دسته‌بندی نشده · می 18, 2022 0

معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش پروژه محور پایتون: بازی‌سازی، بصری‌سازی، برنامه‌های تحت وب | حمید کریمخانی زندی



معرفی کتاب آموزش پروژه محور پایتون: بازی‌سازی، بصری‌سازی، برنامه‌های تحت وباثری آموزشی که توانایی‌هایتان را به چالش می‌کشد! کتاب آموزش پروژه محور پایتون از حمید کریمخانی زندی و طاهره نیری فرد مجموعه‌ای از نکات مهم کار با زبان برنامه‌نویسی پایتون است که از طریق اجرای پروژه‌های متعدد، به تسلط شما بر این زبان کمک می‌کند و در کنار آموزش تئوری، تجربه کار عملی را نیز به شما هدیه می‌دهد.

درباره کتاب آموزش پروژه محور پایتون:

به طور اصولی، یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی را می‌توان به دو مرحله تقسیم کرد: گام اول یادگیری دستورات، ساختار و اصول زبان مورد نظر و گام دوم نیاز به پرورش ذهن برای استفاده از دانش به دست آمده. لزوم آموختن مفاهیم بر همه آشکار است، اما معمولا به استفاده عملی و تولید پرژوه منجر نمی‌شود. به همین دلیل کتاب آموزش پروژه محور پایتون سعی می‌کند توانایی‌های شما در در زمینه تولید برنامه‌های واقعی را به چالش بکشد و تجربه‌ای عملی برایتان خلق کند. هدف حمید کریمخانی زندی و طاهره نیری فرد، استفاده از دانستنی‌ها قبلی برنامه‌نویسی و یادگیری عملی زبان پایتون است. بنابراین نیاز است مخاطب با چارچوب و دستورات پایتون از قبل آشنا باشد.

این کتاب شامل سه نوع پروژه است که می‌توانید آن‌ها را به هر ترتیبی که علاقه دارید انجام دهید: پروژه یک Invasion Alien (ساخت بازی با پایتون)، پروژه دوم Visualization Data (بصری سازی داده‌ها) و پروژه سوم Applications Web (برنامه کاربردی تحت وب). علاوه بر این بخش پایانی -یعنی پیوست‌ها- موضوعات مهمی را مطرح می‌کند که برای حرفه‌ای شدن شما به عنوان یک برنامه‌نویس بسیار موثر است. در پیوست A، نحوه نصب و راه‌اندازی پایتون بر سیستم عامل‌های مختلف و مواجهه با خطاهای متداول را یاد می‌گیرید، در پیوست B با انواع ویرایشگرهای پایتون آشنا می‌شوید و در پیوست C نیز نحوه کار با Git و مدیریت نسخه‌های مختلف برنامه‌تان را فرا می‌گیرید.

به عنوان جمع‌بندی، کتاب آموزش پروژه‌ محور پایتون اثری کاربردی برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی است که شما را به عمل دعوت می‌کند و با کمک دستورات آن، می‌توانید تجربه و دانش را در کنار یکدیگر به دست بیاورید.

کتاب آموزش پروژه محور پایتون مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به افرادی که با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنایی اولیه دارند و در جستجوی یک راهنمای عملی برای اجرای آموخته‌هایشان هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش پروژه محور پایتون می‌خوانیم:

در این فصل، Pygame را تنظیم خواهیم کرد و سپس فضاپیمایی را ایجاد می‌کنیم که به راست و چپ حرکت و گلوله‌ها را در پاسخ به ورودی بازیکن شلیک می‌کند. در دو فصل بعدی، ناوگان بیگانگان را برای نابودی ایجاد خواهیم کرد و سپس با تعیین محدودیت در تعداد فضاپیماهایی که می‌توانیم استفاده کنیم و افزودن یک صفحه امتیاز، به‌روزرسانی بازی را ادامه می‌دهیم.

علاوه‌بر این، در حین ساختن این بازی، یاد می‌گیریم که چگونه پروژه‌های بزرگ که شامل چندین فایل می‌شود را مدیریت کنیم. مقدار زیادی از کدها را برای ساماندهی پروژه و کارآیی کد، تصحیح و محتویات فایل را مدیریت می‌کنیم. ساخت بازی، راهی ایده‌آل همراه با سرگرمی برای یادگیری یک زبان است. بازی با بازی رایانه‌ای که خود ما نوشته‌ایم، بسیار رضایت‌بخش است و نوشتن یک بازی ساده به درک چگونگی توسعه حرفه‌ای بازی‌ها کمک می‌کند. درحالیکه روی این فصل کار می‌کنیم، کدها را وارد و اجرا کرده تا نحوۀ تأثیر هر بلوک کد در کلیت روند بازی را شناسایی کنیم. مقادیر و تنظیمات مختلف را آزمایش میکنیم تا چگونگی تعامل در بازی‌های خود را بهتر درک کنیم.

نکته: بازی تهاجم بیگانگان تعداد زیادی فایل مختلف را دربرمیگیرد، بنابراین یک پوشه جدید به نام invasion_alien را روی سیستم می‌سازیم. مطمئن می‌شویم که تمام فایل‌های پروژه در این پوشه ذخیره می‌شود تا دستورات ورودی به‌درستی کار کند. علاوه‌بر این اگر در استفاده از Git راحت هستید، ممکن است بخواهید از آن برای این پروژه استفاده کنید. اگر قبلاً از کنترل نسخه استفاده نکرده‌اید، برای مرور کلی به پیوست C رجوع نمایید.
فهرست مطالب کتابپروژه 1: ساخت بازی رایانه‌ای
فصل 1: فضاپیمایی که گلوله شلیک می‌کند
فصل 2: بیگانگان
فصل 3: امتیازدهی
پروژه 2: بصری‌سازی داده‌ها
فصل 4: تولید داده‌ها
فصل 5: دانلود داده‌ها
فصل 6: کار با APIها
پروژه 3: برنامه‌های تحت وب
فصل 7: شروع کار با DJANGO
فصل 8: حساب‌های کاربری
فصل 9: طراحی و استقرار برنامه
پیوست A: نصب و عیب‌یابی
پیوست B: ویرایشگرهای متن و IDEها 
پیوست C: استفاده از GIT برای کنترل ورژن
خاتمه
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود PDF کتاب آموزش پروژه محور پایتون: بازی‌سازی، بصری‌سازی، برنامه‌های تحت وب | حمید کریمخانی زندی