دسته‌بندی نشده · جولای 8, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بزن قدش!: با یک عادت ساده کنترل زندگی‌ات را در دست بگیر | مل رابینز



معرفی کتاب بزن قدش!: با یک عادت ساده کنترل زندگی‌ات را در دست بگیرمل رابینز که با کتاب پرفروش خود، «قانون پنج ثانیه»، زندگی هزاران نفر را دگرگون ساخته بود، این بار با اثر تازه‌ای بازگشته است. او در کتاب بزن قدش! که در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته، تکنیک‌هایی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها عزت نفس خود را بالا ببرید،‌ کنترل زندگی را در دست بگیرید و خودتان را بیشتر دوست بدارید.

درباره کتاب بزن قدش!

مل رابینز (Mel Robbins)، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی در کتاب بزن قدش! (The High 5 Habit) که آن را اولین بار در سال 2021 منتشر کرده، راهنمایی کاربردی، ساده و آزموده‌شده پیش‌روی شما می‌گذارد. کتابچه‌ای که به کمک آن قادر می‌شوید بر جنبه‌های گوناگون زندگی خود تسلط یابید و سلامت روان بیشتری برای خود رقم بزنید.

همه‌ی ما گاه‌وبی‌گاه پر می‌شویم از اندوه و خشم و ناکامی و شیوه‌ی صحیح ابراز این احساسات را بلد نیستیم. اینگونه می‌شود که یا در خود فرو می‌رویم و برچسب بی‌کفایتی بر پیشانی‌مان می‌چسبانیم و یا این که با بروز احساسات به شیوه‌ی نادرست به دیگران آسیب می‌رسانیم. کتاب بزن قدش! به ما کمک می‌کند که در وهله‌ی اول خود را دوست بداریم و سپس ابزارهایی ذهنی را برای مواجهه‌ی صحیح با مشکلات و چالش‌های زندگی به دست آوریم.

این کتاب به همه‌ی کسانی که از اعتمادبه‌نفس پایین رنج می‌برند، سرزنشگرانه به مشاهده‌ی کنش‌هایشان می‌نشینند و یک کلام، خودشان را باور ندارند توصیه می‌شود. مل رابینز به شما کمک می‌کند تا محدودیت‌های خود را بپذیرید، منفی‌اندیشی را کنار بگذارید و با اعتمادبه‌نفس بالا کارهایتان را پیش ببرید. او با شما همراه است بلکه شاید ذره‌ای از عشق و محبتی که نثار دیگران می‌کنید را به خود ببخشید.

آنچه که دو چندان بر جذابیت این اثر می‌افزاید، مثال‌ها و تجربیات شخصی‌ای‌ست که نویسنده در سرتاسر کتاب مطرح می‌کند. همین باعث می‌شود اطمینان خاطر بیابیم که نکات و تکنیک‌هایی که مل رابینز در اختیار ما گذاشته، آزموده شده و اثرگذار هستند. کسانی که با آثار او آشنایی دارند، به خوبی واقفند که پیشنهادات این نویسنده تا چه اندازه می‌تواند روشنگر و کمک‌کننده باشد.

کتاب حاضر، پس از انتشار کتاب «قانون پنج ثانیه» موفقیت بی‌نظیری را از آن نگارنده‌اش کرده؛ به عنوان مثال این اثر پس از انتشار در فهرست کتاب‌های پرفروش بین‌المللی قرار گرفته و همچنین از کتاب‌های برگزیده‌ی آمازون به شمار می‌آید. در ایران، کتاب بزن قدش بارها با عناوین متعدد و با ترجمه‌ی مترجمین مختلفی به چاپ رسیده که ترجمه‌ی نفیسه معتکف از جمله برگردان‌های خوب این کتاب است. گفتنی‌ست انتشارات کوله‌پشتی کتاب بزن قدش را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب بزن قدش!

– در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
– از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی سال
– کتاب برگزیده‌ی آمازون

در نکوداشت‌ کتاب بزن قدش!

مل رابینز در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه با کسی که مهم‌ترین فرد زندگی‌تان است، بزنید قدش! مهم‌ترین فرد زندگی‌تان، یا همان کسی که در آینه به شما خیره می‌شود. (وب‌سایت آمازون)

کتاب بزن قدش! مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های ژانر خودسازی و توسعه‌ی فردی علاقه‌مند هستید، کتاب بزن قدش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با مل رابینز بیشتر آشنا شویم

مل رابینز یکی از نویسندگان پیشتاز در حوزه‌ی رشد فردی و پرورش خود است. آثار او، از جمله کتاب قانون 5 ثانیه، همه در فهرست پرفروش‌ترین آثار قرار گرفته‌اند و پادکست‌ها و دوره‌های آنلاین مخصوص او زندگی بیش از نیم میلیون دانشجو را در سراسر جهان از این‌رو به آن‌رو کرده‌اند.

آثار رابینز به بیش از سی و شش زبان ترجمه شده‌ و الهام‌بخش مردمان بسیاری در سراسر جهان بوده‌اند و گروه‌های مختلفی مثل سازمان‌های کهنه‌سربازان، متخصصان مراقبت از سلامت و برندهای برتر دنیا، برای الهام‌بخشی به مردم از آن استفاده کرده‌اند تا آن‌ها را به داشتن اعتمادبه‌نفس، تأثیرگذاری و شکوفایی بیشتر ترغیب کنند. ویدئوهای آنلاین مل رابینز بیش از یک میلیار بازدید دارند، از سخنرانی‌های او در تاریخ سخنرانی‌های تدکس به عنوان یکی محبوب‌ترین‌ها یاد می‌شود و افراد بسیار زیادی برای شرکت در سمینارهای او ثبت نام می‌کنند. کتاب دیگر نگو حالت خوب است از دیگر آثار این نویسنده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب بزن قدش!

