دسته‌بندی نشده · ژوئن 7, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب من بیلی جین کینگ هستم! | برد ملتس | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب من بیلی جین کینگ هستم!کتاب من بیلی جین کینگ هستم! نوشته‌ی برد ملتسر، از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند و از پرفروش‌ترین کتاب‌های تصویری کودک نیویورک تایمز، داستان زندگی و هدف والای یکی از بهترین تنیس‌بازان تاریخ ورزش را با بیانی دلنشین و کودکانه به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب من بیلی جین کینگ هستم!

بیلی جین کینگ، ستاره پرآوازه تنیس و دارنده 39 عنوان گرند اسلم است. پدر او هرگز میان بیلی و برادرش تفاوتی قائل نمی‌شد و او را تشویق می‌کرد کاری که می‌خواهد انجام دهد. بیلی جین ابتدا به بیسبال علاقه‌مند شد اما خیلی زود فهمید بیسبال ورزش مورد علاقه‌اش نیست. سال پنجم ابتدایی، وقتی با ورزش تنیس آشنا شد دیگر نتوانست آن را رها کند.

در کتاب من بیلی جین کینگ هستم! (!I Am Billie Jean King) به زندگی این ورزشکار نگاهی مختصر می‌اندازیم. تلاش‌های او و حمایت خانواده‌اش را می‌بینیم و با شخصیت استوار و عدالت‌خواه وی در قالب یک کتاب کمیک آشنا می‌شویم. بیلی جین پیام بزرگی برای مردم دنیا داشت و از شهرت ورزشی‌اش برای رساندن صدای خود به گوش جهانیان استفاده کرد. او کوشید به همه اثبات کند مرد و زن باهم برابرند و زن‌ها لزوماً موجودات ضعیف‌تری نیستند.

بیلی جین طی سال‌ها توانست الهام‌بخش زنان زیادی باشد. زنان قدرتمندی که بله‌قربان‌گو نبودند و یک زندگی هدفمند می‌خواستند. برد ملتسر (Brad Meltzer) در مجموعه کتاب‌های پرفروش آدم‌های عادی دنیا را تغییر می‌دهند کوشیده است تا به کودکان بیاموزد انسان‌های موفق و بزرگ برای رسیدن به اهدافشان همه تلاش خود را به کار می‌بندند و اجازه نمی‌دهند موانع و مشکلات سد راه آن‌ها شود.

درباره‌ی مجموعه آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند:

در زندگی همه‌ی افراد موانع و مشکلاتی وجود دارد که گاهی غیرقابل حل به نظر می‌رسند اما هستند افرادی که نشان دهند هیچ چیز غیرممکنی در این دنیا وجود ندارد و هیچ موضوعی نباید مانع پیشرفت و حرکت رو به جلوی آن‌ها در زندگی شود. این افراد نه ابرقهرمان و نه موجودی عجیب هستند. آن‌ها انسان‌هایی معمولی مانند همه‌ی مردم جهان هستند، با این تفاوت که هرگز تسلیم مشکلات و ناهمواری‌های زندگی نمی‌شوند و هر چیزی که پیش بیاید آن‌ها به راه خود ادامه می‌دهند. مجموعه آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) کودکان را با زندگی این افراد آشنا کرده و به آن‌ها می‌آموزد که زندگی آن‌ها را الگو و سرمشق زندگی خود در آینده قرار دهند.

کتاب من بیلی جین کینگ هستم! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کودکان 7 تا 12 ساله‌ای که علاقه‌مند به کتاب‌های مصور و زندگی‌نامه‌ای هستند، پیشنهاد می‌شود.

برد ملتسر را بیشتر بشناسیم:

برد ملتسر، نویسنده درجه‌یک غیرداستانی، کتاب‌های طنز و سازنده برنامه تلویزیونی است. برد ملتسر متولد اول آوریل سال 1970 است. وی در بروکلین، نیویورک، بزرگ شد و سپس به فلوریدا جنوبی نقل مکان کرد. او خالق آثاری چون «فرنکلین ریچاردز: پسر یک نابغه (Franklin Richards: Son of a Genius)» و «حیوانات خانگی انتقام‌جو (Pet Avengers) و چندین کتاب پرطرفدار دیگر نیز هست.

در بخشی از کتاب من بیلی جین کینگ هستم! می‌خوانیم:

اولین باری که رفتم توی زمین، اصلاً نمی‌دانستم باید چه کار کنم.
آن وقت‌ها تنیس ورزشی مخصوص پول‌دارها بود که در باشگاه‌های شیک و پیک بیرون از شهر بازی می‌شد.
خانواده‌ی من از آن خانواده‌ها نبود. مادرم خودش شلوارکم را دوخت و راکت تنیسم هم قرضی بود.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب من بیلی جین کینگ هستم! | برد ملتس | انتشارات پرتقال