معرفی و دانلود PDF کتاب مدل کسب و کار شما | تیم کلارک | انتشارات آریاناقلم



معرفی کتاب مدل کسب و کار شمادومین اثر تیم کلارک، الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور به راهنمایی افراد در زمینه اشتغال می‌پردازد. کتاب مدل کسب و کار شما به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از خود و دنیای کسب‌وکار به دست بیاورید و تصمیمات بهتری برای حرفه خود اتخاذ کنید.

درباره کتاب مدل کسب و کار شما:

در دنیای پیچیده و متغیر امروز، تمام تمرکز رهبران و مشاوران مدیریتی بر حفظ کارایی سازمان‌ها است و افراد کمی به تاثیر این تغییرات بر کارمندان می‌پردازند. در حالی که شما چه یک کارآفرین باشید یا هنرمندی مستقل، سرعت تغییرات دنیای مدرن گاهی می‌تواند بر شغل شما نیز اثر بگذارد. به همین دلیل تیم کلارک، الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور در کتاب مدل کسب و کار شما (Business Model You) تصمیم گرفتند راهنمایی برای بهبود توانایی‌های حرفه‌ای افراد تالیف کنند.

استروالدر و پیگنیور که خالقان مدل کسب و کار هستند، در کتاب اول خود مدل کسب‌و‌کار را معرفی کردند که با استقبال بسیاری مواجه شد. این مدل نُه جزئی به کارآفرینان و صاحبان مشاغل موجود کمک می‌کرد تا تمامی اجزای سازمان را به خوبی بشناسند و ابزار مفیدی برای گروه‌های مدیریتی بود. بعد از دریافت بازخوردهای مثبت از منتقدان و خوانندگان، آن‌ها با کمک تیم کلارک، مدل کسب و کار را برای شناخت و توسعه شغلی افراد به کار گرفتند و نتیجه تلاش های آن‌ها اثری است که اطلاعاتی حیاتی و کمتر گفته شده درباره کار و زندگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیام اصلی کتاب مدل کسب و کار برای خوانندگان، توجه به این نکته است که اتخاذ تصمیم درباره حرفه و شغل، موقعیتی نیست که تنها یک‌بار در زندگی اتفاق بیافتد. هر شخصی که به شکلی در حوزه کسب و کار فعال است، به صورت مداوم مجبور به تصمیم‌گیری است و مدیریت این فرایند خودآگاهی بالایی را می‌طلبد. پس اگر مصمم هستید که مسیر حرفه‌ای خود را از تکرار نجات دهید، از برنامه‌ریزی‌های چک‌لیستی خسته شدید و به دنبال نگاهی جدید برای فهم موضوع شغل و کار هستید، لازم است با رویکرد مدلسازی آشنا شوید. کتاب مدل کسب و کار به شما کمک می‌کند با استفاده از تجربیات کارآفرینان و کارمندانی از سراسر دنیا تصمیمات بهتری درباره حرفه خود بگیرید و می‌تواند با نکات ارزشمند خود، زندگی کاری و حتی شخصی شما را دگرگون کند.

نکوداشت‌های کتاب مدل کسب و کار:

– مدل کسب و کار، مسیری است که شما را به سمت معنای درست کار هدایت می‌کند. (فیلیپ گالیگان مشاور تجاری، ایرلند)

– ابزاری قدرتمند برای فهم اینکه واقعا چه کسی هستید، چه می‌خواهید و چگونه باید به آن برسید! ( جیمز سی ویلی، مربی زندگی تجاری از ایالات متحده آمریکا)

– این کتاب ابزار تصمیم‌گیری شرکت‌های موفق را با حداقل قیمت در اختیار خوانندگان قرار داده است، پس منتظر چه چیزی هستید؟ (رالف مایر
سرمایه‌گذار و مشاور شرکت Angel از آلمان)

کتاب مدل کسب و کار شما مناسب چه کسانی است؟

شما چه شاغل باشید یا در جستجوی کار، این کتاب به شما کمک می‌کند با شناخت دقیق توانایی‌ها، علایق و ویژگی‌های گوناگون خود تصمیمات بهتری برای حرفه فعلی یا آینده خود بگیرید و از مطالعه این اثر سود ببرید.

