معرفی و دانلود کتاب بیمار خاموش | الکس مایکلیدیس | نشر سنگ



معرفی کتاب بیمار خاموشداستانی که پایان آن شما را شوکه می‌کند! کتاب بیمار خاموش از الکس مایکلیدیس، درباره زنی است که همسرش را به قتل رسانده و بعد از آن هرگز با کسی صحبت نکرده است. چند سال بعد از این اتفاق، یک روانشناس سعی می‌کند او را به حرف بیاورد اما کنجکاوی او رازی بسیار بزرگتر را برملا می‌کند…. این رمان نفس‌گیر و معمایی توانست افتخاراتی مانند نامزدی بهترین کتاب معمایی گودریدز و اثر پرفروش نیویورک‌تایمز را برای نویسنده خود به ارمغان بیاورد.

درباره کتاب بیمار خاموش:

آلیسیا برنسون شخصیت اصلی رمان بیمار خاموش (The Silent Patient)، زنی نقاش است که پله‌های شهرت و مهارت را یکی یکی پشت سر می‌گذارد و با گابریل، یک عکاس معروف ازدواج می‌کند. این دو نفر به عشق فراوان نسبت به همدیگر شهرت دارند و به همین دلیل وقتی خبر قتل گابریل توسط آلیسیا به رسانه‌ها می‌رسد، افکار عمومی شوکه می‌شوند. پلیس‌ها و کارآگاهان بسیاری برای حل این پرونده صف می‌کشند، مردم روزانه اخبار مربوط به این قتل را پیگیری می‌کنند و انگار که تمام مردم انگلیس از این واقعه باخبرند، اما پرونده قتل گابریل به دلیلی عجیب ناتمام می‌ماند: آلیسیا برنسون هیچ حرفی دربارۀ این واقعه نمی‌زند!

اخبار داغ کم کم از تب وتاب می‌افتد، آلیسیا به بیمارستانی روانی منتقل می‌شود و این بار، نوبت روانشناسان است تا به سراغ او آمده و برای به حرف آوردنش با همدیگر رقابت کنند. بعد از چند سال، روان‌درمانگری به نام تئو فابر که همچنان نسبت به راز پنهان این پرونده کنجکاو است راه خودش را به سمت بیمارستان محل بستری آلیسیا باز می‌کند و اتفاقاتی باورنکردنی را رقم می‌زند. به عنوان سخن پایانی باید گفت کتاب بیمار خاموش، داستانی جنایی است که معما و مفاهیم روانشناسی را در هم آمیخته و اگر آن را اثری متمایز از سایر داستان‌های این حوزه معرفی کنیم، اغراق نکرده‌ایم.

جوایز و افتخارات کتاب بیمار خاموش:

– کتاب سال برگزیده آمریکا
– کتاب منتخب آمازون در سال 2019
– حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
– نامزد دریافت جایزه گودریدز در بخش داستان معمایی در سال 2019
– نامزد جایزه بهترین رمان اول نویسنده در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب بیمار خاموش:

– ترکیبی از تعلیق هیچکاک، معماهای آگاتا کریستی و تراژدی یونانی! (Entertainment Weekly)
– کتاب بیمار خاموش شاید اولین اثری باشد که ظرافت و دقتی استادانه در داستان‌نویسی دارد! (بی بی سی)
– این تریلر روانشناختی و پیچیده، مایکلیدس را به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای در این ژانر معرفی می‌کند. (هفته‌نامه ناشران)
– داستان‌پردازی هوشمندانه که با تعلیق واقعی همراه است… رمانی که تمام استانداردها را رعایت کرده است. (لی چایلد)

کتاب بیمار خاموش مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های جنایی که زمینه روانشناسی دارند علاقه‌مندید، این داستان را اکیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با الکس مایکلیدیس بیشتر آشنا شویم:

الکس مایکلیدس (Alex Michaelides) نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اصالتا یونانی است که در کشورهای مختلفی زندگی کرده‌است. بیمار خاموش که اولین رمان اوست بیش از یک سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بود و منتقدان بسیاری آن را «بهترین رمان اول نویسنده» نامیده‌اند.

در بخشی از کتاب بیمار خاموش می‌خوانیم:

برایم عجیب بود که این‌قدر سریع با این دنیای جدید و ناآشنای واحد روان‌پزشکی سازگار شدم. دیگر نسبت به جنون حسی معمولی پیدا کرده بودم. البته جنون دیگران، نه جنون خودم. من عقیده دارم که همه‌ی ما دیوانه هستیم و فقط روش دیوانگی‌مان با هم فرق دارد.

به هر ترتیب توانستم با آلیسیا برنسون ارتباط برقرار کنم. خیلی خوش شانس بودم. به برکت روش‌های درمانی موفق در سال‌های جوانی، توانستم خودم را از تاریکی دنیای درونم بیرون بکشم. البته به نظرم احتمال‌های دیگری هم وجود داشت. مثلاً ممکن بود دیوانه شوم و تا پایان عمرم مثل آلیسیا در ‌یک انستیتو محبوس شوم. البته خدا را شکر می‌کنم که…

وقتی ایندیرا شارما از من پرسید که چرا روان‌درمانگر شدم، نمی‌توانستم این‌ها را به او بگویم. چون یک مصاحبه‌ی شغلی بود و من داشتم نقشم را به خوبی ایفا می‌کردم.

گفتم: «من عقیده دارم که آموزش شما را روان‌درمانگر می‌کند. بدون توجه به هدف‌های اولیه‌تان.»

ایندیرا سرش را خردمندانه تکان داد. «بله. حق با شماست. کاملاً درست است.»

مصاحبه خوب پیش رفت. تجربه‌ی کاری من در برودمور فرصتی به من داده بود تا خودم را نشان دهم و ایندیرا به من گفت که به نظر او می‌توانم بر فشارهای روانی شدید در حین کار غلبه کنم. محل کارم را نشان دادند و من هم آن را پذیرفتم.





معرفی و دانلود کتاب بیمار خاموش | الکس مایکلیدیس | نشر سنگ