– فرصت‌های دوباره در زندگی وجود دارد.
– خودت را تحسین کن، در آیینه حرکت بزن قدش انجام بده.
– وقتی مدام روی عیب‌وایرادهایت تمرکز کنی هرگز تغییر نمی‌کنی.
– لازم نیست چیزی را تغییر دهی تا سزاوار عشق و پذیرش مورد نیاز باشی.
– تو به همین صورتی که الان هستی سزاوار تشویقی. نه‌فقط وقتی وزن کم کنی، پول بیشتری دربیاوری، عاشق شوی، کارشناسی ارشد بخوانی.

در بخشی از کتاب بزن قدش! می‌خوانیم

دوست داری ضمیر ناخودآگاهت را هنگام اقدام ببینی؟ کافی است به خودت در آیینه بنگری یا وقتی کسی می‌خواهد از تو عکس بگیرد حواست به عکس‌العملت باشد.

فرزندانم سربه‌سرم می‌گذاشتند چون هروقت خودم را در آیینه می‌دیدم، صورتم را به شکلی عجیب‌وغریب درمی‌آوردم. حتی خودم خبر نداشتم که چنین کاری می‌کنم. شاید دیگران هم این کار را بکنند. تو به آیینه نگاه می‌کنی و ناخودآگاه دلت می‌خواهد عیب‌وایراد چهره‌ات را درست کنی تا در آیینه جذاب‌تر به‌نظر برسی (چرا این کار را می‌کنیم؟) اگر خودت متوجه این کارت نمی‌شوی، به نوجوانی که در زندگی‌ات داری نگاه کن. همۀ آن‌ها این کار را انجام می‌دهند تا وجه بهتر صورتشان را ببینند، وقتی بخواهی از آن‌ها عکس بگیری سرشان را کج می‌کنند یا گونه‌هایشان را به داخل می‌دهند (با غنچه کردن دهان).

به شکل عجیب‌وغریب درآوردن صورتم در آیینه شامل غنچه کردن دهانم هم می‌شود، فقط متوجه این یکی شده‌ام چون فرزندانم به این خاطر مرتب مرا دست می‌اندازند. این واکنشی ناخودآگاه از تصویر خودم است که دلم می‌خواهد قشنگ‌تر به‌نظر برسم. خب، باید بگویم به خودم افتخار می‌کنم چون تقریباً سه ‌ماه است که در آیینه شکل‌های عجیب‌وغریب درنیاورده‌ام، دیگر مثل قبل به ظاهرم توجه نمی‌کنم. من شخص خودم را می‌بینم.

این هم از تحقیقات علمی درمورد شکل‌وقیافه درآوردن جلوی آیینه: همۀ ما افکاری اتوماتیک‌ داریم، افکاری تکراری در ذهنمان، افکار پیش‌فرضی که جا می‌افتند، مثل جای چرخ ماشین روی جاده. اگر آگاهانه افکار و اقدامات خود را تغییر دهی، پیش‌فرض ذهنی و اقدامی‌ات هم تغییر می‌کند. این تغییر آگاهانه «واکنش نوروپلاستی (انعطاف‌پذیری عصبی)» نامیده شده است. هم‌اکنون، پیش‌فرض تفکری تو – شکل‌و‌قیافه‌ای که در آیینه درمی‌آوری – بر عیب‌وایراد‌هایت متمرکز می‌شود. خبر خوش این است که می‌توانی تغییرش دهی.
فهرست مطالب کتابدربارۀ نویسنده
فصل اول: تو سزاوار زندگی معرکه‌ای هستی
فصل دوم: طبق نظریۀ علمی این مورد کارایی دارد
فصل سوم: من چند سؤال دارم…
فصل چهارم: چرا خودم را زجر بدهم؟
فصل پنجم: آیا من لطمۀ روحی خورده‌ام؟
فصل ششم: سروکلۀ این‌همه مزخرفات منفی از کجا پیدا می‌شود؟
فصل هفتم: چرا یک‌دفعه همه‌جا قلب می‌بینم؟
فصل هشتم: چرا زندگی برای دیگران راحت است و برای من نیست؟
فصل نهم: اگر چیزی نگویم، راحت‌تر نیست؟
فصل دهم: بهتر نیست فردا شروع کنیم؟
فصل یازدهم: تو از من خوشت می‌آید؟
فصل دوازدهم: چرا در کاری گند می‌زنم؟
فصل سیزدهم: واقعاً از پس این برمی‌آیم؟
فصل چهاردهم: خب؛ شاید دلت نخواهد این فصل را بخوانی
فصل پانزدهم: بالاخره معنای پشت هر چیز مشخص می‌شود
صبر کن، صبر کن،… هنوز هم مانده!
هدیه‌ای از طرف مل
قدردانی





معرفی و دانلود کتاب بزن قدش!: با یک عادت ساده کنترل زندگی‌ات را در دست بگیر | مل رابینز