دسته‌بندی نشده · می 29, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم | جنی هان | نشر سنگ



معرفی کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودمشما فکر می‌کنید که عشق وجود دارد؟ اصلا آدم چطور می‌تواند طعم عشق واقعی را بچشد؟ کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم روایتی جذاب، متفاوت و طنز‌آمیز نوشته‌ی جنی هان است. این اثر داستان زندگی دختر 16 ساله‌ای به نام لارا جین را به تصویر می‌کشد که چند نامه ساختگی عاشقانه، او را به دردسر می‌اندازد. این کتاب در سال 2014 نامزد جایزه گودریدز نیز شده است و از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم:

عشق، همان اتفاقی است که هم می‌تواند شما را رو به جلو حرکت دهد و هم از حرکت باز دارد! اتفاقی که برای لارا جین، قهرمان این داستان، رخ داد.

کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم (To All the Boys I’ve Loved Before) بخشی از زندگی عاطفی لارا جین را به تصویر می‌‎کشد. لارا دختر 16 ساله‌ای است که با یک اشتباه همه نامه‌های عاشقانه و پنهانش لو می‌رود و همین اتفاق او را حسابی به دردسر می‌اندازد. ماجرا از این قرار است که او هرگز آشکارا علاقه‌اش به پسران را اعتراف نمی‌کرد، اما در عوض برای هر کدام از آن‌ها نامه‌ای درباره احساساتش می‌نوشت، آن‌ها را مهر و موم می‌کرد و در جعبه‌ای زیر تختش پنهان می‌نمود.

اما سرانجام در میانه داستان اتفاقاتی رخ می‌دهد که لارا جین کم‌کم به سمت عشق واقعی حرکت می‌کند و در نهایت به آن دست می‌یابد. اتفاقاتی که برای لارا رنگ‌ و بوی جدیدی می‌گیرد و حتی مسیر زندگی‌اش را به سمت و سوی دیگری می‌برد.

جنی هان (Jenny Han) این کتاب را با بیانی جذاب و با چاشنی طنز نوشته است که توانسته مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند. با خواندن این کتاب می‌توانید تفاوت احساساتی را که در هر برهه از زندگی برایتان رخ می‌دهد، بهتر درک کنید.

اقتباس سینمایی از کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم:

از این کتاب خواندنی یک اقتباس سینمایی موفق و پرطرفدار نیز وجود دارد که در سال 2018 و به کارگردانی سوزان جانسون ساخته شده است. این سریال با نام «تقدیم به همه پسرانی که عاشق‌شان بودم» (To All the Boys I’ve Loved Before) روانه بازار شد.

جوایز و افتخارات کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم:

– نامزد جایزه منتخب گودریدز برای ادبیات داستانی بزرگسالان جوان (2014)
– نامزد جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا (2018)
– نامزد جایزه لینکلن (2018)

کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه نوجوانانی که از خواندن روایت‌های داستانی عاشقانه و طنز لذت می‌برند بسیار مناسب است.

با جنی هان بیشتر آشنا شویم:

یکی از نویسندگان جوان محبوب آمریکا که در نویسندگی ژانر نوجوان و کودک بسیار موفق ظاهر شده است، جنی هان نام دارد. او تحصیلات دانشگاهی خودش را در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل گذرانده و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته نویسندگی خلاق از مدرسه جدید (New School) دریافت کرده است. هان اولین رمان خود را با نام Shug (شاگ)، در دوران دانشجویی برای کودکان نوشت و مورد استقبال واقع شد. اما، این نویسنده محبوب، با دو رمان «تابستانی که زیبا شدم» و «به آن‌ها که عاشق‌شان بودم» به شهرت رسید. او به‌عنوان یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز نیز معرفی می‌شود که توانسته توجه عده زیادی از خوانندگان جوان و نوجوان را به خودش جلب کند.

در بخشی از کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم می‌خوانیم:

نزدیک‌ترین دوستم کریس، سیگار می‌کشد. او با پسرهایی می‌پلکد که اصلاً نمی‌شناسدشان و دو بار هم از مدرسه اخراج شده. یک بار مجبور شد به خاطر غیبت غیرموجه برود جلسه‌ی محاکمه‌. تا قبل از آشنایی با کریس اصلاً نمی‌دانستم جلسه‌ی محاکمه چیست. محض اطلاع‌تان، جلسه‌ی محاکمه وقتی پیش می‌آید که شما آن‌قدر غیبت غیرموجه می‌کنید که کارتان می‌کشد به قانون.

مطمئنم اگر در حال حاضر با کریس آشنا می‌شدم، ‌محال بود با هم دوست شویم. ما دو تا همه‌جوره با هم فرق داریم. اما اوضاع همیشه این‌طور نبوده. کلاس ششم که بودیم کریس عاشق لوازم تحریر، شب خانه‌ی دوست‌ها ماندن و تماشا کردن فیلم‌های جان هیوز بود؛ درست عین من. اما کلاس هشتم که رسیدیم، شب‌ها بعد از این‌که پدرم خوابش می‌برد دزدکی از خانه‌مان می‌زد بیرون تا برود دیدن پسرهایی که توی مرکز خرید با آن‌ها آشنا شده بود. پسرها قبل از روشن شدن هوا دم خانه‌مان پیاده‌اش می‌کردند. من بیدار می‌ماندم تا برگردد، چون همه‌اش می‌ترسیدم قبل از بیدار شدن بابا نرسد خانه. هرچند همیشه سر موقع برمی‌گشت.

کریس از آن دست دوست‌هایی نیست که هر شب بهش زنگ بزنی یا هر روز باهاش ناهار بخوری. مثل گربه‌ای خیابانی است، هر وقت عشقش بکشد می‌آید و می‌رود. نمی‌تواند گیر یک مکان یا فردی خاص باشد. گاهی چند روز ازش خبر ندارم و یک شب بی‌هوا یکی ضربه می‌زند به پنجره‌ی اتاقم و می‌بینم کریس است که روی شاخه‌ی درخت مگنولیا چمباتمه زده. محض احتیاط به خاطر کریس پنجره‌ام را قفل نمی‌کنم.





معرفی و دانلود کتاب به آن‌ها که عاشق‌شان بودم | جنی هان | نشر سنگ