معرفی و دانلود PDF کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG | باربارا اهلرت | انتشارات بشری



معرفی کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECGپوران سامی در کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG ترجمه‌ای تخصصی در زمینه تشخیص و پیشگیری بیماری‌های قلبی، با موضوع روش‌های گرفتن نوار قلب و درمان بالینی عروق ارائه کرده است. مطالب این اثر که به همت باربارا اهلرت تدوین شده، نکات کلیدی زیادی را در اختیار متخصصان و دانشجویان رشته پزشکی و پرستاری قرار می‌دهد.

درباره کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG:

سالیان زیادی از کشف جریان‌های الکترومغناطیسی در بدن انسان می‌گذرد و از همان زمان، استفاده از ویژگی‌های کمی و کیفی این امواج، همواره به عنوان ابزاری مفید در یافتن علل و عوامل بیماری‌ها و راه‌های درمان، مورد توجه جامعه بشری قرار گرفته است.

امواج تولید شده، در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن، آثار متفاوتی از خود به جای می‌گذارند، که از آن‌ها در بررسی عملکرد اعضای مختلف بدن همچون مغز، قلب، عضلات و… استفاده می‌شود یکی از مهمترین این ابزارها، الکتروکاردیوگرام EKG یا اصطلاحاً نوار قلب است.

EKG، امروزه وسیله‌ی ساده اما مهم در تشخیص و ارزیابی عملکرد قلب و عروق به شمار می‌آید، از این رو توانایی خواندن یا به عبارتی تفسیر امواج آن می‌تواند قدرت پزشکان و پیراپزشکان را در کمک به بیماران به شدت ارتقاء دهد.

کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG مناسب چه کسانی است؟

پزشکان و متخصصان قلب و عروق از نکات این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG می‌خوانیم:

لیدهای صفحه عرضی، طوری قلب را نگاه می‌کنند که گویی یک برش افقی در وسط بدن زده شده است. ECG 12 لیدی شامل مناظر مربوط به هر دوی این صفحات است و سطوح مختلف بطن چپ را از 12 زاویه مختلف نگاه می‌کند.

سه نوع لید وجود دارد: لیدهای اندامی ‌استاندارد، لیدهای اندامی تقویت شده و لیدهای سینه‌ای هر لید یک الکترود منفی و یک الکترود مثبت دارد.

حرکت دادن سلکتور لید بر روی ماشین ECG می‌تواند الکترود را مثبت یا منفی کند. اگر فعالیت الکتریکی تشخیص داده نشود، ماشین یک خط صاف رسم می‌کند که به آن خط پایه یا خط ایزوالکترویک اطلاق می‌گردد.

زمانی‌که منحنی از خط پایه فاصله بگیرد، موج تشکیل شده است که اگر بالاتر از خط پایه باشد موج مثبت و اگر پایین‌تر از آن باشد، موج منفی خواهد بود اگر موج دپولاریزاسیون (ایمپالس الکتریکی) به طرف الکترود مثبت حرکت کند، موج مثبت تشکیل می‌شود.

اما اگر موج دپولاریزاسیون به طرف الکترود منفی حرکت کند، موج منفی (معکوس) تشکیل می‌گردد. وقتی که موج دپولاریزاسیون به صورت عمود بر الکترود مثبت حرکت کند، 2 یک موج دو مرحله‌ای یا یک خط مستقیم ثبت می‌شود.
فهرست مطالب کتابفصل اول: آناتومی و فیزیولوژی
فصل دوم: الکتروفیزیولوژی پایه
فصل سوم: مکانیسم‌های سینوس
فصل چهارم: ریتم‌های دهلیزی
فصل پنجم: ریتم‌های جانکشنال
فصل ششم: ریتم‌های بطنی
فصل هفتم: بلوکهای دهلیزی-بطنی
فصل هشتم: ریتم‌های پیس میکر
فصل نهم: مقدمه‌ای بر ECG 12 لیدی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب مرجع جیبی برای آسان کردن ECG | باربارا اهلرت | انتشارات بشری