دسته‌بندی نشده · آوریل 5, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب حال خوب: یک برنامه کلی برای موفقیت، احساس آرامش و خوشبختی | آرام اژدری



معرفی کتاب حال خوب: یک برنامه کلی برای موفقیت، احساس آرامش و خوشبختیآرام اژدری و مهناز خدایی نویسندگان فعال حوزه روانشناسی هستند که در نوشتن کتاب حال خوب با یکدیگر همکاری پرثمری داشته‌اند. اگر بخواهیم این اثر را در یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم حال خوب برنامه‌ای جامع برای رسیدن به موفقیت، داشتن حس آرامش و خوشبختی است. این کتاب که در حوزه روانشناسی و خودیاری نوشته شده است، با بیانی روان و سلیس قوانین الهی را در جهت رسیدن به زندگی با کیفیت بیان می‌کنند.

دربارۀ کتاب حال خوب:

آنچه در کتاب حال خوب با آن مواجهیم، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مفید و کارآمد است که می‌تواند در بلندمدت تغییری اساسی در زندگی و حال انسان ایجاد کند. نویسندگان این اثر که هر دو به کار در حوزۀ روانشناسی مشغول هستند، حاصل تجربیات کاری خود در ارتباط با بیماران را در چندین فصل و با بخش‌بندی مناسب در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند، به این امید که قدمی هرچند کوچک در راه سلامت روان جامعه برداشته باشند.

آرام اژدری و مهناز خدایی به ما می‌آموزند که بشر ذاتا شگفت‌انگیز است و این توانایی را دارد که با کنترل تفکر خودش و جهت دادن به آن، بهینه‌تر تصمیم بگیرد و اقدام کند. آن‌ها همه‌چیز را تحت کنترل ذهن می‌بینند و توصیه می‌کنند که بهترین‌های خودمان را در افکارمان پیدا کنیم. بهترین شغل، بهترین دوست، بهترین زندگی و خیلی چیزهای دیگر.

آن‌ها به‌صورت مختصر و مفید راهکارهایی برای کاهش استرس، به دست آوردن آرامش، تقویت اعتمادبه‌نفس و… ارائه می‌دهند و از لفاظی و پروراندن بیش‌ازحد مطالب خودداری می‌کنند.

آرام اژدری و مهناز خدایی بر این نکته تأکید می‌کنند که برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، زندگی بسیار کوتاه است و باید بیشترین بهره را از برد. به همین منظور باید هرچه سریع‌تر در مسیر اصلاح افکار قدم گذاشت.

کتاب حال خوب به چه‌کسانی توصیه می‌شود:

اگر به موضوعاتی مانند خودیاری و اصلاح روش زندگی علاقه‌مند هستید، این کتاب می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

با آرام اژدری و مهناز خدایی بیشتر آشنا شویم:

آرام اژدری که خود معلول جسمی و حرکتی است، به فعالیت در حوزه روانشناسی مشغول است و سابقۀ کار در مؤسسات مختلف را داراست. او در سال‌های اخیر با همکاری نویسندگان و پژوهش‌گران دیگری به چاپ کتاب‌هایی با موضوع تعلیم و تربیت اقدام کرده است. از جملۀ آثار او می‌توان به «صمیمیت خانواده و اضطراب و پیشرفت تحصیلی»، «قصه درمانی» و «فرزندپروری» اشاره کرد.

مهناز خدایی نیز در همین حوزه مشغول به کار است و تا کنون مقالات بسیاری را با موضوعات مختلفی همچون افسردگی، اضطراب و استرس منتشر کرده است.

در بخش‌هایی از کتاب حال خوب می‌خوانیم:

متوسط سرعت مطالعه مردم ایران 150 کلمه در دقیقه است و این در حالیه که این عدد برای امریکا 850 کلمه و مردم ژاپن 1200 کلمه در دقیقه است. یعنی تقریباً سرعت مطالعه آمریکایی‌ها حدود 5 و نیم برابر و ژاپنی‌ها 8 برابر ماست و مسلماً می‌دونید که این تفاوت کوچک چقدر میتونه روی سرنوشت یک ملت تأثیر بگذاره. چون اگه یک ژاپنی در طول روز تنها یک ساعت مطالعه کنه معادل 12 ساعت مطالعه ما فراگیری داشته. احتمالاً تصورتون اینه که در زمان مطالعه اون‌ها چشم‌هاشون سریع‌تر روی متن حرکت می‌کنه اما واقعیت اینه که ما در هنگام حرکت چشم‌ها مطالعه نمی‌کنیم.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب حال خوب: یک برنامه کلی برای موفقیت، احساس آرامش و خوشبختی | آرام اژدری