دسته‌بندی نشده · ژوئن 17, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی | گایدو گرونه | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی



معرفی کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازیکتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی نوشته‌ی گایدو گرونه، استفان لاکمن، والکر کلای و استفان مینهارد، محیط بازار و چالش‌های خاصی را که شرکت‌ها در صنعت تولید فرایندی با آن‌ها مواجه هستند بررسی می‌کند و در ادامه به تشریح روش مدیریت فرایند کسب‌وکار با ذکر مثال‌هایی در حوزه فرایندهای کسب‌وکار صنعتی می‌پردازد.

درباره کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی

مدیریت فرایند کسب‌وکار روشی است که توسط سَپ توسعه یافته و در بهینه‌سازی فرایندها به شرکت‌ها کمک می‌رساند. علاوه بر بُعد روش‌شناسی این روش که بهینه‌سازی فرایند را مدنظر قرار می‌دهد، مدیریت فرایند کسب‌وکار مجموعه‌ای از بهترین فرایندهای کاربردی را در حوزه صنایع تولید فرایندی معرفی می‌نماید. این ویژگی به شرکت‌های شیمیایی و داروسازی در تعریف و اجرای سریع شیوه‌های توسعه کمک می‌رساند. زیربنای این شیوه‌ها، توسعه ساختارهای خدمات محور در حوزه فناوری اطلاعات است. به عنوان مثال، تقاضای روز افزون برای ماژول‌های نرم‌افزاری قابل استفاده مجدد در شرکت‌ها، سطح بالای استانداردسازی فرایندها را الزامی می‌سازد.

ورود مفهوم «مهندسی مجدد فرایند کسب و کار» پس از طرح ایده بهینه‌سازی فرایند باعث شد تمام فرایندها بر مصرف‌کننده و ضرورت به‌کارگیری اشکال سازمانی در جهت بهینه‌سازی فرایند توجه کنند. کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی (Business Process Management within Chemical and Pharmaceutical Industries) تلاش می‌کند در چهار فصل صنایع فرایندی متمرکز بر داروسازی و صنایع شیمیایی را بررسی و تحلیل کند.

فصل اول به معرفی بخش‌های صنایع تولیدی داروسازی و مارکت مواد شیمیایی و ارائه آمارهای کلیدی در این‌باره می‌پردازد و محیط این مارکت‌ها را از دید اقتصادی، سیاسی، جمعیت‌شناختی و قانونی مورد بررسی قرار می‌دهد و آمار و ارقام کلیدی آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. در فصل دوم به بخش مدیریت فرایند کسب و کار با رویکرد اقدامات تجاری می‌رسیم و شیوه درست مدیریت کسب و کار، و مراحل و فرایندهای تعریف‌شده در راستای این امر را فرامی‌گیریم.

نویسندگان در فصل سوم کتاب با ارائه نمونه‌های منتخب، به توضیح چگونگی پایه‌ریزی فرایندهای کسب و کار در صنایع فرایندی می‌پردازند. همچنین تحقیق و توسعه در صنایع شیمیایی و زنجیره ارزش شرکت‌های تولیدکننده، و همین‌طور ایده‌ها و الزامات آن از عوامل ویژه و ضروری در موفقیت کسب و کار را تشریح می‌کنند.

لازم به ذکر است که آزمون‌های آزمایشگاهی، تست‌های مقدماتی و تولید انبوه، تکنولوژی کاربردی و مواردی از این دست در ادامه این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرند. گایدو گرونه (Guido Grüne)، استفان لاکمن (Stephanie Lockemann)، والکر کلای (Volker Kluy) ، و استفان مینهارد (Stefan Meinhardt) که همه از فعالان حوزه تجارت، تکنولوژی و فناوری اطلاعات هستند. در نهایت و در فصل چهارم به جمع‌بندی آنچه پیش‌تر طرح کردند می‌پردازند.

کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی مناسب چه کسانی است؟

مدیران شرکت‌های آرایشی، بهداشتی، شیمیایی، صنایع دارویی و مدیران بازاریابی، فروش، تحقیق و توسعه می‌توانند از این کتاب بهره فراوان ببرند. همچنین این کتاب به متخصصان داروسازی، دانشجویان و اساتید رشته‌های مدیریت تکنولوژی، مدیریت صنعتی، داروسازی، مدیریت بازرگانی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع و کامپیوتر نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالعه کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی به دانشجویان، علاقه‌مندان و فعالان در حوزه برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن‌های مرتبط با صنایع شیمیایی و دارویی نیز توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی بیشتر آشنا شویم

گایدو گرونه رئیس منطقه‌ای خدمات موبایل شرکت مشاوره SAP است. وی پیش از این، رهبر تیم مشاوره SAP در مورد صنایع فرآیندی SAP_ Deutsch land AG & Co.K Gand و مجموعه the GlobalChemical Practice_ SAP را هدایت می‌کرد. در این نقش وی مسئولیت ارائه خدمات مشاوره‌ای SAP را برای شرکت‌های صنایع شیمیایی و دارویی بر عهده داشت.

علاوه بر اجرای پروژه‌های جامع، فعالیت‌های مشاوره‌ای SAP به طور فزاینده‌ای روی مدیریت فرآیند متمرکز شده تا فرآیندهای خاص مشتری را بهینه کند. گایدو گرونه دارای مدرک مهندسی صنایع و اقتصاد بازرگانی از دانشگاه پادربورن آلمان است. از زمان پیوستن به SAP از حدود 16 سال پیش، در تعدادی از پروژه‌های مشاوره‌ای SAP در بخش ساخت فرآیند برای مشتریان کار کرده است.