با نویسندگان کتاب مدل کسب و کار شما بیشتر آشنا شویم:

ایو پیگنور (Yves Pigneur) استاد بازرگانی در دانشگاه لوزان، سوئیس است.

الکساندر اوستروالدر (Alexander Osterwalder) سخنران جهانی، تسهیل‌کننده کارگاه‌های کسب‌وکار و مشاور استراتژیک است.

تیم کلارک (Tim Clark) یک مربی کارآفرینی دارای گواهینامه NEXT است که جنبش جهانی مدل کسب‌وکار شخصی را رهبری می‌کند. او پس از فروش استارتاپ چند میلیون دلاری خود، به ادامه تحصیل در مقطع دکتری و نویسندگی در زمینه کسب‌وکارهای بین‌الملی پرداخت.

در بخشی از کتاب مدل کسب و کار شما می‌خوانیم:

شرکتی که من آن را راه‌اندازی کردم، کار پژوهش و مشاوره ورود به بازار را برای شرکت‌هایی انجام می‌داد که قصد ورود به بازارهای آسیایی به خصوص ژاپن را داشتند. بعد از حدود شش سال کار طاقت‌فرسا، یک پیشنهاد چند میلیون دلاری برای فروش شرکت دریافت کردیم. این موضوع کاملا برای من جدید بود. وقتی که شرکت را راه‌اندازی کردم حتی نمی‌دانستم که امکان فروش شرکت‌ها وجود دارد.

به هر حال من سه وام را تسویه کردم، ذخیره پول را برای دانشگاه بچه‌ها بیشتر کردم، خانواده را به یک تعطیلات عالی بردم و مقدار باقی‌مانده را برای ایجاد منبع درآمد دیگری سرمایه‌گذاری کردم. ولی مانند هر کس دیگری هنوز با این سؤال بزرگ روبه‌رو بودم: قصد دارم با ادامه زندگی‌ام چه کار کنم؟ به این خاطر که من از فشار کسب درآمد برای تأمین زندگی راحت شده بودم. این سؤال سخت‌تر هم شده بود، جستجو برای یافتن پاسخ موجب شد نسبت به این موضوع که کار چیزی بیش از به دست آوردن استقلال مالی است، آگاهی بیشتری کسب کنم.

فکر می‌کنم اکثر کارآفرینان موفق اینطور فکر کنند. من با افراد زیادی صحبت کرده‌ام که ده‌ها شرکت با قیمت یک تا 40 میلیون دلار فروخته‌اند. در بین آن‌ها حتی یک نفر هم جمعا به «رسیدن به استقلال مالی» به عنوان انگیزە اولیە خود برای کار کردن اشاره نکرده است. افرادی که در جستجوی ثروت هستند به ندرت می‌توانند انگیزه و اشتیاق خود را در زمان‌های سخت حفظ کنند. سازمان‌های موفق تمرکز و توجه دقیق بر ارزش ایجاد شده «برای» مشتریان دارند. موضوع کارآفرینی به شما بر نمی‌گردد. به خدمت مؤثر شما به دیگران برمی‌گردد.
فهرست مطالب کتاب1) تابلوی طراحی
فصل 1: تفکر مبتنی بر مدل کسب‌وکار: جهان در حال تغییر
فصل 2: تابلوی طراحی مدل کسب‌وکار
فصل 3: تابلوی طراحی مدل کسب‌وکار شخصی
2) تأمل و بازنگری
فصل 4: شما چه کسی هستید؟
فصل 5: مقصود مسیر شغلی خود را بشناسید
3) بازآفرینی
فصل 6: برای بازآفرینی خود آماده شوید
فصل 7: مدل کسب‌وکار شخصی خود را دوباره طراحی کنید
4) اقدام
فصل 8: ارزش کسب‌وکارتان را حساب کنید
فصل 9: مدل خود را در بازار بیازمایید
فصل 10: مرحله بعد چیست؟
5) ملحقات
اجتماع مدل کسب و کار تو
توضیحات فصول





معرفی و دانلود PDF کتاب مدل کسب و کار شما | تیم کلارک | انتشارات آریاناقلم