دسته‌بندی نشده · مارس 14, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم) | علی محمد فضیلت فر | انتشارات دانشگاه یزد



معرفی کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم)کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم) نوشته‌ی علی محمد فضیلت فر و فائزه السادات میرفخرالدینی، به توسعه ارتباطی چهار مهارت زبانی می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا در جهت ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی خود در حوزه گردشگری گام‌هایی جدی بردارید.

درباره‌ی کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم):

امروزه صنعت گردشگری به یک منبع درآمد مهم برای کشورهای مختلف تبدیل شده است که تأثیرات مستقیمی روی بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و روابط بین‌الملل جوامع می‌گذارد. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (WTO)، در سال 2010 بیش از 940 میلیون گردشگر بین‌المللی در جهان گردش کرده‌اند و تا سال 2016 این تعداد به 235 میلیون نفر رسیده که 220 میلیارد دلار هزینه برای کشورهای مقصد داشته است.

درآمد حاصل از توریسم برای اقتصاد محلی نیز موثر است و با فرصت‌هایی شغلی که ایجاد می‌کند اقتصاد محلی را تقویت می‌کند. صنایعی که از گردشگری بهره می‌برند شامل خدمات حمل‌ونقل، خطوط هوایی، کشتی‌ها، قطارها، تاکسی‌ها، کشتی‌های تفریحی، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، استراحتگاه‌ها و مکان‌های تفریحی مانند رستوران‌ها و مراکز تفریحی و خرید می‌شود.

گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصاد و توانمندسازی جوامع دارد و اگر کارکرد انواع گردشگری مانند اکوتوریسم (طبیعت گردی)، گردشگری مذهبی و گردشگری پزشکی را اضافه کنید، درآمد بسیار فوق‌العاده و شگفت انگیز خواهد بود. با توجه به پتانسیل بالایی که جاذبه‌های گوناگون ایران در جذب گردشگر دارند، جایگزینی درآمد حاصل از صادرات نفت با درآمد صنعت گردشگری غیرممکن نخواهد بود. با این حال، این رویا زمانی محقق می‌شود که مسئولان الزامات و زیرساخت‌های ضروری را برای این هدف فراهم کنند. یکی از این زیرساخت‌ها یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی است که تاثیر بسزایی در صنعت گردشگری دارد.

انگلیسی به عنوان زبان جهانی در صنعت گردشگری شناخته شده است و به عنوان زبان دوم در بیش از 100 کشور مانند چین، روسیه، آلمان و… تدریس می‌شود. بنابراین، برای کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت و کار می‌کنند ضروری است که تسلط نسبتاً خوبی بر چهار مهارت زبانی شامل گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن داشته باشند. گنجاندن و چیدمان انواع مطالب و تکالیف زبانی در کتاب حاضر می‌تواند به مهارت زبان زبان آموزان در سطح روان و پیشرفته کمک شایانی کند. همچنین این اثر به مهارت‌های فرعی زبان انگلیسی مانند گرامر، لغات و همچنین مهارت‌های ترجمه زبان آموزان توجه ویژه‌ای داشته است.

قسمت‌های مختلف کتاب به شرح زیر است: در قسمت اول متن گردشگری حرفه‌ای گنجانده شده است. این امر باعث بهبود مهارت‌های خواندن و ترجمه زبان آموزان می‌شود. مطالب کتاب متون معتبر حوزه گردشگری هستند که مهارت درک مطلب را به چالش می‌کشند. فرض بر این است که زبان آموزان قبلاً مهارت‌های اساسی خود را در درک مطلب زبان انگلیسی توسعه داده‌اند و اکنون برای بهبود توانایی‌های زبانی خود باید با متون معتبرتر و پیچیده‌تری در گردشگری مواجه شوند.

واژگان جدید با بررسی آوایی و برخی سوالات درک مطلب درست و غلط نیز در این بخش وجود دارد که درک زبان آموزان از متن و گستره‌ی واژگان آن‌ها را افزایش می‌دهد. بخش دوم زبان آموزان را با وظایفی درگیر می‌کند که در آینده شغلی گردشگری خود با آن مواجه خواهند شد. مانند تکمیل فرم‌های درخواست رزرو، فرم‌های رزرو هتل، نوشتن نامه‌های درخواست یا شکایت در مورد اقامتگاه‌ها، یادداشت برداری از سفارشات گردشگران، سفارش منوها و… . قسمت سوم مکالماتی دارد که در شغل آینده زبان آموزان به عنوان پذیرش، مدیر، راهنمای توریست و… استفاده شود.

کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم) مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر به گونه‌ای طراحی شده است که هم برای معلمان زبان انگلیسی و هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کارشناسی رشته گردشگری و کسانی که در این صنعت مشغول به کار هستند، مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم) می‌خوانیم:

Process means that a single undertaking is not sufficient to attain quality. Work towards quality always has to be in place, it cannot discontinue because of the temporarily attained quality result. It also implies a seamless or flawless process in which it is possible to identify and do away with the constrains of a supply which spoil the tourism product and are responsible for direct and indirect losses to the company or destination

Satisfaction introduces the elements of subjectivity in quality perception. According to their characteristics, customers have different requirements and expectations. Informed quality-driven marketing caters to these characteristics and attempts to identify consumers according to the different types and levels of perceived quality

Legitimate brings into the analysis the elements of rights and entitlement. Consumers cannot expect to receive more than what they remunerate by payment or what has been determined by social and environmental limits. The role of tourism planners and entrepreneurs is to relate quality types and levels to remuneration and external limitations.





معرفی و دانلود PDF کتاب English for the students of tourism (انگلیسی برای دانشجویان توریسم) | علی محمد فضیلت فر | انتشارات دانشگاه یزد