دسته‌بندی نشده · ژوئن 26, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب پایان استرس: چگونه می‌توانی با استرس مقابله کنی؟ | دان جوزف گوی



معرفی خلاصه کتاب پایان استرس: چگونه می‌توانی با استرس مقابله کنی؟چگونه می‌توان با استرس مقابله کرد؟ خلاصه کتاب پایان استرس نوشته‌ی دان جوزف گوی، مهارت‌های موثری برای مقابله با استرس ارائه می‌دهد که با به کارگیری آن‌ها علاوه بر کنترل فشار عصبی، می‌توانید بهترین بهره را از مغزتان ببرید و خلاقیت، خوش‌اخلاقی، هوش و عملکرد ذهن خود را تقویت کنید.

درباره خلاصه کتاب پایان استرس

تنش و استرس همه‌جا هست، و به‌قدری فراگیر شده که بسیاری از ما آن را عادی و بی‌ضرر تصور می‌کنیم. اما در واقعیت، استرس خطرناک است و باید آن را جدی بگیریم چون عواقب مهمی برای سلامتی‌مان به‌دنبال دارد.

بسیاری از بیماری‌ها مستقیماً به استرس مربوط می‌شود، مثل نارسایی‌های قلبی، سکته‌ی مغزی، سرطان و دیابت که فقط چند مورد از هزاران بیماری و مشکلی است که وجود دارد. درواقع، وقتی بیماری‌های مرتبط با استرس را حساب کنید، می‌توانید استرس را دلیل شماره یک مرگ‌ومیر در ایالات متحد به‌شمار بیاورید.

استرس هم به جسممان آسیبی شدید و جدی می‌رساند و هم به ذهن و روح‌ و روانمان. استرس اجازه نمی‌دهد تا ما از همه توانایی‌ها و استعدادهای خوب بهره ببریم و شاید این بیشترین آسیبی‌ست که به زندگی ما وارد می‌سازد. مثلاً نگرانی باعث می‌شود در کاری که در آن مهارت داریم دچار مشکل شویم، روابطتمان با اطرافیان و دوستان مختل شود و…

وقتی پای کنترل و مدیریت استرس به‌میان می‌آید، بیشتر مردم احساس عجز و ناتوانی می‌کنند. درواقع، هشتادوسه درصد از آمریکایی‌ها اقرار می‌کنند که ناامید شده و هیچ کاری در مورد آن نکرده‌اند. اما دان جوزف گوی (Don Joseph Goewey) در این کتاب تعداد زیادی راهکار برای مقابله با استرس به ما می‌آموزد. پیام اصلی خلاصه کتاب پایان استرس (The End of Stress) این است:

استرس آسیبی اساسی به سلامتی و عقل و هوش و عملکردتان می‌زند. خوشبختانه، می‌توانید از طریق گنجاندن تمریناتی معین در زندگی‌تان و اتخاذ ذهنیتی صحیح، بر تأثیرات منفی استرس غلبه کنید.

خلاصه کتاب پایان استرس به شما نشان می‌دهد که چگونه خود را از استرس و اضطراب رها کنید تا هر روز در آرامش و شادی زندگی کنید و در زندگی خود موفق باشید.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب پایان استرس

– اگر زندگی شما به دلیل استرس دشوار است، این کتاب برای شماست! دان جوزف گوی یک مسیر روشن، ساده و آرام‌بخش را نشان می‌دهد که شما را از تنش دور می‌کند. (جیم هوران)

– کتاب پایان استرس قانع‌کننده‌ترین کتاب موجود در بازار است. کتابی که باید کسی که علاقه‌مند به بهبود عملکرد انسانی است، بخواند. (اریک سورسون، معاون جهانی منابع انسانی در The Gap)

– دنبال کردن کتاب پایان استرس حس خوبی دارد. (باربارا وکسلر، اپیدمیولوژیست، نویسنده پزشکی، و نویسنده کتاب کاهش استرس)

– هیچ‌کس واجد شرایطتر از دان جوزف گووی نیست تا راه‌حلی برای استرس به شما ارائه دهد که راه را برای مغزی قدرتمند هموار می‌کند تا زندگی شما را حتی بالاتر از جایی که در حال حاضر دارید بالا ببرد. حرف من را قبول کن، این کتاب شما را قادر می‌سازد به آن هدف برسید. (جرالد جی. جامپلسکی، نویسنده)

خلاصه کتاب پایان استرس مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد استرس و فشار روانی بالایی را متحمل می‌شوید، کتاب پایان استرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با کمک آن به آرامش ذهنی و روحی برسید.

جملات برگزیده خلاصه کتاب پایان استرس

– روابط دوستانه‌ی طولانی مدت ضامن سلامتی است.
– ذهنیت و طرز فکر مسالمت‌آمیز با تمرین به‌دست می‌آید.
– بر خجالت و شرمندگی غلبه کن و از خیرِ خودِ آرمانی‌ات بگذر.
– تصمیماتِ خوب و درست کمکت می‌کند از عهده‌ی موقعیت‌های ناممکن بربیایی.

در بخشی از خلاصه کتاب پایان استرس می‌خوانیم

همه‌ی ما دچار استرس شده‌ایم. ممکن است استرس خودش را به‌شکل ترس یا نگرانی و اضطراب نشان بدهد، ولی صابونش به تن همه‌ی ما خورده. و ما معمولاً عواملی بیرونی مثل موقعیت یا محیط اطرافمان را باعث‌وبانی این احساسات منفی می‌دانیم.

ولی وقتی در مورد استرسی که دچارش هستی کنکاش کنی، متوجه می‌شوی که بیشترش را خودت ایجاد کرده‌ای. وقتی دلشوره داریم، در اصل می‌ترسیم مبادا اتفاق بدی برایمان بیفتد، و ترس یعنی استرس. ولی این نوع استرس کاملاً بیخود و غیرضروری است.

این مسئله در تحقیقی در دانشگاه کُرنل تأیید شد. در آن تحقیق از سوژه‌ها خواستند مدت دو هفته نگرانی‌هایشان را بنویسند و بعد پیگیری کنند و ببینند کدام یک از آن‌ها به‌راستی محقق شده است، که معلوم شد اکثریت قریب‌ به‌ اتفاق نگرانی‌های آنان- یعنی هشتادوپنج درصد- اصلاً محقق نشده و پانزده درصدی هم که به‌وقوع پیوسته بود، آن‌قدرها هم بد و ناگوار نبود. یعنی درواقع هفتادونه درصد از مواقع اوضاع بهتر از آنچه انتظارش را داریم پیش می‌رود. در کل، این تحقیق حکایت از آن دارد که نودوهفت درصد نگرانی‌های ما یا اغراق‌آمیز است یا کاملاً ساختگی.

نگاهی به این ارقام بینداز و از خودت بپرس که آیا نگرانی‌هایت منطقی است؟ یا آیا بر وخامت اوضاع می‌افزاید؟ درضمن، علاوه بر ارزیابی دوباره‌ی نگرانی‌هایت، باید ببینی چطور می‌توانی به بهترین نحو آن‌ها را مدیریت کنی.





معرفی و دانلود خلاصه کتاب پایان استرس: چگونه می‌توانی با استرس مقابله کنی؟ | دان جوزف گوی