دکتر استفان لاکمن، معاون مدیرعامل و رئیس بخش جهانی SAP_ AG برای ایجاد راه حل‌های بسته‌بندی در زمینه مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت چرخه تولید و تولید است. وی در سال 2000 به عنوان مشاور صنایع فرآیندی به SAP پیوست و از سال 2007 تا 2011 مشاور صنایع فرآیندی این شرکت بود و از سال 2006 تاکنون به عنوان متخصص مدیریت فرآیند کسب و کار برای صنعت فرآیندی مطرح است. وی دارای مدرک دکتری در مهندسی مکانیک از دانشگاه RWTH آخن آلمان و متخصص در انتقال حرارت و احتراق زغال سنگ است.

دکتر والکر کلای مدیر پرتفوی خدمات برای بخش مشاوره صنایع فرآیندی Deutschland AG & Co. KG. شرکت SAP است. وی تحصیلات دارویی را در دانشگاه هاینریش هاین در دوسلدورف آلمان و همان‌جا دکترای خود را در موسسه زیست‌شناسی دارویی به اخذ کرد. فعالیت حرفه‌ای وی در بخش توسعه و تضمین کیفیت محصول Teekanne GmbH در دوسلدورف آلمان آغاز شد. کلای در سال 2005 به عنوان مشاور صنعت فرآیندی در زمینه لجستیک، با تمرکز بر مدیریت کیفیت و مباحث مربوط به انطباق‌پذیری به SAP پیوست.

استفان مینهارد رئیس بخش صنایع کالاهای مصرفی شرکت مشاوره SAP است و مسئول کلیه فعالیت‌های مشاوره‌ای SAP برای مشتریان محصولات مصرفی با تمرکز ویژه بر آلمان و منطقه اروپا است. او به همراه تیم خود خدمات مشاوره‌ای را در زمینه مدیریت فرایندهای کسب و کار و خدمات پیاده‌سازی در خصوص سبد راه حل‌های صنعت محصولات مصرفی SAP ارائه می‌دهد.

در دهه 1990 او در توسعه SAP به عنوان رئیس پیاده‌سازی، روش‌ها و ابزار کار کرد و در ایجاد مدل مرجع SAP R/3 با مدل‌های خود برای مهندسی فرآیند کسب و کار نقش اساسی داشت. استفان مینهارد همچنین ناشر ژورنال HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik و نویسنده/مشارکت کننده در طیف گسترده‌ای از موضوعات در زمینه مدیریت فرایند کسب و کار است. وی مدرک خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه بامبرگ آلمان در سال 1988 دریافت کرد.

در بخشی از کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی می‌خوانیم

ابعاد رشد به واسطه دو عامل عرضه و تقاضا برآورد می‌شود. نوآوری در صنعت داروسازی یک عامل مهم به شمار می‌رود که منجر به رشد و توسعه می‌شود. نوآوری‌های جدید عموما افزایش تولید یا سودآوری را به دنبال خواهد داشت. تولید دارو نیز به طور مثبت متاثر از مشخصه‌های بسیاری از محصولات سلامتی است و تقاضای عرضه‌محور را سبب می‌شود؛ بدین معنا که تقاضای دارو صرفا پس از عرضه آن به بازار صورت می‌گیرد. تولیدکنندگان دارو کمتر از دیگر تولیدکنندگان از مزایای تولیدات جدید کشورهای کم‌درآمد به دلیل الزامات تائید دارو بهره‌مند می‌شوند. اما سعی دارند از شیوه‌های دیگر برای کسب مزایای بازار کمک بگیرند. به عنوان مثال عملیات‌های کمتر تخصصی مانند بسته‌بندی اغلب به کشورهای کم‌درآمد واگذار می‌شود. فرایند پذیرش آن‌ها در بازار بلافاصله پس از تثبیت دارو آغاز می‌شود.

مزایای جهانی‌سازی تولیدکنندگان مشهور بیشتر به بخش نوآوری معطوف می‌شود، زیرا سرمایه‌های تحقیق و توسعه بالا بوده و مهارت‌‎های زیادی برای ورود به بازار نیاز است. تولیدکنندگان فراورده‌های زیستی اغلب از مزایای مشابه بنیان‌گذاران بهره‌مند می‌شوند زیرا تقلید فرایند پیچیده تولید داروهای زیستی بسیار دشوار بوده و از این رو مانعی بزرگ بر سر راه رقیبان محسوب می‌شود. در‌ مقابل، تولیدکنندگان داروهای عمومی باید همواره افزایش سریع رقبای جدید را در کشورهای کم درآمد پیش‌بینی نمایند. افزایش تقاضا به عوامل بیشتری وابسته است. افزایش جهانی درآمد و رونق بازارهای جدید، فرصت‌های حائز اهمیتی برای صنعت داروسازی برشمرده می‌شوند. بالاخص در کشورهای تازه‌شکل‌گرفته، افزایش درآمد تاثیر شگرفی بر این صنعت خواهد داشت زیرا در این کشورها نوسان تقاضا برای فراورده‌های دارویی بیش از دیگر کشورها بوده و به سطح درآمد وابسته است.
فهرست مطالب کتابمقدمه
پیشگفتار مترجمان
درباره نویسندگان
فصل اول: صنایع فرایندی
فصل دوم: مدیریت فرایند کسب و کار
فصل سوم: طرح‌ریزی فرایندهای کسب و کار در صنایع فرایندی
فصل چهارم: جمع‌بندی
منابع و مراجع





معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت فرایند کسب و کار در صنایع شیمیایی و داروسازی | گایدو گرونه | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی