دسته‌بندی نشده · می 25, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی 48 قانون قدرت | رابرت گرین | آوانامه



معرفی کتاب صوتی 48 قانون قدرتآموزه‌هایی کاربردی و جذاب، برای آنان که سودای بزرگی و کامیابی در سر دارند… رابرت گرین در کتاب صوتی 48 قانون قدرت به راهنمایی شما در راستای کسب موفقیت در حیطه‌های گوناگون زندگی پرداخته است. شایان ذکر است که این اثر یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

درباره کتاب صوتی 48 قانون قدرت:

اغلب افرادی که مخاطب کتاب 48 قانون قدرت (The 48 Laws of Power) بوده‌اند، این اثر را با کتاب شهریار، اثر نیکولو ماکیاولی مقایسه کرده‌اند. ماکیاولی فیلسوف و سیاستمدارِ ایتالیاییِ عصر رنسانس بود که در آثار خود، مجموعه‌ای از توصیه‌های عملیِ درخشان و بعضاً بی‌رحمانه را مطرح نمود که بیش از همه به کار افرادی می‌آمد که سودای کسب قدرت در سر داشتند. در میان آثار ماکیاولی، کتاب شهریار از همه نام‌آشناتر است. البته این اثر بیشتر سوءشهرت داشته و اغلبْ نزد عموم مخاطبین به عنوان کتابی مغایر با اخلاق مورد نکوهش قرار گرفته است. با این حال، شهریار ماکیاولی از زمان نگارش تا به امروز، توسط طیف عظیمی از علاقه‌مندان خوانده شده، و توصیه‌های موجود در آن، توسط افراد گوناگون، به کار بسته شده است.

اینکه چرا کتابی چنین مغضوب، تأثیری تا به این اندازه وسیع داشته، به این واقعیت برمی‌گردد که ماکیاولی در اثر خود، با صراحتی شگفت‌انگیز و بی‌ هیچ پرده‌پوشی، هر آنچه را که آدمی خواهان شنیدن آن است اما از به زبان آوردنش هراس دارد، بیان نموده. او در این اثر از میل طبیعی انسان به کسب قدرت سخن گفته؛ از حرصی که او را برای کسب والاترین جایگاه‌ها به پیش می‌راند؛ از طمعی که آدمی را در راستای کسب قدرتْ به مکر ورزیدن، نیرنگ زدن و حتی جنایت کردن وامی‌دارد!

با این مقدمه، حالا بهتر دلیل مقایسه‌ی کتاب 48 قانون قدرت با کتاب شهریار را درمی‌یابیم. البته رابرت گرین هرگز به صراحتِ فیلسوف ایتالیایی، اعمال مغایر اخلاق را به شما توصیه نمی‌کند. اما او نیز درست مانند ماکیاولی، از منظری واقع‌گرایانه و نه اخلاقی، به ارائه‌ی دیدگاه‌هایش درباره‌ی قدرت و کامیابی می‌پردازد.

با مطالعه‌ی کتاب 48 قانون قدرت تکنیک‌هایی را خواهید آموخت که به یاری‌شان می‌توانید بر تمام اطرافیان خود تأثیر بگذارید و آن‌ها را مطیع اوامر خود گردانید. در همین راستا، آموزه‌ یا به عبارت بهتر، فرمول فوق‌العاده‌ای که گرین در اختیار شما گذاشته، این است: شرط کامیابی این است که همواره مثل شیر جسور و بی‌باک باشید، اما آنجا که لازم بود، از عمل کردن مانند روباهی مکار ابا نداشته باشید…

در پایان، بد نیست اشاره کنیم که کتاب 48 قانون قدرت به قلم مترجمین دیگری نیز به فارسی ترجمه شده. بنابراین احتمالاً آن را با عناوینی چون «48 قانون قدرت برای کسانی که قدرت را خواهانند» نیز می‌شناسید.

افتخارات کتاب صوتی 48 قانون قدرت:

– حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»
– حضور در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی 48 قانون قدرت:

– ماکیاولی جدیدی به ظهور رسیده! (New York magazine)
– گرینْ وارثِ شاهزاده، نیکولو ماکیاولی است! (Publishers Weekly)
– کتاب 48 قانون قدرت مناسب آن دسته از افرادی‌ست که می‌خواهند همواره در اوج باشند. (People magazine)

کتاب صوتی 48 قانون قدرت مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر را به مخاطبینی پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال یادگیری اصولی کارآمد برای کسب موفقیت در حیطه‌های گوناگون زندگی‌ اجتماعی خود هستند.

با رابرت گرین بیشتر آشنا شویم:

رابرت گرین (Robert Greene) یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است. او بیشتر از همه با کتاب مشهور «48 قانون قدرت» شناخته می‌شود. گرین در جهان اقتصاد نیز هواداران زیادی دارد و به طور کلی، به عنوان نویسنده‌ و سخنرانی که همواره طیف وسیعی از مخاطبین را به سوی خود جذب نموده، شایسته‌ی تحسین و بزرگداشت است.

گرین از پدر و مادری یهودی در لس‌آنجلس به دنیا آمده و در دانشگاه کالیفرنیا، در رشته‌ی مطالعات آثار کلاسیک تحصیل نموده. خود گرین جایی گفته که پیش از مشهور شدن، هشتاد شغل مختلف را، از کارگری در ساختمان گرفته تا ویراستاری در نشریات و نویسندگی در هالیوود، امتحان کرده است!

برخی از مهم‌ترین آثار رابرت گرین عبارتند از: «48 قانون قدرت، هنر اغواگری، 33 استراتژی جنگ، پنجاهمین قانون.»

در بخشی از کتاب صوتی 48 قانون قدرت می‌شنویم:

بیایید افراد بدبخت را به دو دسته تقسیم کنیم: افراد بدبختی که تحت شرایطی خارج از کنترلشان به وضعیت بد دچار شده‌اند. این افراد سزاوار همدردی و کمک هستند و باید هر کاری از دستمان برمی‌آید برای بهبود شرایطشان انجام دهیم. اما گروه دیگری هم هستند که بدبخت یا بدشانس به دنیا نیامده‌اند، بلکه با کارهای غلط و بی‌خردانه بدبخت شده‌اند و با تأثیر منفی بر دیگران آن‌ ها را نیز به شوربختی می‌کشانند. از این دسته افراد باید پرهیز کرد. البته اگر بتوانیم آن‌ها را بالا بکشیم و الگویشان را تغییر دهیم، خوب است؛ اما در بیشتر مواقع به جای آنکه ما بر آن‌ها تأثیر بگذاریم، آن‌ها بر ما نفوذ می‌کنند و تغییرمان می‌دهند. دلیلش هم ساده است. انسان‌ها بیش از اندازه تحت تأثیر روحیه، احساسات و حتی طرز فکر کسانی قرار می‌گیرند که با آن‌ها وقت می‌گذرانند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی 48 قانون قدرت | رابرت گرین | آوانامه