دسته‌بندی نشده · فوریه 17, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها | پوریا احمدی | انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران



معرفی کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروهاکتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها نوشته‌ی پوریا احمدی و حنیف کازرونی، سیستم حمل‌ونقل شهری در ایران را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کرده و راهکارهایی برای بهبود این سیستم و کاهش آلودگی‌ها و هزینه‌ها نیز ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها:

جهان امروز با رشد روزافزون جمعیت، فناوری، تکنولوژی و اقتصاد با بروز معضلاتی مواجه شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان آلودگی محیط‌زیست و به‌طور مخصوص، آلودگی آب‌ و هوا را برشمرد. در این بین، اثر گازهای گلخانه‌ای و ذرات معلق در هوا، پدیده گرمایش جهانی را در بر گرفته که تمامی نقاط کره زمین را کم و زیاد تحت تأثیر خود قرار داده است. از این رو مراکز و نهادهای دولتی کشورها، استانداردهای سخت‌تری برای مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های ناشی از آن، به تصویب رسانده‌اند. به‌عنوان مثال حمل‌ونقل، نقش به‌سزایی در آلودگی دنیا ایفا کرده است؛ به‌طوری که در حدود 23 درصد از کل گازهای گلخانه‌ای دنیا، مربوط به این بخش است؛ بنابراین کاهش مصرف سوخت، تغییر نوع سوخت، افزایش کیفیت سوخت، افزایش حمل‌ونقل عمومی، بهبود شهرنشینی و سوخت‌های جایگزین می‌توانند نقش اساسی در کاهش این آلودگی‌ها داشته باشند.

با توجه به میزان مصرف سوخت در ایران که در بین ده کشور پرمصرف دنیا است؛ بررسی راهکارهای کاهش مصرف سوخت، که منجر به کاهش آلودگی می‌شود؛ برای ایران ضروری است.

کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای متخصصانی جنبه‌های مختلف محیط زیست نیز مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها می‌خوانیم:

جمهوری اسلامی ایران کشوری ذات غنی به شمار می‌رود که نه تنها از حیث منابع نیلی و تجدید پذیر سرشار است، بلکه از جمعیت جوان و رو به رشدی بهره مند است که اگر این دارایی‌ها به شیوه مناسبی به کار گرفته شود، بزرگترین سرمایه کشور برای دست یابی به آینده‌ای پر فروغ، قلمداد خواهد شد. ایران به واسطه تقویت و تحکیم روابط با کشورهای دیگر و هماهنگی بهتر با تحولات بین المللی، می‌تواند فرصت مناسبی را در جهت توسعه اقتصادی و ارتقای شرایط اجتماعی مهیا کند که این امر شامل دسترسی بهتر به فناوری‌های مدرن، به منظور بازسازی و توسعه صنایع، افزایش صادرات کالاها و همچنین فرمت جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری، جهت سود آوری است که پیاده سازی آن‌ها موجب رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت شغلی و بهبود درآمد شده و آموزش را برای مردم ایران به همراه دارد.
فهرست مطالب کتابفصل اول: مقدمه‌ای بر سیستم‌های حمل ونقل
فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع
فصل سوم: استفاده از سوخت‌های جایگزین برای تاکسی‌ها
فصل چهارم: بررسی استفاده از خودروهای برقی برای نقاط مختلف ایران
فصل پنجم: بررسی جایگزینی ناوگان خودروهای شخصی با سوخت‌های جایگزین
فصل ششم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت تامین انرژی سامانه‌های حمل و نقل برای کاهش آلودگی و هزینه خودروها | پوریا احمدی | انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران