دسته‌بندی نشده · می 27, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اقیانوس | جان چیور | انتشارات افق



معرفی کتاب اقیانوسروایتی طنزآلود از تغییرات زندگی یک مرد. کتاب اقیانوس از جان چیور درباره مردی است که به اجبار بازنشسته شده و به لطف زمان آزادی که به دست آورده با واقعیت‌های پنهان و تلخ اطرافیانش مواجه می‌شود…

موضوع کتاب اقیانوس:

اثری در ستایش یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان کوتاه! کتاب اقیانوس (The Ocean) حاوی یکی از معروف‌ترین داستان‌های جان چیور به همراه مقدمه‌ای درباره شخصیت و زندگی اوست. راوی داستان اقیانوس مرد میانسالی است که بر اثر بازنشستگی اجباری، از پوسته‌ی زندگی همیشگی‌اش بیرون می‌افتد و متوجه چیزهایی می‌شود که پیش از این “روزمرگی” و “کار” به او اجازه دیدن آن‌ها را نمی‌دادند. حالا با کنار رفتن این پرده، ترس‌های گوناگون به سراغ او می‌آیند: حرف همسایه‌ها، دوری فرزند، طرد شدن از جامعه و حتی مرگ! ترس و وحشت از هر سمت به او هجوم می‌آورند و دسترسی او به واقعیت را مختل می‌کنند، به حدی که با دیدن اسپری حشره‌کش به نیت همسرش از پخت غذا مشکوک می‌شود و حاضر می‌شود در ازای استخدام شدن در یک شرکت، به آن‌ها پول بدهد… . این داستان تلخ و کمدی، با وجود کوتاه بودن اثر عمیقی بر شما می‌گذارد و مهارت چیور در خلق شخصیت‌های مختلف را تا مدت‌ها از یاد نخواهید برد.

درباره‌ی مجموعه شاهکارهای 5 میلی‌متری:

نشر افق در سال 1393 اولین بار دست به انتشار آثار ادبی مشهور و ارزشمندی زد که ویژگی اصلی آن‌ها کوتاه و اصیل بودنشان است. مجموعه شاهکارهای 5 میلی‌متری تلاش کرده تا منتخبی از آثار مدرن و کلاسیک ادبیات معاصر جهان را ارائه دهد تا مخاطبان بتوانند در زمانی کوتاه و هزینه‌ای کم یک متن برجسته ادبی را مطالعه کنند.

نکوداشت‌های کتاب اقیانوس:

– یکی از برجسته‌ترین نویسنده‌های آمریکایی بعد از جنگ! (Philip Roth)
– عمیق و جسورانه! او نویسنده تعدادی از شگفت‌انگیزترین داستان‌های آمریکایی است. (The Boston Globe)
– دستاورد چیور در خلق شخصیت‌هایی با خصوصیات متناقض ستودنی است. (روزنامه گاردین)

کتاب اقیانوس مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال مطالعه داستانی کوتاه درباره زندگی، جنون و وحشت هستید این کتاب را از دست ندهید.

با جان چیور بیشتر آشنا شویم:

جان چیور (John Cheever) نویسنده برنده جایزه پولیتزر و جایزه ملی کتاب آمریکا است که آثارش درمیان پرفروش‌ترین کتاب‌های ملی قرار دارند. او یکی از استادان عرصه داستان کوتاه است که شصت و یک داستان در طول فعالیت حرفه‌ای خود تالیف کرده و همچنان نیز در میان محبوب‌ترین نویسندگان آمریکایی قرار دارد.

در بخشی از کتاب اقیانوس می‌خوانیم:

آه‌ای دنیایِ دنیایِ دنیایِ شگفت‌انگیز، این مشکلاتم از کی آغاز شدند؟ این‌ها را دارم در خانه‌ام در بولِت‌پارک می‌نویسم. ساعت ده صبح و امروز سه‌شنبه است. شما ممکن است به‌درستی بپرسید در این صبح وسط هفته تو خانه‌ام در بولت‌پارک چه می‌کنم و اصلاً چرا در خانه‌ام؟ این اطراف تنها مردهایی که در خانه‌اند سه تا کشیش‌اند، دو تا بیمار زمین‌گیر و مردک پیری در خیابان ترنر که حسابی عقلش را از دست داده. محله‌ی ما ساکت و آرام است و همه‌ی شور و جنبشش فرو خفته، البته به جز من و آن سه تا کشیش که صحبتشان شد. حتماً می‌پرسید شغلم چیست و چه می‌کنم و چرا با قطار صبح نرفته‌ام.

من چهل و شش سالم است. قوی‌بنیه و خوش‌پوشم و در تمام شعبه‌های دینافلکس، اطلاعاتم درباره‌ی کالاها و محصولات تولیدی این کارخانه بیشتر از همه است. یکی از مشکلاتم قیافه‌ی جوانم است. موهایم یکدست مشکی‌اند و دور کمرم هفتاد سانت است و وقتی به مردم، غریبه‌هایی که در قطار یا نوشگاه به آن‌ها برمی‌خورم، می‌گویم قبلاً معاون اجرایی رئیس دینافلکس در بخش تولید بودم، کسی حرفم را باور نمی‌کند، از بس قیافه‌ام جوان است.

آقای ایستابروک، رئیس دینافلکس، خیلی هوایم را داشت و واقعاً حامی‌ام بود. او به کار باغبانی خیلی علاقه داشت. یک روز بعدازظهر وقتی داشت در باغچه‌اش می‌گشت و حظّ گل‌هایش را می‌برد، زنبور عسل موداری نیشش زد و قبل از آنکه او را به بیمارستان برسانند، از دنیا رفت. می‌توانستم جانشینش شوم، اما دلم می‌خواست در کار تولید بمانم و در این زمینه فعالیت کنم. کمی بعد رؤسای دوایر، از جمله خود من، رأی دادیم شرکت ما با شرکت میلتونیوم ادغام شود. نظر دادیم اریک پنومبرا، رئیس میلتونیوم، هدایت هر دو شرکت را بر عهده بگیرد‌ و رئیس کل بشود. حقیقتش من چندان موافق ادغام این دو شرکت نبودم، اما نه‌تنها تردیدهایم را از دیگران پنهان کردم بلکه در انجام تغییرات جدید نقش مهمی بازی کردم و هر کار از دستم برمی‌آمد دریغ نکردم.
فهرست مطالب کتابسخن مترجم
جان چیور – احمد اخوت
پینگ‌پنگ در باران – احمد اخوت
اقیانوس – جان چیور
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب اقیانوس | جان چیور | انتشارات افق