند، مشکلات گوناگونی را برای ایران از طریق سیاست تحریم اقتصادی ایجاد کرده‌اند. علت اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد، این است که تحریم‌ها به صورت گسترده‌تر و فشرده‌ مسیر کشور را با دشواری مواجه کرد. بر همین اساس طرحی نو باید انداخته می‌شد که بتواند اقتصاد کشور را به سمت عبور از این گردنه هدایت کند لذا اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با این مشکلات مطرح شد.
فهرست مطالب کتابمحور سوم: اقتصاد صنایع دفاعی و اقتصاد دانش بنیان
محور چهارم: آفند و پدافند پولی و مالی
محور پنجم: اقتصاد سیاسی و دیپلماسی دفاع اقتصادی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مجموعه مقالات اولین همایش ملی اقتصاد دفاع – جلد دوم | سید شمس الدین حسینی | انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران