دسته‌بندی نشده · آوریل 28, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب معرفی و طراحی سیستم های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) | حنیف فروزانی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران



معرفی کتاب معرفی و طراحی سیستم های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده)کتاب معرفی و طراحی سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) نتیجه کوشش حنیف فروزانی و حسین فروزانی است که با زبانی ساده، شما را با انرژی خورشیدی و سیستم‌های استفاده از آن آشنا می‌کند.

درباره کتاب معرفی و طراحی سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده):

در دنیای امروز نیاز به انرژی به صورت چشمگیری در حال افزایش است، درحالی که بسیاری از منابع انرژی محدود هستند و امکانات کافی برای استفاده از منابع تجدیدناپذیر آنچنان که باید فراهم نشده است. علاوه بر این بالا بودن مصرف جهانی انرژی، به خصوص فشاری که تامین سوخت وسایل حمل و نقل بر منابع تجدیدناپذیر نفت و گاز وارد می‌کند معمولا ناگفته می‌ماند. در این شرایط آیا بهتر نیست به جای خودروهایی با سوخت فسیلی از خودروهای برقی یا هیبریدی استفاده کرد؟ آیا باید همچنان به استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر ادامه دهیم در حالی که می‌دانیم در جهان منابع انرژی تجدیدپذیر وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت؟ حنیف فروزانی و حسین فروزانی در کتاب معرفی و طراحی سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) یا The Design of Photovoltaic Solar Systems In Simple Terms به این سوالات و دیگر ابهامات مربوط به استفاده از انرژی خورشیدی، به خصوص سیستم‌های فتوولتاییک پاسخ می‌دهند.

کتاب معرفی و طراحی سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به افرادی که در حوزه انرژی‌های خورشیدی فعالیت می‌کنند یا قصد دارند دانش خود را در این زمینه گسترش دهند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب معرفی و طراحی سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) می‌خوانیم:

در ایران به علت برخورداری از منابع نفتی و گازی فراوان نسبت به سایر کشورهای جهان تمایل کمتری به تحقیق، توسعه در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد. این در حالی است که کشورمان دارای پتانسیل بالایی در حوزه منابع تجدیدپذیر متعدد از جمله انرژی خورشید است. میزان تابش خورشید در ایران در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی بیشتر است. اما تولید نیروگاه‌های خورشیدی در مقایسه با کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی بسیار کم‌تر است.

در فرآیند تولید انرژی نمی‌توان از هر روشی بهره جست بی‌آنکه استانداردهای زیست محیطی لحاظ گردد. علاوه بر رعایت استاندارها و انتخاب نیروگاه‌ها با راندمان مناسب؛ توجه به منابع تجدیدپذیر پاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انرژی‌ای که بصورت پاک تولید می‌گردد تنها بخشی از اهداف پاکیزگی محیط زیست را برآورده می‌کند. در این راستا، صنایع مصرف‌کننده‌ی سبز و پاک که آلودگی کمتری به محیط زیست وارد می‌کند نیز باید در نظر گرفته شود. صنایع و تجهیزات مصرف‌کننده باید منطبق بر استانداردهای محیط زیست (سبز) باشد. در ایران نه تنها از منابع پاک تجدیدپذیر کمتر استفاده می‌شود بلکه همچنان از تولید مصرف‌کننده‌های پاک (نظیر خودروهای برقی) بصورت انبوه خودداری می‌شود. این در حالی است که شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان موقعیت مناسبی برای استفاده از انرژی پاک خورشید در بیشترین نقاط ایران فراهم کرده است.
فهرست مطالب کتابفصل اول: مقدمه و معرفی سیستم‌های خورشیدی و تعاریف اولیه آن‌ها
فصل دوم: سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک و معرفی اجزای آن‌ها
فصل سوم: اجزا و تجهیزات مورد استفاده در سیستم‌های خورشیدی فوتوولتاییک
فصل چهارم: نکات مهم در طراحی نیروگاه‌های خورشیدی PV
مراجع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب معرفی و طراحی سیستم های خورشیدی فوتوولتاییک (به زبان ساده) | حنیف فروزانی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران