دسته‌بندی نشده · مارس 22, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها | میر مهرداد پیدایی | انتشارات راز نهان



معرفی کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌هاکتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها نوشته‌ی میر مهرداد پیدایی و صابر باقری، با ارائه چندین تست و آزمون و نتیجه‌ی آن‌ها و همچنین ابزارهای مختلف به تحلیل و ارزیابی رفتار و شایستگی‌های متفاوت کارمندان و مدیران یک سازمان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها:

نزدیک به دو دهه تجربه نویسندگان در حوزه ارزیابی ویژگی‌های رفتاری و قابلیت‌های مدیریتی در سازمان‌های مختلف و افتخار همکاری با تیم‌های مختلف کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های منابع انسانی، آن‌ها را بر آن داشت تا تجارب کسب شده را با علاقه‌مندان و فعالان این حوزه به اشتراک گذاشته و گامی اجرایی در جهت ارتقای سطح کیفیت کانون‌های ارزیابی در سطح کشور بردارند.

آنچه که در این اثر پیش روی شماست ابزارهای کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیران و کارکنان در سازمان دولتی و غیردولتی است که به راحتی متناسب با شایستگی‌های مختلف قابلیت به‌کارگیری در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای امروزی را دارد. بدین منظور مطالب این کتاب در سه فصل و دوازده بخش تدوین گردیده است که در هر بخش ضمن تشریح اهداف و دامنه به‌کارگیری هر ابزار، شایستگی‌های مرتبط و مدت زمان اجرای هر کدام بیان شده است.

کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب به تمام کارمندان و مدیران و تحلیلگران این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها می‌خوانیم:

شما به عنوان اعضای کمیته راهبری از طرف مدیرعامل دعوت به جلسه‌ای شده‌اید تا مساله‌ای را به صورت گروهی حل نمایید و در نهایت صورت‌جلسه‌ای تنظیم نمایید.

تحرک ذهنی یا طوفان مغزی، یکی از شیوه‌های ایجاد خلاقیت در گروه‌هاست. به کمک این روش اعضای گروه تشویق می‌شوند تا نظرها و ایده‌های خود را بدون ترس از انتقاد و فی‌البداهه ابراز نمایند. آقای یاری، رئیس آموزش و مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی علوم انسانی با زمینه ذهنی قبلی و پس از مطالعاتی که در این زمینه به عمل آورد کاملاً متقاعد شد که استفاده از شیوه مذکور مشکل‌گشای بسیاری از مسائل پژوهشی در مؤسسه خواهد بود و می‌تواند یکی از ابزارهای تشویقی برای رشد خلاقیت و ابتکار باشد. آقای یاری خود تحصیلکرده یکی از کشورهای غربی است و در سال‌های تحصیل با این روش تا حدودی آشنایی پیدا کرده است. اکنون نیز با مطالعات جدیدی که بر روی بعضی از کتب و مقالات رفتار سازمانی در این زمینه انجام داده کاملاً اطمینان یافته است که این روش می‌تواند به نیازهای مؤسسه پاسخ دهد.

مؤسسه مذکور دارای 51 نفر کارشناس و محقق است که همگی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند. از نظر تسهیلات کتابخانه‌ای و کامپیوتر و سایر وسایل نیز مؤسسه در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ اما با وجود این از نظر ارائه طرح‌های پژوهشی ابتکاری در سال‌های اخیر کار عمده‌ای در مؤسسه انجام نشده است. آقای یاری فکر می‌کند که با استفاده از جلسات تحرک ذهنی در کمیته‌های مختلف پژوهشی، ابتکار و خلاقیت رشد یافته، رکود پژوهشی از بین می‌رود و ارائه طرح‌های نو افزایش می‌یابد. از این رو پس از مذاکراتی که با رئیس مؤسسه انجام شد این جلسات در گروه‌های مختلف و با سرپرستی و هدایت آقای یاری تشکیل شد.
فهرست مطالب کتابفصل اول: ابزارهای انفرادی
فصل دوم: ابزارهای تعاملی دونفره
فصل سوم: ابزارهای تعاملی گروهی
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب 101 ابزار کانون ارزیابی شایستگی‌ها | میر مهرداد پیدایی | انتشارات راز نهان