دسته‌بندی نشده · مارس 16, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش | آلن دوباتن | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی آرامشکتاب صوتی آرامش نوشته‌ی آلن دوباتن از مجموعه مدرسه زندگی، قرار است که به شما سرچشمه اضطراب‌ها و ترس‌هایتان را در زندگی روزمره نشان بدهد و راه رسیدن به قدرت آرامش را برایتان روشن کند. این کتاب مانند دیگر آثار دوباتن، ترکیبی از چالش‌های زندگی عادی، فلسفه و روانشناسی است.

درباره کتاب صوتی آرامش:

توانایی آرام ماندن از جمله مهارت‌های اساسی در زندگی به شمار می‌آید که بسیار نادیده گرفته می‌شود، اما قرار است که در کتاب صوتی آرامش (Calm) یاد بگیرید که درمورد این موضوع فکر کنید و روابط خود را براساس آن تنظیم کنید؛ چرا که بدترین تصمیمات را زمانی می‌گیرید که آرامش‌تان از دست رفته یا اضطراب و آشفتگی به سراغتان آمده است.

اما خوشبختانه می‌توان با تمرین و تمرکز به آرامش رسید و قدرت آن را درک کرد. شما باید بدانید که مجبور نیستید در جایی که هم اکنون قرار دارید، باقی بمانید و اگر بتوانید به چالش‌های روزمره زندگی پاسخ بدهید، وضعیت روحی شما به شدت تغییر خواهد کرد.

فکر نکنید که قرار است با خوردن دمنوش‌ یا چند نفس عمیق به قدرتی که مدنظر کتاب آرامش است برسید، بلکه تفکر رمز اصلی آن است. این کتاب با صبر و شکیبایی، علل بزرگترین فشارهای روانی شما را برایتان شرح خواهد داد و روش‌هایی را فرا می‌گیرید که بتواند برایتان قانع کننده و مفید باشد. پس از آن نوبت دفاع از خود دربرابر وحشت‌ها و ترس‌های زندگی روزمره است.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا بشویم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و… را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی دارد، اما شهرت او به خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. درواقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تاملات و تحلیل‌های غیر داستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصایب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت(موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

مدرسه زندگی را بهتر بشناسیم:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و… فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و … است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

کتاب صوتی آرامش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

در دنیای مدرن امروز همه انسان‌ها با مشکلاتی رو به رو هستند که آرامش و روابط آن‌ها را دچار اختلال کرده است. پس اگر از دوست داران علم روانشناسی هستید، این کتاب جذاب و مفید به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آرامش می‌شنویم:

رویای موجود در پس تمام اختلافات و ناراحتی‌های روابط این است که کسی را بیابیم که بتوانیم با او شاد باشیم. باتوجه به چیزهایی که عموما اتفاق میفتد، این انتظار کم و بیش خنده‌دار به نظر برسد. رویای ما این است که کسی ما را درک کند و خواسته‌ها و رازهایمان را با او در میان بگذاریم، بتوانیم با او ضعیف، بازیگوش، آرام و کاملا خودمان باشیم و یکباره هراس آغاز می‌شود. آن هنگام که دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم و از پشت دیوار اتاق هتل، غیرمستقیم سر و صدای مشاجره زوج اتاق کناری را می‌شنویم. آن هنگام که زوجی اخمو را پشت میز بغلی در رستوران می‌بینیم و البته آن هنگام که جنجال به روابط‌مان هجوم می‌آورد. آنطور که در رابطه به شدت بدرفتاری می‌کنیم، در هیچ جای دیگر این رفتارها از ما سر نمی‌زند. ما در رابطه به افرادی تبدیل می‌شویم که دوستانمان حس می‌کنند تاکنون شناخت درستی از ما نداشتهاند.





معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش | آلن دوباتن | انتشارات جیحون