دسته‌بندی نشده · آوریل 13, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی پیامبر | جبران خلیل جبران | واوخوان



معرفی کتاب صوتی پیامبرپرطرفدارترین شاهکار ادبی و هنری جبران خلیل جبران! کتاب صوتی پیامبر شامل 26 مقاله فلسفی و عرفانی می‌شود که موضوعات آن‌ها از زندگی شخصیتی الهام‌بخش به اسم «المصطفی» برگرفته شده‌اند. کتاب حاضر بعد از انجیل پرفروش‌ترین کتاب آمریکا در قرن بیستم به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی پیامبر:

المصطفی مردی تبعیدی است که برای برگشت به زادگاهش آماده شده است. او دوست دارد قبل از رفتن به مردمی که در میان آن‌ها زندگی کرده است، هدیه‌هایی بدهد. اما چیزی برای بخشیدن ندارد و از این بابت غمگین است. در همان زمان پیشگوی آن منطقه از بین مردم به نزد او می‌آید و از او درخواست می‌کند از حقیقت خود به آن‌ها چیزی بدهد.

المصطفی این درخواست را می‌پذیرد و در 26 موعظه با زبانی لطیف و شعرگونه جهان‌بینی خود را به دیگران منتقل می‌کند. او درمورد موضوعاتی مثل ارزش‌های اخلاقی، عشق، ازدواج، دوستی و بسیاری از موضوعات حکمت‌آموز دیگر صحبت می‌کند. جبران خلیل جبران در کتاب پیامبر (The Prophet) به زیبایی هرچه‌تمام‌تر، این سخنان را به شما ارائه کرده است.

کتاب پیامبر که مجموعه‌ای از مقالات فلسفی، معنوی و الهام بخش است، از بیست و هشت فصل تشکیل شده و موضوعات گسترده‌ای را شامل می‌شود. موضوعاتی نظیر: عشق، ازدواج، فرزندان، بخشش، خوردن و آشامیدن، کار، شادی و غم، مسکن، لباس، خرید و فروش، جنایت و مجازات، قوانین، آزادی، عقل و شور، درد، خودشناسی، تعلیم، دوستی، صحبت، زمان، خیر و شر، نماز، لذت، زیبایی، دین و مرگ.

گفتنی‌ست کتاب حاضر نخستین‌بار در سال 1923 در آمریکا به انتشار رسید و طی چندین سال بعد از آن به محبوبیت و شهرت فراوانی رسید. این کتاب همچنین تابه‌حال به بیش از 100 زبان ترجمه شده و به‌عنوان یکی از پرترجمه‌ترین کتاب‌های تاریخ شناخته می‌شود. نویسنده تفکرات فلسفی و معنوی خود را در 28 فصل با زبانی شاعرانه بیان کرده است.

دکتر الهی قمشه‌ای ترجمه‌ای روان با مقدمه‌ای زیبا در این کتاب به شما ارائه کرده که با شنیدن آن ارتباط بسیار عمیق‌تری با محتوای کتاب برقرار خواهید کرد.

فیلم اقتباس شده براساس کتاب صوتی پیامبر:

در سال 2014 انیمیشن «پیامبر» با اقتباس از این کتاب ساخته شد. همچنین عارف مردان (Arif Mardin) آهنگ‌ساز ترکی – آمریکایی تئاتر موزیکالی بر اساس داستان این کتاب ساخت.

در نکوداشت کتاب صوتی پیامبر:

– سخنان خلیل جبران آهنگین، پرجنب‌وجوش و احساسی است و ریتم باشکوه جامعه را به گوش انسان می‌رساند … (روزنامهٔ شیکاگو تریبون)

کتاب صوتی پیامبر مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات عرفانی و کتاب‌های فلسفی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

با جبران خلیل جبران بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، شاعر، نقاش و عارف لبنانی در سال 1883 به دنیا آمد. او در کودکی به دلیل وضعیت مالی بد خانوادگی به مدرسه نرفت و به‌جای آن نزد کشیش روستایشان آموزش‌هایی دید. جبران خلیل جبران (Kahlil Gibran) اولین کتاب انگلیسی‌زبانش را در 35 سالگی به انتشار رساند که «مرد دیوانه» نام داشت. بعد از آن از وی به‌عنوان یکی از پیش‌گامان ادبیات معاصر عربی یاد می‌شود.

ازجمله دیگر آثار خلیل جبران می‌توان به «عروسان دشت»، «ارواح سرکش»، «اشک و لبخند»، «بال‌های شکسته»، «کاروان‌ها و توفان‌ها»، «خدایان زمین» و «فرزند انسان» اشاره کرد. این نویسنده و شاعر آزادی‌خواه سرانجام در سال 1931 در نیویورک از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی پیامبر می‌شنویم:

من دیده‌ام که شما بر دروازهٔ شهر و در پیش آتشدان منزل، سر بر زمین می‌نهید و آزادی خود را پرستش می‌کنید. مانند بردگانی که در پیش اربابی جبار تواضع می‌کنند و او را ثنا می‌گویند، درحالی‌که او خون ایشان می‌ریزد. آری. در باغ معبد و در سایهٔ حصار شهر دیده‌ام که آزادترین شما آزادی خود را همچون یوغ بر گردن نهاده و همچون دست‌بندی دست‌های خود را بدان بسته است.

و قلب من از غصه خون می‌ریزد که شما را بدین‌سان می‌بینم. زیرا شما تنها وقتی آزاد خواهید بود که حتی آرزوی جستن آزادی را جز لگام اسب ندانید و دیگر از آزادی در مقام یک آرمان و توفیق سخن مگویید. شما به‌راستی هنگامی آزاد خواهید بود که روزهای شما از غم و شب‌های شما از نیاز و غم‌خواری خالی نباشد. بلکه باید گفت آزادی در این است که این غم‌ها و نیازها زندگی شما را احاطه کند و شما عریان و آزاد از هر قیدوبند بر آن‌ها فائق آیید.

و شما چگونه چنین روزها و شب‌ها را زیر پا خواهید نهاد. مگر آن زنجیرها را که در گرگ‌ومیش آگاهی به‌دور نیمروز روشن زندگی خود بسته‌اید پاره کنید.





معرفی و دانلود کتاب صوتی پیامبر | جبران خلیل جبران | واوخوان