معرفی و دانلود کتاب ازدواج 80/80: یک مدل جدید برای شادتر و قوی تر کردن ارتباط زوجین | نیتی کلمپ



معرفی کتاب ازدواج 80/80: یک مدل جدید برای شادتر و قوی تر کردن ارتباط زوجیندر روابط عاشقانه‌ی خود به‌دنبال چه چیزی هستید؟ اگر عشق و صمیمیت گمشده‌ی شماست، با نیتی کلمپ و کیلی کلمپ در کتاب ازدواج 80/80 همراه شوید تا به شما راهنمایی ارائه کنند که رمز پایداری رابطه‌ی عاشقانه در دنیای مدرن کنونی است. مجله‌ی کازموپولیتن کتاب حاضر را یکی از 15 کتاب برتر در حوزه‌ی ازدواج دانسته است.

درباره‌ی کتاب ازدواج 80/80:

ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی است. قبل از ازدواج بیشتر کارهای ما جنبه‌ی انفرادی دارد و با ازدواج، دیگر موضوع یک فرد مطرح نیست، بلکه موضوع تیم و هم‌تیمی مطرح است. کتاب ازدواج 80/80 (The 80/80 Marriage) به این موضوع مهم یعنی هم‌تیم بودن زن و شوهر می‌پردازد و به این نکته اشاره می‌کند که زن و شوهر باید همانند اعضای یک تیم به‌دنبال پیروزی باشند، نه اینکه میان آن‌ها این مسئله مطرح باشد که چه کسی در خط حمله بازی می‌کند و چه کسی در خط دفاع.

نیتی کلمپ (Nate Klemp) و کیلی کلمپ (Kaley Klemp) در کتاب پیش رو نوع جدیدی از ازدواج را مطرح می‌کنند که آن را 80/80 می‌نامند. آن‌ها ضمن پرداختن به مشکلات مدل‌های دیگر از جمله مدل 20/80 و 50/50 از مزایای مدل 80/80 در زندگی مدرن کنونی می‌گویند. در مدل 20/80 که در دهه‌ی 1950 میلادی جلوه‌گری می‌کرد، ازدواج نگاهی برده‌گونه داشت؛ زن نباید در بیرون از خانه کار می‌کرد و بدون مرد، ادامه‌ی زندگی برای او دشوار بود. از 1960 به بعد، مدل دیگری از ازدواج ایجاد شد که تا امروز ادامه دارد و آن مدل 50/50 بود. در این مدل، زوج‌ها به‌دنبال عدالت بودند، یعنی هم زن و هم مرد به‌صورت مساوی وظایفی را بر عهده داشتند. این مدل نیز مشکلات خاص خود را داشت، از جمله باعث می‌شد زوج‌ها خود را با هم مقایسه کنند و نوعی مبارزه بینشان ایجاد شود. اما آنچه در کتاب حاضر مطرح می‌شود مدلی است که به رابطه‌ی زوج‌ها عمق می‌بخشد و باعث شادتر و قوی‌تر شدن رابطه‌شان می‌شود.

کتاب ازدواج 80/80 بر مبنای زندگی مشترک نیتی و کلمپ و همچنین بر اساس بیش از صد مصاحبه با زوج‌های گوناگون شکل گرفته است و سعی دارد زوج‌ها را به‌سمت رابطه‌ای سوق دهد که در آن سخاوت حرف اول را می‌زند و آنچه اهمیت دارد موفقیت جمعی است.

افتخارات کتاب ازدواج 80/80:

– یکی از 15 کتاب برتر در حوزه‌ی ازدواج به انتخاب مجله‌ی کازموپولیتن
– کتاب منتخب تحریریه‌ی نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب ازدواج 80/80:

– کتاب ازدواج 80/80 زندگی شما را به سطح بالاتری می‌برد! (تامی اسپالدینگ)

– کتاب ازدواج 80/80 برای همه، به‌جز وکلای طلاق، بسیار مفید است! (اِی. جِی. جیکوبز)

– آنچه عادلانه است همیشه برابر نیست و آنچه برابر است همیشه عادلانه نیست. نیتی و کیلی کلمپ تمرین‌هایی را ارائه می‌دهند که طرز تفکر 50/50 نسبت به رابطه را تغییر می‌دهد و برای هر زوج قرن بیست‌ویکمی فضایی سرشار از احترام و قدردانی فراهم می‌کند. (اِو رادسکی)

