دسته‌بندی نشده · مارس 13, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب 150 سودوکو | وین گولد | انتشارات اندیشه عالم



معرفی کتاب 150 سودوکووین گولد در کتاب 150 سودوکو، جدول‌هایی کاربردی از این بازی فکری محبوب و پرطرفدار طراحی کرده است. برای شروع این بازی جذاب کافی است قواعد آن را یاد گرفته و سپس منطق خود را به کار گیرید.

درباره‌ی کتاب 150 سودوکو:

هر روز در مترو و در سالن‌های انتظار، هزاران جدول از این جدول پر می‌شوند. اما علی‌رغم نامی که روی آن گذاشته شده است، احتمالاً این بازی ریشۀ ژاپنی ندارد. ظاهراً سودکوی امروزی از یک نسخۀ ابتدایی‌تر که اولر ریاضی‌دان سویسیِ قرن 18 آن را تدوین کرده، اقتباس شده باشد. در این اثر نیز همۀ جدول‌های ارائه‌ شده در کتاب 150 سودکو (150 Su Doku) توسط واین گولد (Wayne Gould)، که شیفتۀ این بازی است، طراحی شده است.

خوب است که درباره ریشه تاریخی این بازی کمی بیشتر بدانیم: قاضی سابق هنگ‌کنگ سودوکو را در کتابخانه‌ای در شهر توکیو کشف کرد. او به نوبۀ خود چند جدول دیگر را هم ابداع کرد و به روزنامۀ تایمز پیشنهاد داد. از زمان چاپ اولین سودکو روی جلد تایمز ضمیمه، در تاریخ 12 نوامبر 2004 تاکنون، جدول صفحۀ چهار این روزنامه، واقعاً در جامعه پدیده‌ای شده است.

پس اگر اهل این بازی جذاب فکری باشید، می‌دانید که تنها تفاوتی که بین سودکو و جدول متقاطع وجود دارد این است که برای «معتاد» شدن به سودکو، نیازی به معلومات خاص زبان‌شناسی نیست. در واقع از نظر تکنیک کار، حتی لازم نیست که شمارش بلد باشیم. تنها کاری که باید کرد این است که بتوانیم اعداد 1 تا 9 را به ترتیب خاصی در هر سطر (از چپ به راست) و در هر ستون (از بالا به پایین) و در هر مربع (9 خانۀ جدول) بنویسیم.

کتاب 150 سودوکو مناسب چه کسانی است؟

اگر به بازی‌های ریاضی و حل جدول‌های سودوکو علاقه دارید، این کتاب برای شماست.
فهرست مطالب کتابمقدمه
توصیه‌های نویسنده
جدول‌ها
بسیار ساده
ساده
متوسط
مشکل
بسیار مشکل
جهنمی
16 × 16
راه‌حل‌ها
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب 150 سودوکو | وین گولد | انتشارات اندیشه عالم