دسته‌بندی نشده · فوریه 20, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه | گریس لین | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماهچرا شکل ماه هر شب تغییر می‌کند؟ گریس لین در کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه این موضوع را به زیبایی توضیح می‌دهد: ماه کیکی است که توسط یک مادر ستاره‌ای پخته شده و از دخترش قول گرفته که به آن دست نزند. اما دختر ستاره‌ای وقتی گرسنه می‌شود قولش را فراموش می‌کند و هر شب یک تکه از کیک را می‌خورد… این داستان تحسین شده در سال 2019 نامزد دریافت جایزه کالدکات شده بود.

درباره کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه:

بعضی‌ها فکر می‌کنند ماه از پنیر ساخته شده، بعضی‌ها هم آن را شبیه یک لامپ می‌دانند که بعضی شب‌ها خاموش می‌شود. اما دختر ستاره‌ای قصه ما می‌داند که ماه یک کیک است، کیکی بزرگ و طلایی و خوشمزه که مادرش آن را در آسمان گذاشته تا قبل از خوردن خنک شود. اما چرا این کیک هر شب کوچک و کوچک‌تر می‌شو‌د؟ آیا این موضوع به دختر ستاره‌ای ربط دارد؟

کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه (A Big Mooncake for Little Star) داستانی رؤیایی برای آشنایی کودکان با طبیعت است. گریس لین تغییرات ماه را به شکلی آموزش می‌دهد که حتی والدین هم دوست دارند آن را باور کنند! تشبیه ماه به یک کیک شاید به نظر عجیب برسد، اما درواقع این خلاقیت نویسنده با ویژگی‌های شناختی کودکان 4 تا 8 ساله هماهنگ است و این مخاطبان به‌راحتی با داستان همدردی می‌کنند.

جوایز و افتخارات کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه:

– نامزد مدال کالدکات برای بهترین کتاب مصور در سال 2019
– کتاب پیشنهادی کالدکات زولوتو در سال 2019
– نامزد جایزه Monarch Award در سال 2020
– انتخاب به‌عنوان بهترین کتاب سال توسط واشنگتن‌پست
– تحسین شده توسط The Horn Book و School Library Journal

نکوداشت‌های کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه:

– داستانی درخشان. (کراکوس)
– تصویرگری‌های این کتاب عالی هستند! (Booklist)
– لین با موفقیت سه عنصر آشنا را با هم ترکیب کرده است: افسانه‌ای درباره تغییرات ماه، مادر و دختری که در خانه‌ای دنج و صمیمی زندگی می‌کنند و آشپزخانه‌ای که می‌توانید شب‌ها زمان گرسنگی به سراغ آن بروید. (Publishers Weekly)
– انتخابی شگفت‌انگیز برای قصه قبل از خواب. (نیویورک‌تایمز)
– رابطه این مادر و فرزند به خواننده احساس اطمینان و توانمندی می‌دهد. کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه را برای کودک خود بخوانید. (مجله کتابخانه مدرسه)
– نقاشی‌های لین تحسین برانگیزند. تمام افراد از مطالعه این داستان زیبا و لطیف لذت خواهند برد. (BookPage)

کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه مناسب چه کسانی است؟

این داستان برای گروه سنی 3 تا از 7 سال تألیف شده است و تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای آنها خواهد بود.

با گریس لین بیشتر آشنا شویم:

گریس لین (Grace Lin) نویسنده و تصویرگر پرفروش است که توانسته جوایزی از جمله نیوبری را کسب کند. او در کنار نویسندگی شخصاً تصاویر کتاب‌هایش را رسم می‌کند و از جمله این آثار می‌توان «رودخانه پر ستاره آسمان» و «جایی که کوه با ماه ملاقات می‌کند» را نام برد.

در بخشی از کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه می‌خوانیم:

مامان ستاره کوچولو، کیک ماه را گذاشت توی آسمان شب تا خنک شود. مامان گفت: «خب ستاره کوچولو خیلی طول کشید تا این کیک ماه را برایت درست کنم، ببینم چقدر می‌توانی صبر کنی و بگذاری همین‌جوری بماند. یادت می‌ماند تا وقتی بهت نگفتم، سراغ این کیک نروی؟»

ستاره کوچولو سرش را تکان داد و گفت: «بله، مامان!»
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه | گریس لین | انتشارات پرتقال