– نیتی و کیلی کلمپ، با الهام‌گیری از ازدواج خودشان و از طریق مصاحبه با تعدادی از زوج‌ها، رویکردی تازه ارائه می‌دهند که بر مسائل قدیمی روابط صمیمی متمرکز است: ارتباطات، کارهای خانه، پول، رابطه‌ی جنسی و…. (گی هندریکس)

کتاب ازدواج 80/80 برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب پیش رو را به کلیه‌ی زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

با نیتی کلمپ و کیلی کلمپ بیشتر آشنا شویم:

نیتی کلمپ دانش‌آموخته‌ی دانشگاه استنفورد و پرینستون است. این نویسنده‌ی آمریکایی در گذشته استاد فلسفه بوده و در حال حاضر به‌طور منظم در نشریاتی مانند مایندفول، فست کمپانی و… می‌نویسد. او نویسنده‌ی همکار کتابی با عنوان «از اینجا شروع کن» است که موفق شده به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز راه پیدا کند.

کیلی کلمپ فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، مدیر اجرایی و تسهیلگری تواناست که در زمینه‌ی ایجاد گروه‌های قابل اعتماد و هم‌افزایی گروهی تخصص دارد. این نویسنده‌ی آمریکایی، که سخنران تداکس نیز هست، در نوشتن بسیاری از کتاب‌ها همکاری داشته و کتاب «رهبر ذهن‌آگاه» او به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب ازدواج 80/80 می‌خوانیم:

اگر می‌خواهیم رادیکالی و افراطی باشیم چرا 100/100 نباشیم؟ پاسخ این است که قرار است 80 درصد و در واقع حد نهایی و لبه سخاوت را نشان دهید و این به معنای شکستن تمام عادات قدیمی است که شما را در مدل 80/20 یا 50/50 نگه داشته بود. این مثل کشش عضلات است که اگر قرار باشد بیش از حد به آن‌ها فشار بیاوریم به بدن شما آسیب می‌رسد. اگرشما آنقدر در مسیر سخاوت و ازخودگذشتگی پیش بروید که از مرز 80 عبور کنید ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. به عبارت دیگر، امکان تضعیف سخاوت افراطی در هنگام انجام آن وجود دارد، به همین دلیل است که ما بار را به جای 100 در 80 درصد تنظیم می‌کنیم.

مردی که ما با او مصاحبه کردیم از استعاره یک اتوبوس برای توضیح این خطر استفاده کرد که اگر قرار باشد با سرعت بالا حرکت کند احتمال تصادف این اتوبوس زیاد است و نه تنها راننده آسیب می‌بیند بلکه سرنشینان آن هم آسیب می‌بینند. به گفته او، «من سوار اتوبوس ازدواج و بچه‌ها شدم و با سرعت حرکت کردم و همه چیزم را وقف آن کردم (100 درصد) بدون اینکه واقعاً به آن فکر کنم»، بنابراین در حالی که مدل 80/80 برای لبه سخاوت شما طراحی شده است، در 80 درصد متوقف می‌شود و به شما یادآوری می‌کند که می‌توانید هم سخاوتمندانه ریشه داشته باشید و هم به صورت جداگانه عمل کنید.
فهرست مطالب کتابمقدمه مترجمین
مقدمه
بخش 1: بررسی سه مدلِ ازدواج
فصل 1: 20/80 – کجا بودیم
فصل 2: 50/50 – جایی که اکنون هستیم
فصل 3: 80/80 – جایی که می‌خواهیم بعد از آن برویم
بخش 2: پرورش یک طرز فکر جدید
فصل 4: سخاوت افراطی- مجموعه 80/80
فصل 5: همکاری و مشارکت- شما چه چیزی انجام می‌دهید
فصل 6: قدردانی
فصل 7: آشکار کردن- چیزی که شما باید بگویید.
بخش 3: ساختنِ یک ساختار جدید
فصل 8: موفقیت مشترک – ساختار 80/80
فصل 9: نقش‌ها –چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد؟
فصل 10: اولویت‌ها: به کدام موارد بله می‌گویید؟
فصل 11: مرزها – به چه مواردی نه میگویید؟
فصل 12: قدرت – کنترل در دست چه کسی است؟
فصل 13: احترام گذاشتن به رابطه جنسی
بخش 4: زندگی کردن با مدل 80/80
فصل 14: مخالفت- زوجین بی میل در مدل 80/80
فصل 15: قوانین- 5 عادت مهم ازدواج در مدل 80/80





معرفی و دانلود کتاب ازدواج 80/80: یک مدل جدید برای شادتر و قوی تر کردن ارتباط زوجین | نیتی کلمپ