دسته‌بندی نشده · می 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ھدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک | وندی مس | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب ھدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینکفکرش را بکنید یک ماه مانده به روز تولدتان، از سوی پست یک جعبه اسرارآمیز و غیرمنتظره دریافت کنید که ندانید درون آن چیست! کتاب ھدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک یک روایت هیجان‌انگیز از وندی مس است که شما را به یک ماجراجویی همراه با جرمی فینک در منهتن دعوت می‌کند.

درباره کتاب هدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک:

بسیاری از ما روز تولدمان را خیلی معمولی و مثل تولدهای هر سال‌مان طی می‌کنیم و اتفاق ویژه‌ای در آن نمی‌افتد. جرمی فینک هم تقریبا مثل همه ما بود تا اینکه تولد سیزده سالگی او از راه رسید! جرمی آخرین ماه دوازده‌سالگی‌اش را با یک هدیه عجیب آغاز می‌کند. اتفاقی که زندگی او را به دل یک ماجراجویی هیجان‌انگیز می‌برد!

کتاب هدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک (Jeremy Fink and the Meaning of Life) یک داستان جذاب و درعین‌حال کمی فلسفی‌ست که وندی مس (Wendy moss) آن را برای نوجوانان خلق کرده است.

داستان کتاب با دریافت یک جعبه غیرمنتظره از اداره پست آغاز می‌شود که یک ماه مانده به تولد سیزده سالگی جرمی، به دست او می‌رسد! روی این جعبه فقط یک جمله نوشته شده است: «معنای زندگی!». از همه مهم‌تر اینکه در جعبه قفل است و هیچ کلیدی همراه آن نیست.

این هدیه از طرف پدر جرمی ارسال شده اما مسئله عجیب اینجاست که پدر جرمی 5 سال پیش فوت کرده است! همراه با جعبه، نامه‌ای هم وجود دارد که یک وکیل از منهتن آن را نوشته و توضیح داده که این بسته هدیه سیزده سالگی جرمی است. اما، از آنجایی که کلیدهای آن گم شده و هیچ جایگزینی برای آن‌ها پیدا نکرده‌اند،‌ جعبه زودتر از روز تولد، برای او ارسال شده است.

جرمی تصمیم می‌گیرد این هدیه را به دوست صمیمی‌اش لیزی نشان دهد تا همراه با هم به‌دنبال کلیدهای آن بگردند. جرمی و لیزی برای آنکه پیش از روز تولد،‌ به راز پنهان این هدیه شگفت‌انگیز پی ببرند و کلید قفل‌های آن را پیدا کنند،‌ به شهر منهتن می‌روند و در این مسیر هیجان‌انگیز، چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. شما فکر می‌کنید راز پنهان‌شده در این جعبه چیست؟ آیا لیزی و جرمی می‌توانند کلیدها را پیدا کنند؟

جوایز و افتخارات کتاب هدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک:

– نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل (2010)
– برنده جایزه کتاب‌های دوست‌داشتنی Leserpreis برای Bester Buchtitel (2009)

کتاب هدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه نوجوانانی که از خواندن داستان‌های ماجراجویانه و معمایی لذت می‌برند، ‌بسیار مناسب است.

با وندی مس بیشتر آشنا شویم:

یکی از موفق‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان که محبوبیت بسیاری دارد،‌ وندی مس است. او که یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است،‌ درشهر نیویورک به دنیا آمده و از کودکی به نقاشی و نویسندگی مشغول شده است. وندی مس اولین کتاب خود را به نام «اولین پرتو» در سال 2007 منتشر کرد و بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. از دیگر آثار موفق وی می‌توان به کتاب‌های «ابری به شکل انبه»،‌ «باب،‌ دوست من» و « آبنبات سازها 1: نجات کارخانه» اشاره کرد. این نویسنده تاکنون برنده جوایز ادبی زیادی از جمله جایزه نیوبری شده است.

در بخشی از کتاب هدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک می‌خوانیم:

من همیشه از نقشه‌های لیزی دلشوره می‌گیرم، ولی در مورد این‌یکی چیزی برای از دست دادن ندارم. از بعدِ شام تا همین حالا، هر روشی را که برای باز کردن جعبه به ذهنم می‌رسید، امتحان کردم. برای این‌که ببینم تغییر شدید دما قفل‌ها را شل می‌کند یا نه، جعبه را یک ساعت گذاشتم توی فریزر. هیچی. بعد، آن را گذاشتم توی مایکروویو، ولی بدون این‌که روشنش کنم جعبه را درآوردم، چون با خودم فکر کردم اگر معنای زندگی نوزاد فضایی کوچکی باشد که پدرم از دست شکنجه‌گران نجاتش داده چی؟ دلم نمی‌خواست آن موجود کوچولو تا سر حد مرگ توی مایکروویو حرارت ببیند.

تلاش آخرم هم این بود که یک چاقوی کره‌خوری را مثل دیلم کردم زیر درِ جعبه، ولی به‌جای این‌که چاقو از لای در سُر بخورد و برود توی جعبه، خورد به یک لایه چوب دیگر و یک‌ذره هم جلو نرفت.

من از غافلگیر شدن خوشم نمی‌آید. فیلم‌های ترسناک هم تماشا نمی‌کنم. تا وقتی روی صفحه‌ی تلفن شماره‌ی کسی را که تماس گرفته نبینم، گوشی را برنمی‌دارم. حتی از این هم خوشم نمی‌آید که کسی بگوید «حدس بزن چی شده؟» و بعد منتظر بماند تا من حدس بزنم. غافلگیر شدن برای من اضطراب‌آور است. وقتی یک بار واقعاً غافلگیر شده باشید طوری که مغزتان سوت بکشد، قلبتان بریزد و زندگی‌تان برای همیشه عوض شود، دیگر هر غافلگیری کوچکی شما را یاد همان لحظه می‌اندازد.





معرفی و دانلود کتاب ھدیه‌ی سیزده سالگی جرمی فینک | وندی مس | انتشارات پرتقال